aro Opublikowano 4 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 Witam Wczoraj zaświeciła się kontrolka akumulatora,sprawdziłem stan aku i miernik pokazuje 12,5V po włączeniu silnika pokazuje 14,1 czyli prawidłowo,więc dlaczego świeci kontrolkapytanie_bmw Dodawałem gazu ale nic to nie zmieniło,odłączyłem aku na pół godziny i nic,może jakiś przekaznik.Problem dotyczy BMW e39 525tds 97r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qolar Opublikowano 4 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 sprawdź bezpieczniki miałem kiedyś podobnie w 320d kontrolka świeciła a ładowało normalnie tylko nie pamiętam który to był Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 4 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 Regulator napięcia albo kończą się szczotki powinno się zmienić jak dodajesz gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 7 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 Alternator to skomplikowane urządzenie i lubi robić psikusy. Też to przerobiłem . Jak okazało się zwarcia dostał regulator napięcia, pomimo iż wskazywał ładowanie świeciła się kontrolka ładowania. U mnie wprawdzie czasami gasła, ale ja od tego bym zaczął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aro Opublikowano 8 Marca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2012 Sprawa załatwiona wytarty komutator i szczotki przy okazji wymiana łożysk i pierścienia z plastiku, regulator OK, po wymianie wszysko pracuje jak należy koszt u mechanika częsci + robocizna 150zł.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniieek Opublikowano 19 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 wymiana szczotek zalatwia sprawe. wyglada na to ze jak ktos ma w oryginale przebieg kolo 270tyś km moze powoli przyblizac sie do ich wymiany. co by go w trasie to nie spotkalo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 wyglada na to ze jak ktos ma w oryginale przebieg kolo 270tyś km moze powoli przyblizac sie do ich wymiany no coś w tym jest ja przy 260K wymieniałem bo też klękły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANKIN Opublikowano 20 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 aro możesz powiedzieć jaki masz akumulator? bo mi ładowanie pokazuje max 13.7 bodajże, przy odpalonym silniku, równo rok temu kupiłem nowy aku centra futra 92 jakoś tak chyba i wiem że jest większy niż ma być do tej bmw, może temu tak jest bo alternator nie da rady go doładować?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 mi ładowanie pokazuje max 13.7 jest OK, ważne by nie spadło poniżej 13,5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 13,7V to trochę mało. Powinno pokazywać w okolicach 14-14,2 na włączonym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 13,7V to trochę mało. Powinno pokazywać w okolicach 14-14,2 na włączonym silniku. ojtamojtam,odkąd pamiętam pokazuje mi 13,7/13,8 i nigdy problemów nie miałem(z tym alternatorem),pewnie,że lepiej by było tak,jak piszesz,ale nie jest źle i tak jak u nas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Nie spoko, nie powiedziałem, że 13,7 to źle, tyle, że troszkę mało. Przy dużym obciążeniu ( radio, klima , światła, halogeny, itp, itd ) aku może być słabo doładowany, a to skróci mu żywot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 bawie się elektryką itp... i szczerze mówiąc to rzadko spotykam auta które mają ładowanie ponad 14V. 13,6 - 13,8 to i tak dobry wynik na obciążeniu i z aku na pewno nic się nie stanie, żywotność wiadomo że troche spadnie, ale przeciętny Kowalski nie odczuję różnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 20 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 bawie się elektryką itp... i szczerze mówiąc to rzadko spotykam auta które mają ładowanie ponad 14V. poważnie? U mnie nowy aku i nowy regulator napięcia w bmw, ładowanie 14,3V, w focusie tez ponad 14V, a w hondzie jutro sprawdzę, bo nie pamiętam dokładnie, ale też było 14 z kawałkiem. P.S. co do wytartych szczotek powyżej przebiegu 260 czy 270tyś.km, u mnie padły po 330tyś, z tym że tutaj świateł nie da się wyłączyć, są w każdym aucie tak podpięte, że zapalają się z zapłonem, poza tym grzanie siedzeń, szyb, u mnie spore obciążenie sprzęt audio, więc pewnie przy normalnych warunkach do tych 350tyś.km powinny wytrzymać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fastandhurry Opublikowano 20 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 A i u mnie 13,7 czasem 13,8 i nowy aku 100-tka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 21 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 (edytowane) U mnie ładowanie 14,2 na włączonych światłach i radiu więc myślę,że miodzio. Prawidłowe ładowanie to powinno oscylować ponad 14 np tak jak u mnie 14,2-14,3 Edytowane 21 Stycznia 2013 przez Georgii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANKIN Opublikowano 21 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 mam jeszcze jedno pytanko czy pod czas normalnej jazdy ładowanie wam pokazuje stale np. 13.8? czy skacze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemal Opublikowano 21 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 (edytowane) Tanio nawet zapłaciłeś, ja 2 miesiące temu zapłaciłem za samą regenerację alternatora 350zł U mnie ładowanie 14.3 i jest stałe, nic nie skacze, aku mam nowe 110Ah. Edytowane 21 Stycznia 2013 przez przemal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 22 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 mam jeszcze jedno pytanko czy pod czas normalnej jazdy ładowanie wam pokazuje stale np. 13.8? czy skacze Powiem tak u mnie dokładny profesionalny miernik pokazuje,że skaczę ale minimalnie czyli 14,2-14,3 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANKIN Opublikowano 22 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 Georgii o to właśnie mi chodziło :wink: tak właśnie mam tylko tyle że ja mam tak na wyświetlaczu. Czyli chyba wszystko ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 22 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 (edytowane) Raczej tak Możesz sobie jeszcze sprawdzić na postoju pobór jak masz ori alarm to zostaw tylko bagażnik otwarty ale zarygluj kluczem zamek,że niby jest zamknięty i podłącz miernik aby zmierzyć pobór prądu idealnie jest po 15 min. spadło u mnie do 0,03 A więc jest super oczywiście w sedanie tylko zrobisz bo nie ma w bagażniku czujnika wnętrza,po operacji otwórz bagażnik przyciskiem w klapie aby nic nie popsuć Edytowane 22 Stycznia 2013 przez Georgii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 23 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2013 U mnie ładowanie 14,2 na włączonych światłach i radiu więc myślę,że miodzio.Prawidłowe ładowanie to powinno oscylować ponad 14 np tak jak u mnie 14,2-14,3 U mnie podobnie ( od 14,0 do 14,3 ), alternator po regeneracji, regulator nowy, testowany przy obciążeniu. Wynik podobny. Więc 13,7 to raczej nie norma:idea: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 24 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2013 U mnie padł regulator więc wymieniłem i jest jak napisałem wyżej. Więc wychodzi na to,że dobre ładowanie to w granicach 14,3 na pewno nie po niżej 14 V bmw_2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 24 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2013 Popieram kolegę Georgii i jak wyżej wspomniałem. Ładowanie poniżej 14 V to nie normahappy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ChriS. Opublikowano 25 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 A jak sprawdzacie? Testami to dodajcie sobie 0.4-0.6V. Jak miernikiem to ok, ja mam 14.2V, w tym czasie na kompie mialem 13.7V i sprawdzalem hardcorowo, wlaczylem xenony, grzanie foteli, dmuchawy na maxa i DSP glosno oraz klime 14.2V.. na aku 14.1V. Wiec tak powinno byc w BMW co nie zmiania faktu, ze w E32 mam od 3 lat 13.7 i aku do tej pory nie padl, a ostatnio przetrzymal 2 miesiace stania na mrozie i odpalila fura ale moj juz nie jest taki laskawy, wczoraj po 2 godzinach sluchania cicho radia po 1500km trasie padl mi aku wnioskuje, ze nie powinien? Kilka razy wlaczalem swiatla, ludzie sie krecili itp wiec swiatla sie zapalaly, ale zeby padl po 2h? Wydaje, mi sie, ze z 6 godzin muzyki powinien wytrzymac, co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.