Dziki Opublikowano 24 Września 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 Ostatnio miałem defekt na autostradzie przy 180km/h Rozerwało węża wychodzącego z silnika(z głowicy,bloku).Węża tego widać dokladnie patrząc na silnik stojąc od strony kierowcy i połączony jest właśnie z tym urządzeniem: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=64_0114&hg=64&fg=18 węża skróciłem i podpiąłem by szybko usunąć wyciek płynu chłodniczego którego i tak fest dużo ubyło.Płyn uzupełniony ale Od tej pory grzeje sie silnik i nie da rady go odpowietrzyć.Wymontowałem nawet termostat bo myślałem ze to on jest powodem rozwalenia tego węża ale okazuje sie ze silnik osiąga wymaganą temperaturę dość szybko jak na brak termostatu i dalej temperatura rośnie.Wszystkie węże chłodnicy sa gorące ale ten który wcześniej mi sie rozerwał to chyba najbardziej a to urządzonko do którego jest podpiety to jest cholernie gorące.Za co ono odpowiada i do czego jest?Czy mogło to byc powodem tej awarii i teraz grzania silnika?Czy to jest jakas tama wodna,zasuwa wodna czy coś podobnego?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitro Opublikowano 25 Września 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 sprawc pompe wody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 25 Września 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 pompa wody ok słyszałem kiedys ze w silniku m50 (bez vanosa)w e34 nie należy wyciągac termostatu bo obieg płynu chłodniczego się zaburza.Moze to własnie dlatego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dexter Lublin Opublikowano 28 Września 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Września 2006 <bmw_1> Witam ! O ile masz na myśli TO urządzenie, to o ile się też nie mylę, to są to elektrozawory sterujące temperaturą nagrzewnicy (ogrzewanie). Jeden jest na prawą str. (pasażera), drugi na lewą (kierowcy). Podobno działają na zasadzie pulsacyjnej, ale nie wiem czy jak szybciej, to cieplejsze powietrze wypływa z nagrzewnicy, czy odwrotnie - ale akurat nie ma to specjalnego znaczenia. Częstotliwość pracy tych zaworów określa położenie pokręteł na panelu sterowania ogrzewaniem - czyli te pokrętła od ogrzewania w środku. Sprawdź czy grzeje i prawa i lewa strona - sprawdzaj osobno. Jeżeli któraś str. nie daje ciepła, to któryś z tych zaworków, albo szlag trafił, albo ew. się zawiesił - możesz lekko w nie postukać, sprawdź też przewody el. przy tych zaworkach. Jeśli któryś nie działa to prawdopodobnie będziesz miał problem z odpowietrzeniem, czyli motor będzie się grzał (odpowietrza się z na zmianę z zamkniętym i otwartym ogrzewaniem, a samo odpowietrzanie to 2 godz.- jeśli odpowietrzałeś krócej, to obieg nie jest w pełni odpowietrzony - ja, zaczął bym od solidnego odpowietrzenia). bmw_beer Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 4 Października 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Października 2006 Dzięki za odpowiedzi W konsekwencji autko wylądowało w B&W(A.Krajowej)-urwana górna śruba mocująca obudowe termostatu i jak zwykle visco do wymiany. To juz 3 visco w ciagu 1,5 roku-masakra Jeśli chodzi o visco to zakładam sachsa(360PLN)-oryginalnie montowane e e34 520i i kończe z pier.........ymi zamiennikami A co do termostatu to polecam termostat z wbudowanym małym odpowietrznikiem-Łatwiej i jednak szybciej się odpowietrza silnik. Bumka jutro do odbioru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.