Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Temat moze niektorym wydawac sie smieszny, ale malo mnie to interesuje, kupilem auto, ktore ma 6 seknud do setki i tego po nim oczekuje :).. moje pomiary tez moga wydawac sie komus smieszne, ale rowniez mnie to malo interesuje :D wiec tak, po kupnie fury, polecialem z moja Madzia na rowna droge i wykonalem jakies 6 startow od 0 do 140, w kazdym z tych startow predkosc 0-100 oscylowala miedzy 5.8, a 6,4 sekundy do setki. To tak dla sprawdzenia. Opony 16, 225x55.

Dzisiaj scigalem sie z bratem i pomyslalem, ze skoro on ma do setki fabrycznie 9.5 sekundy to dam mu troche fory bo i tak go wyprzedze, o ile moje zdziwienie bylo jak doganialem go dopiero przy 160, a dalem mu zaledwie 2 sekundy fory, po tej akcji zrobilem 4 starty 0-140 jak dawniej i kazdy oscylowal w granicy 7.1-7.4 do 100km/h. Mozecie sie smiac z moich pomiarow, ale nie jestem idiota i napewno nie klikalem stopera 1.4 sekundy za pozno.. Przy tej mocy moze nie czuc tego na codzien, ale w takim pomiarze ladnie to widac.

Teraz tak: opony zmienilem na letnie 235x40x18, ale srednica kola jest prawie identyczna jak 225x55x16 wiec nie ma mowy o tym, ze wlozylem jakies ogromne kolo i zabiera mi moc. Kilka startow mialem kiedy kola zamielily, ale wtedy odpuszczalem gaz zeby nie gnebic skrzyni i powtarzalem pomiar. Bralem pod uwage tylko taki gdzie byl ladny start bez mielenia na szuchej i czystej ( bez piachu ) nawierzchni.

Teraz.. Czy ktos kiedy robil podobne pomiary? Jakie macie osiagi i co o tym myslicie? Na hamownie boje sie jechac bo to automat.

Z checia ustawie sie z inna E39 540i w Automacie w okolicy o podobnych kolach na 1/4 mili w celu sprawdzenia furki :)

P.S. Nie mowie juz o tym, ze przy 100km/h nawigacja pokazuje mi 93km/h wiec 7,2 do setki, a tak naprawde do 93km/h = jakies 7,8 do setki realnej co jest juz calkowicie smieszne jak na te moc.

P.S.2 Fabryka przewiduje 255x35x18 na tyl w moim aucie i rozumiem, ze 6 sekund do setki ma wlasnie na takich oponach?

Edytowane przez ChriS.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee no auto rozpedza sie do tam powiedzmy + 200km/h i wtedy w manualu wrzuca sie luz. Wrzucenie luzu z automacie moze skonczyc sie brakiem smarowania i uszkodzeniem skrzyni. Opinie na necie sa podzielone, ale osobiscie boje sie testowac to na swoim aucie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety bede wtedy w Niemczech, tak wyglada moj start do setki, za drugim razem przy 5 tys obrotow troche ponioslo dupe i zamielila chwilke. Ogolnie brakuje mi wlasnie tej 1 sekundy, tych 15% mocy. Wydaje mi sie, ze co czuc, a ja na takie rzeczy jestem niesamowicie przewrazliwiony :twisted:

MVI 2132 - YouTube

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz wyłączyć całkowicie trakcje to przytrzymaj guzik przez 3-4 sekundy i wtedy Ci zniknie całkowicie kontrolka i tak naprawde komp już nie będzie w żaden sposób ingerował. Sprawdź sobie, a poczuje różnice. Po za tym wydaje mi się, że przejście z felgi 16 na 18 mimo iż został ten sam rozmiar będzie miało wpływ na prowadzenie i przyspieszanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Aln probowalem to juz robic bo Danio mi pokazywal u siebie, ale ja tak nie mam. Wystarczy kliknac guziczek i moge latac bokami i krecic baczki bo testowalem na sniegu.

@bultan czyli moze przeplywomierz, teraz mi sie przypomnialo, ze czasem na postoju ( P ) jak czekam na kogos i mi sie nudzi to sobie lubie do 3 tys depnac i sluchac silnika i wtedy mi sie leciutko przydlawia. Dzisiaj bede u mechaniora i mi przeczysci ten zawor tam gdzies od powietrza, a jak to nie pomoze to wymienie przeplywke ^_^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj... pomału... nie spiesz się z wymianami bo to do niczego nie prowadzi. Masz możliwość wrócić do tych 16 na chwile, żeby sprawdzić czy to aby napewno nie wina kół? Moim skromnym zdaniem rozmiar koła (nie samej felgi) 18" i 16" jest różny i to może mieć wpływ na osiągi.

Zadanie matematyczne:

16" 225x55. średnica koła = (225mm*55%)*2 + (16"*2,54cm*10)=247,5mm + 406,4mm= 653,9mm

18" 235x40. średnica koła = (235mm*40%)*2 + (18"*2,54cm*10)= 188mm + 457,2mm = 645,2mm

Teraz obów koła dla Twojej 16" to 2053,8mm a dla 18" 2026,6mm. Niby żadna różnica ale na jednym kilometrze koło 16" w tym zestawieniu obróci się tylko 492,7 razy a 18" 498,8 razy. Różnica 6,1 obrotu razy obwód koła 12,3 metra więcej musiały pokonać koła 18". Stąd masz różnice na prędkosciomierzu i stąd może wynikać różnica w przyspieszeniu. Aczkolwiek nie wiem czy w V8 może być to strata rzędu sekundy... Dlatego proponuje powrót chwilowy do 16" i sprawdzenie czy aby na pewno to nie jest powodem tego zamieszania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chris siemka ja stawiam również na rozmiar opon i felg akurat to ma znaczenie.Jeśli chodzi o przyśpieszanie a producent na standardowym rozmiarze mierzył parametry przyśpieszania ale nie wiem jaki standard masz u mnie to 225/60/15 ewentualnie 225/55/15.Jeśli wsadzimy większą felgę i szerszą oponę opory toczenia się zwiększają i słusznie koło robi mniej lub więcej obrotów :) I wyjdzie różnica ale przy Twoim potworze będzie mało zauważalna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kozin09 Moja wolniej idzie nie? Aczkolwiek musze rozwiac swoje watpliwosci czy to nie przez 18tki, choc jak na 300 koni to wydaje mi sie smieszne :D

@Georgii moja w standardzie ma 255x35x18 na tyl :drool: taka nalepka na drzwiach jest :) przeciez nie testowaliby jej na zimowkach 225x55 bo wtedy to by z miejsca nie ruszyli.

@neophyte waga waga, moja ma okolo 7.2 do setki z Magda badz bez Magdy. Wiec watpie, zeby 30kg felg zrobilo mi 1 sekunde do setki mniej :D

@Aln na suchym mi szkoda autka, a probowalem dluzej trzymac guzik ( z 30 sekund ) i nic sie nie stalo :(

@5oul chyba najlepiej jak wloze spowrotem 16ki i sprawdze - zrobie to na weekend bo nie lubie takich problemow :D

Edytowane przez ChriS.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana kółek z 16" na 18" jest odczuwalna jak 200kg w bagażniku przynajmniej ja tak to czuję przy zmianie kół z zimy na lato, normalnie przez pierwsze dni wydaje mi się że auto się jak by to powiedzieć "zmuliło" :) Później człowiek się przyzwyczaja :)

Raczej na 99% w tym upatrywał bym przyczynę twojego zaniepokojenia ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...