Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam dziwny problem, dzis wycieraczki z przody zaczeły nagle pracować cały czas ...w połozeniu gdzie maja stac pracują ale dodam ze działają wszystkie biegi wycieraczek:) i do tego nie działą pompka spryskiwaczy...wszystkie bezpieczniki sprawdziłem i są ok, przekaznik wycieraczek rozebrałem i wyglada na sprawny, brak widocznych uszkodzeńelementów elektronicznych czy przypalonych styków, ząłozyłem go na nowo i cisza..wycieraczki nie ruszyły ale jak raz dotknałem manetki znów pracują:/ zaczałem rozbierac obudowe kierownicy bo chyba winna jest manetka..co Wy na to\?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec tak, przekażnik zmieniony i nadal to samo :/ szukałm po necie i natknałem sie na podobny temat...przseczytałem i poszedkłem sprawdzić, odłączyłem pompke spryskiwaczy i wszystko działa jka należy- widocznie pompka zamyka obwód i cały czas chce podawac płyn a wtedy włączaja sie automatycznie wycieraczki :) czyli niby wszystko prawidłowo gdyby pompka sie nie spaliłą i nie zrobiłą przerwy w obwodzie sterowania wycieraczek , zaraz zamawiam pomke :) i po kłopocie ..mam nadziej :D

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak :

Pompka wymieniona na sprawna - na krótko działa, przekaźnik zainiony na sprawny, i w dalsyzm ciągu brak pracy pompki- czy teraz zostaje juz wyłącznik zespolony? rozebrałem obudowe kierownicy, wyjałem przełacznik- na którko próbowałem zwierać plus do pompki ale dalej nic , właczały sie tylko wycieraczki. gdzie szukac problemu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może przyda Ci sie schemat wiązki:

[ATTACH=CONFIG]18589[/ATTACH]

Jak chcesz to Ci mogę dać manetkę na próbę. Moja na pewno działa :D

Chociaż widzę, że do WRO blisko nie masz.

A co do pompki to na jednym styku zawsze powinien być +.

Jak popatrzysz na schemat to zobaczysz że pompka jest wyzwalana minusem.

Dodatkowo impuls spryskiwacza powoduje aktywacje wycieraczek więc ja bym stawiał na manetkę przy kierownicy.

Po południu mogę Ci powiedzieć na których pinach manetki sprawdzić czy manetka działa. Może jest prmanentne zwarcie w manetce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

schemat bardzo przydatny :) przynajmniej po omacku nie szukałem :D i tak..manetka sprawna ...problme lezał w przewodzie do pompki a raczej w jego braku :D przewód + na odcinku 40 cm był czarny - tzn miedz chyba sie utleniła albo cos w tym stylu, nie dało sie polutować do tego wiec wymieniłem kawałek przewodu od razu oba, przy okazji uszkodzilem przewód od grzania dysz i jego tez wymieniłem, po wymianach wszystko ładnie chodzi:) dzięki za schemat bo pomału trzeba by auto do elektryka oddać :) a jak juz jesteśmy przy schematach to masz schemat do pompki tylnej szyby? :) przycisk działą wycieraczka chodzi ale pompka milczy...

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz schemat do pompki tylnej szyby? :) przycisk działą wycieraczka chodzi ale pompka milczy...

Schematu nie mam na ta chwilę, ale pogrzebię tu i ówdzie i dam znać;)

Sam mechanizm mam obcykany i mam zapasowy sterownik w razie W.

Jeżeli po naciśnięciu spryskiwacza odpala się wycieraczka to może spalona jest pompka?

Może nie ma płynu (hehehe) albo układ jest niedrożny.

Co by nie było załóż nowy wątek bo ten można uznać za zamknięty :)

P.S.

Jak potrzebujesz jakieś schematy do E30 to pisz śmiało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...