Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Chris nic nie jest z allegro, cala instalacje zrobil w garazu, Ponizej lista rzezy ktorych uzyl

- pojemnik na generator (generator to kilka plytek stali kwasoodpornej tzw "kwasiak")

- wodrotlenek potasu (przyspiesza elektrolize)

- pare wezykow wysokocisnieniowych

- amperomierz

- wlacznik i bezpiecznik

tworzy sie ok 2 l gazu na minute, prad od 15A do 25A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee no to goscie pisali, ze instalki z garazu gowno daja. Skoro ten zestaw co poleca ten gosciu jest przystosowany to na pewno jest wieksza szansa, na jakies efekty niz maszyna z garazu ;D tylko kto to kupi i sprawdzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kolegów od prac garażowych kilka pytań:

1. Macie sterownik?

2. Skąd wiecie ile wasza maszyneria produkuje gazu?

3. Jakie macie przerwy pomiędzy blachami w generatorze?

4. Ile blach jest w waszym generatorze?

5. Czy i jak oszukaliście sondę lambdę?

Sonda jest ważna wg producenta, jeśli masz HHO to ze spalinami wydostają sięogromne ilości tlenu, komputer za pomocą sondy odczytuje to jako nie spalanie tlenu i sam zaczyna działać, a mianowicie znacznie zwiększa dawkę paliwa aby spalić cały tlen, w efekcie HHO g... dale :)

PS ja nigdy bym nie zaryzykował robieniem czegoś takiego samemu lub kupowaniem od kogoś, w tej fabryce gdzie to robią nie takie głowy jak nasze myślały i wiedzą 100 razy tyle co my. To co wy zrobiliście wygląda tak, jak wyjęcie foteli z auta (lżejsza masa, mniejsze spalanie) ale ludzi trzeba gdzieś posadzić, to dopinacie przyczepkę :D i spalanie wzrasta. Poza tym wątpię żeby w warunkach domowych można było zrobić dobry generator, później napiszecie że to mit i że nie dziala i tym samym ludzie którzy mogli by jeździć taniej uznająto za mit i nadal będą płacili słono na stacjach.

Pozdrawiam

a i jeszcze jedno, mój brat będzie montował w kwietniu HHO u siebie w E46 2.0 D więc dam znać jak się podobny zestawik u niego sprawuje, on będzie zakładał DC2000 z racji mniejszego silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
a i jeszcze jedno, mój brat będzie montował w kwietniu HHO u siebie w E46 2.0 D więc dam znać jak się podobny zestawik u niego sprawuje, on będzie zakładał DC2000 z racji mniejszego silnika

Niech zgadnę , Twój brat też nie ma czym zrobić zdjęcia ?? :bag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez tak mysle, ale gosciu podal 40 zakladow montujacych HHO w Polsce, a sam mieszka w Irlandii, myslicie, ze jest wlascicielem wszystkich czy liczy, ze akurat trafimy na jego podczas poszukiwan? Na allegro nie polecal tylko powiedzial "taka ma byc instalka" i wcale od tego goscia nie kazal kupowac. W sumie wszystko mowil tak jak czytalem na innych forach. Jedyny problem jest taki, ze nie da fotki z napisem na kartonie "Czesc to ja 730D i mam mniejsze spalanie. Pozdro dla maxbimmera :D". Ogolnie jest to jedna z pierwszych osob, ktora ma HHO w BMW, a w tej marce mysle, ze przynisiesie to jedne z najwiekszych korzysci biorac pod uwage, ze nasze silniki ( powyzej 2.5 litra ) pala troche ;) wiec u mnie gdzie w miescie spalanie jest na poziomie 20 litrow takie 30% to jest co najmniej te 5 litrow na 100km czyli taka instalka za 1500zl zwraca mi sie w 4 tys km? Czyli kilka miesiecy na dobra sprawe :D ja poprostu chce twarde dowody i naprawde jade to zakldac od reki.

Edytowane przez ChriS.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No pięknie. Temat mega interesujący ale czy ktoś z nas jako świnka doświadczalna odważny zamontować to coś u siebie?

To że do paliwa na CPN dolewali wodę i była w baku to zna każdy , ale zęby samemu lać wodę i się jeszcze cieszyć hmmmmmm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zainteresowałem się tematem, a tu patrzę na forum już od paru miesięcy jest. Tak się zastanawiam, jakieś tam 300zł to nie pieniądze, jak pojadę teraz na urlop do PL to chyba kupię taki zestaw z allegro i założe do coupejki, zobaczymy czy to działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie poczytam więcej po necie, bo juz znalazłem sporo informacji i nie jestem przekonany, uzyskanie wodoru wymaga włożenia sporej energii, do tego woda rozkłada się na wodór i tlen, a tlen sonda lambda czyta jako ubogą mieszankę, więc wzbogaca mieszankę paliwową. Chyba za dużo jest PRZECIW, za mało ZA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uzyskanie wodoru wymaga włożenia sporej energii

Dlatego porzebny jest regulator prądu generatora.

do tego woda rozkłada się na wodór i tlen, a tlen sonda lambda czyta jako ubogą mieszankę, więc wzbogaca mieszankę paliwową.

W tym wypadku potrzebny jest układ modyfikowania sygnału sondy lambda, który to oszukuje ECU

Trochę też poinwestygowałem temat i mam w domu na kompie parę rzeczy już opisanych. Po południu wrzucę....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby dobrze ogarnąć temat należy zdecydować jakiego typu sterowanie jest w naszym przypadku potrzebne.

Są trzy podstawowe metody:

1. Sterowanie poprzez modyfikacje wartości sygnału podciśnienia w kolektorze dolotowym (MAP ang. Mainflod Absolute Pressure)

2. sterowanie poprzez m0dyfikacje wartości sygnału z przepływomierza (MAF ang. Mass Air Flow)

3. Sterowanie poprzez modyfikację wartości sygnału z sondy lambda (EIEF ang. Electronic Fuel Injection Enhancer)

Trochę teorii:

Czujnik MAP służy do pomiaru wartości podciśnienia panującego w kolektorze dolotowym.

Na podstawie tej informacji komputer silnika (ECU) może obliczyć dawkę paliwa potrzebną do właściwego spalania (sondy Lambda) i utrzymania ciągłej pracy.

Czujnik MAF natomiast służy do pomiaru ilości powietrza dochodzącego do układu dolotowego.

Dzięki temu ECU wie ile paliwa podać żeby utrzymać, nie co innego jak właściwe spalanie (sondy Lambda) i utrzymanie ciągłej pracy :D

Zatem po co jest czujnik MAF? Wszystkie nowe silniki i mam tu na myśli wszystkie z elektronicznym wtryskiem paliwa posiadają MAP i MAF.

Te systemy mogą działać razem lub też pojedynczo. Dlatego właśnie jak pada jeden z czujników to i tak pojedziemy dalej. Może na pół gwizdka nawet ale pojedziemy.

Sonda lambda. Jest to kolejny czynnik który wpływa na obliczanie dawki wtryskiwanego paliwa. Robi to na zasadzie "rozliczenia" ECU za to co wymieszał (czyt. MAP i MAF), polał (wtryski) i podpalił (układ zapłonowy - kabooom :D ).

Jeżeli wartości się nie zgadzają nakazuje reakcję wtryskiwaczom i dopasowanie ilości paliwa tak aby ilość tlenu była jak najmniejsza.

Zasada jest prosta: mało tlenu w wydychanym powietrzu - mieszanka nasycona - nie lać ;) Dużo tlenu w wydychanym powietrzu - polej ;)

Oczywiście nie jest to az tak idealnie prosta zależność jak opisana wyżej.

Na prawdę nowe ECU dysponują całą masą czujników niewiadomego przeznaczenia kontrolujących działanie silnika ale tu chodziło tylko o przedstawienie ogólnego sposobu regulacji i nadzoru spalania.

To właśnie nas interesuje.

Co jest potrzebne:

1. Cela, Generator (jak kto woli) - (jak najwięcej płytowa, gdyż powierzchnia generacji HHO jest większa wiec jest go więcej)

2. Sterownik prądu - potrzebny do regulacji prądu generatora HHO (wodoru i par wodoru)

3. Sterownik(i) - czyli MAP, MAF, EFIE lub np. MAP i EFIE

4. Wężyki, obejmy, zawory zwrotne, mocowanie celi i zbiornika

5. Przekaźnik, przewody, złaczki itp.

Moim faworytem jest oczywiście metoda nr.3 czyli sterownik EFIE przede wszystkim dlatego, że sterujemy sygnałem sond lambda.

Jej dużą zaleta jest to że możemy bardziej skupić się właściwym wyregulowaniu instalacji pod kątem spalaniu wodoru.

Troche danych w angielskim

A Simple MAP/MAF Enhancer

How to build HHO EFIE and use it right to save fuel with HHO device

Gas HHO, Hidroxi, Oxihídrico, Brown o Marrón: Circuito del EFIE Digital & HHO (diagramas electrónicos)

Understanding an EFIE « ECOHHO – Green Energy Blog

Troche linków z naszymi elementami potrzebnymi do ogarnięcia tematu

EIFE Electronic Fuel Injection Enhancer. Modyfikator sygnału dla sond lambda 2 kanałowy: :REGULATOR STEROWNIK EFIE 2 SONDY HHO WODÓR (2458969998) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

lub 2 szt po jednym kanale na sondę REGULATOR STEROWNIK EFIE HHO WODÓR (2478894176) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Sterownik na dwie sondy z bajeranckim wyświetlaczem (tego narazie nie mogę znaleźć....) Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Regulator MAP Manifold Absolute Pressure oraz MAF Mass Air Flow: 125zł REGULATOR STEROWNIK MAP MAF HHO WODÓR (2461746050) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Regulator prądu 45A: 62zł REGULATOR do HHO GENERATOR WODÓR PWM 45A TANIO (2466463797) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Zawór zwrotny gdyby cela nie miała: 70zł Musi być!!HHO ZAWÓR JEDNOKIERUNKOWY ZWROTNY PL 70,00 ZŁ FV (2464502049) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Amperomierz (opcja): 21zł Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Cela:

7 płytowa - 260zł

13 płytowa - 280zł Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Total ok 700zł

Temat jest jeszcze nie dokończony ale jak juz sie wygadałem to macie :D

Jak dokończę to zredaguję jako całość i się zrobi po bozemu ;)

P.S.

Czekam na komentarze i sugestie.

Możemy wyskrobać porządną instrukcję montażu kuog

Widzę ze linki już nie działają. Powoli zrobię updejt

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...