Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich maniaków po niespełna 2 latach przerwy.

W okresie zbliżających sie wakacji bede (w końcu) mieć potrzebe posiadania auta. (w chwili obecnej nie było mi do niczego potrzebne wiec sprzedałem mojego ikarusa :lol: starsi klubowicze wiedzą o czym mówie ). Oczywiscie jestem chory tak jak wszyscy inni na tym forum i nie biore pod uwagę innego auta jak . Więc zastanawiam sie jak dwoma modelami. e46 lub e39 no i nie wiem za bardzo na jaki sie zdecydować. może jakieś za i przeciw? jakie koszty eksploatacyjne, czy jest jakaś znaczna różnica w cenie części które najczęściej sie wymienia np amory, hamulce itp itd. ale to nie koniec moich rozmyślań a mianowicie jak juz sie zdecyduje na konkretny model to z jakim motorem wybrać?

Biorąc pod uwage obecne ceny paliw to nie wiem co jest lepsze benzyna czy diesel? czy może benzyna na doładowaniu LPG?? Zwłaszcza że prawdopodobnie od czerwca nie bede mieszkać juz we wrocławiu i co weekend bede pokonywać ok 400 km nie licząc dojazdów do pracy. wiem ze diesel jest bardzej długowieczny ale mam nie miłe doświadczenie z poprzedniego trefnego modelu e36 tds i tym razem chciałbym który bedzie odpalał w zimie. Benzyna wiadomo lepsze osiągi wieksza moc, a z lpg wiadomo moze i troche taniej ale eksploatacja droższa.

No a jak juz padnie wybór na rodzaj paliwa to jaką wybrać pojemność ? :mrgreen: 2.0? 2,5? 3.0? 3,5? może 4.0 V8? happy_bmw??

Krótko mówiąc tym razem chciałbym dokonać bardzo przemyślanego zakupu tak aby służyło mi na długie lata.

Zapraszam do pisania swoich propozycji za i przeciw a może jakiś inny model?

pozdrawiam i czekam na wasze wypowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno stalem przed podobnym wyborem. Mialem kilka tematow na wiekszych forach, osobiscie po przesiadce z 7 chcialem tym razem cos usportowionego i szybkiego wiec celowalem w 330Ci.. Niestety budzet na takie autko wymagany to jakies 35tysiecy wiec myslalem nad 328i, niestety za te pieniadze nic szybszego nie bylo wiec zaczelem myslec nad 540iA ;] bo moglem je dostac za te kase i jest niesamowicie szybkie. Jezdzilem E46 i jezdzielem E39, jezdzilem rowniez E38 kazdymi wielokrotnie i napisze Ci moje odczucia ;) Wtrace E38 czyli 7er zebys mial subiektywne odczucia :)

7er niesamowita.. klasa sama w sobie. Cisza przy wiekszych predkosciach, dziur praktycznie nie czuc. Jak masz 1.9 wzrostu jak ja - wsiadajaca z tylu osoba absolutnie nie zakluci Twojego siedzenia :). Osiagi jak na taki ciezar rowniez zadowalajace przy np. 740iA. Latwo dostac z wypasem.

3er maly zwinny gokart, swietne prowadzenie, osiagi i zawieszenie.. w niemczech z mtechnikiem i 255 na tyl robi robote niesamowita.. w Polsce czuc w sumie kazda nierownosc. Jak na swoje osiagi male spalanie. Bardzo malo miejsca - jesli masz 1.9metra to kazda osoba majaca wiecej niz 1.5 bedzie Cie masowac kolanami po plecach.

No i w koncu 5er.. Ta ktorej nigdy nie chcialem bo bylo to dla mnie auto dla "niezdecydowanych".. Teraz wiem, ze bylem w bledzie. Silniki.. 4.4 zamiata. Mniejsze tez daja wiele radosci. Swietne prowadzenie, czujesz czym jedziesz, lepiej niz w 7 i gorzej niz w 3, ale miesci sie to idealnie w granicy miedzy komfortem, a sprawnoscia jazdy. Ilosc miejsca w srodku nie powala, poczujesz czyjes kolana jak wsiada do auta, ale pozniej juz jest w porzadku. Zawieszenie bardzo dobrze zbiera nierownosci, moja jest na mtechniku i zbiera lepiej niz 3ki. Cisza - przy 240 mozna normalnie rozmawiac - prawie jak w 7er. Spalanie nie jest wcale takie duze bo i autko nie wazy za wiele 1700kg na wypasie. Przy V8 rowniez latwo o dobre wyposazenie.

Wiec jesli lubisz nutke sportowego zaciecia, a uwierz jest czym poszalec, ale nie musi lepic sie drogi przy 260km/h na kazdym luku bo u nas nie ma gdzie tak jezdzic zreszta.. Chcesz wygodnie podrozowac, ale nie musisz wozic z tylu prezesa z laptopem na kolanach.. To wybor jest tylko 1.. BMW serii 5 i na takie sie skusze za kilka lat ponownie. Ceny do E46 beda podobne, no chyba, ze porownujesz 328 z 540. To ta druga troche drozsza. Silniki Diesla moze i sa zywotniejsze, ale przeciez V8 przy 300tys rowniez dopiero sie "dociera" ;).

To tylko takie moje odczucia :) mam nadzieje, ze o niczym nie zapomnialem 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
Jak dla mnie komfort w bmw to rzeczy oczywista jezdza 5, a 3 jest różnica, ale nie jakaś mega :P !!!

Tak jak Chris napisał .... E46 jest po prostu małe w środku .... miałem (nie)przyjemność podróżowania w 5 osób E46 i jechałem na tylnej kanapie za kierowcą .... MASAKRA .... kolana wysiadają nie ma gdzie nóg dać po prostu jeśli o mnie chodzi to E46 to jak już dla 2 osób i wersja coupe , no chyba że wozisz dzieci z tyłu to luzik :)

A w E39 to każdy siedzi normalnie i to jest dla mnie komfortowe podróżowanie mam na myśli pasażerów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem (nie)przyjemność podróżowania w 5 osób E46 i jechałem na tylnej kanapie za kierowcą .... MASAKRA ....

no ja raczej na tylnej kanapie nie bede podróżować. hehe a tak na poważnie to też bliższy jestem wyboru 5. ale właśnie nie mam zielonego pojecie jaki silnik ;/ i czy warto kupić z lpg biorąc pod uwage ilość km którą bede pokonywać co weekend. tak jak mordulec napisałeś ekonomia z mocą i komfortem 528i całkiem fajna propozycjabmw_beer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Banan do Twego wzrostu to tylko 5er. I najlepiej 528i. 530d - super sprawa ale diesel teraz kosztuje tyle, że nie ma już wielkich różnic. A jak się ******zieli (turbo, wtryski, dwumas) to znów znikniesz na 2 lata :lol::lol::lol::lol:

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie też miałem ten dylemat i to bardzo długo nie byłem zdecydowany czy wybrać e 39 w sedanie czy e-46 w kombiku, długo się zastanawiałem i wyszło na e-46 w końcu ja z tryłu nie podróżuję, a dzieci są w wieku 9 i 11 lat spokojnie się mieszczą bagażniczek taki sobie 3 literki pod maską i można jeżdzić:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
i czy warto kupić z lpg biorąc pod uwage ilość km którą bede pokonywać co weekend. tak jak mordulec napisałeś ekonomia z mocą i komfortem 528i całkiem fajna propozycja

Moim zdaniem lepiej kupić czystą benzynę i samemu przerobić , dobra instalka do 6 garówki to jakieś 3tysiaki ... do V-ki niestety w okolicach 4,5tys ...

Dlatego 528i to rozsądny kompromis :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak się ******zieli (turbo, wtryski, dwumas) to znów znikniesz na 2 lata :lol::lol::lol::lol:

hehehe tym razem postaram sie nie znikać na tak długo bmw_beer bo chciałbym auto które mi posłuży przez długi długi czas.

528i to chyba to co bym chciał ale to tak jak pisałem dopiero po ślubie (z forumowiczką z resztą którą znacie ) w wakacje, to bedzie pierwsze nasze dziecko happy_bmw hihi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Chris napisał .... E46 jest po prostu małe w środku .... miałem (nie)przyjemność podróżowania w 5 osób E46 i jechałem na tylnej kanapie za kierowcą .... MASAKRA .... kolana wysiadają nie ma gdzie nóg dać po prostu jeśli o mnie chodzi to E46 to jak już dla 2 osób i wersja coupe , no chyba że wozisz dzieci z tyłu to luzik :)

A w E39 to każdy siedzi normalnie i to jest dla mnie komfortowe podróżowanie mam na myśli pasażerów :)

W zasadzie myślałem z punktu widzenia podróżowania dwóch osób tak jak w moim przypadku... ja + dziewczyna ;D - swoją drogą nie lubie wozić pasażerów, brudzą dywaniki :D:P :Dhappy_bmw

:bmwsexemofg3:<bmw_2>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanuj samochód właściciela a właściciel będzie szanował Ciebie...Jestem tego zdania :)

Słuchaj moje autko bardzo szanują bo wiedzą jakie mam do niego podejście... Jeżeli już biorę pasażera do tyłu to zawsze jest kontrola czy są nity na dupie, żeby skóry nie porysować czasem :bag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakies pol roku tem mialem podobny dylemat... i e39 nie podeszlo mi ani troche,

jest za duze w srodku, fotele jak w salonie itp.

na dupowoz kupuj e46 :mrgreen:

pozdro po latach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

El_banano napiszę ci tak jeśli założysz dobrą instalacje LPG to tak jak u mnie 170km wystarczy i jest czym jechać a jak jeżdżę z przepisami czyli miasto i trasa do 100-110 km/h to mieszczę się powiem ci w 11l na setkę jeśli nie depnę po wyżej 100km/h to mogę zejść na Lpg 10l jak na tak wygodne i duże auto to naprawdę rewelacja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym polecał 528i 193km:lol: na podtlenku LPG,moja spala okolo 12l Lpg w cyklu mieszanym po trasie okolo 10 :) wiec wynik calkiem całkiem:-P znajdz zadbany egzemplarz i będzie ci długo służył.:) co do komfortu e46 a e39 no to bez urazy dla posiadaczy e46 ale 5er jest wg.mnie dużo wygodniejsza:lol: tym bardziej że ostatnio polatałem parę dni e46 w sedanie i szybko chciałem wrócić do mojej 5-teczki happy_bmw

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym polecał 528i 193km:lol: na podtlenku LPG,moja spala okolo 12l Lpg w cyklu mieszanym po trasie okolo 10 :) wiec wynik calkiem całkiem:-P znajdz zadbany egzemplarz i będzie ci długo służył.:) co do komfortu e46 a e39 no to bez urazy dla posiadaczy e46 ale 5er jest wg.mnie dużo wygodniejsza:lol: tym bardziej że ostatnio polatałem parę dni e46 w sedanie i szybko chciałem wrócić do mojej 5-teczki happy_bmw

Wszystko zależy od tego kto co lubi ja ostatnio na kilka dni przesiadłem się ze swojej E36 na E39 i na szybkich zakrętach miałem wrażenie, podobne do manewrowania tankowcem;) i ta okropna podsterowność na mokrym spowodowana masą i "wygodniejszym" zawieszeniem.

Nie chcę obrazić fanów 5er ale moim zdaniem pomijając walory estetyczne jest to auto "niezdecydowane" prowadzi się dużo gorzej od 3er i jest daleko w tyle z 7er jeśli chodzi o komfort ale to tylko moje zdanie ;) oczywiście nie dotyczy to wersji M <bmw>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego kto co lubi ja ostatnio na kilka dni przesiadłem się ze swojej E36 na E39 i na szybkich zakrętach miałem wrażenie, podobne do manewrowania tankowcem i ta okropna podsterowność na mokrym spowodowana masą i "wygodniejszym" zawieszeniem.

Nie chcę obrazić fanów 5er ale moim zdaniem pomijając walory estetyczne jest to auto "niezdecydowane" prowadzi się dużo gorzej od 3er i jest daleko w tyle z 7er jeśli chodzi o komfort ale to tylko moje zdanie oczywiście nie dotyczy to wersji M <bmw>

hmm nadsterowność..??? :-P jeśli jest na zwyklym zawiasie to fakt buja się trochę ale w wiekszosci e39 528i a nie wiem czy nie we wszystkich jest seryjne zawieszenie od wersji M-power i jest sporo niższe od np 520i:lol: ale to są gusta i gusciki zależy kto co lubi i na co stawia<bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiśnia mówisz że prowadzisz tankowca jak jedziesz e39 i podsterowność no mówisz tak bo trójki są lżejsze i łatwiej wyczuwalne ja bałem się jazdy po śniegu i śliskim ale miło mnie piątka zaskoczyła normalnie jadąc ciężko zerwać jej przyczepność a w lżejszej trójce łatwiej postawić auto bokiem.

I jak bartoszk piszę wygoda i komfort rekompensuje zawieszenie,które nie jest do zapi****lnia i świrowania tylko luksusowej jazdy :) Wersje 5 i 7 do limuzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...