Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Czy ktoś wie jak to działa i za co jest odpowiedzialne?


Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio miałem defekt na autostradzie przy 180km/h

Rozerwało węża wychodzącego z silnika(z głowicy,bloku).Węża tego widać dokladnie patrząc na silnik stojąc od strony kierowcy i połączony jest właśnie z tym urządzeniem:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=64_0114&hg=64&fg=18

węża skróciłem i podpiąłem by szybko usunąć wyciek płynu chłodniczego którego i tak fest dużo ubyło.Płyn uzupełniony ale Od tej pory grzeje sie silnik i nie da rady go odpowietrzyć.Wymontowałem nawet termostat

bo myślałem ze to on jest powodem rozwalenia tego węża ale okazuje sie ze silnik osiąga wymaganą temperaturę dość szybko jak na brak termostatu i dalej temperatura rośnie.Wszystkie węże chłodnicy sa gorące ale ten który wcześniej mi sie rozerwał to chyba najbardziej a to urządzonko do którego jest podpiety to jest cholernie gorące.Za co ono odpowiada i do czego jest?Czy mogło to byc powodem tej awarii i teraz grzania silnika?Czy to jest jakas tama wodna,zasuwa wodna czy coś podobnego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<bmw_1> Witam !

O ile masz na myśli TO urządzenie, to o ile się też nie mylę, to są to elektrozawory sterujące temperaturą nagrzewnicy (ogrzewanie). Jeden jest na prawą str. (pasażera), drugi na lewą (kierowcy). Podobno działają na zasadzie pulsacyjnej, ale nie wiem czy jak szybciej, to cieplejsze powietrze wypływa z nagrzewnicy, czy odwrotnie - ale akurat nie ma to specjalnego znaczenia.

Częstotliwość pracy tych zaworów określa położenie pokręteł na panelu sterowania ogrzewaniem - czyli te pokrętła od ogrzewania w środku.

Sprawdź czy grzeje i prawa i lewa strona - sprawdzaj osobno. Jeżeli któraś str. nie daje ciepła, to któryś z tych zaworków, albo szlag trafił, albo ew. się zawiesił - możesz lekko w nie postukać, sprawdź też przewody el. przy tych zaworkach.

Jeśli któryś nie działa to prawdopodobnie będziesz miał problem z odpowietrzeniem, czyli motor będzie się grzał (odpowietrza się z na zmianę z zamkniętym i otwartym ogrzewaniem, a samo odpowietrzanie to 2 godz.- jeśli odpowietrzałeś krócej, to obieg nie jest w pełni odpowietrzony - ja, zaczął bym od solidnego odpowietrzenia).

bmw_beer Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi

W konsekwencji autko wylądowało w B&W(A.Krajowej)-urwana górna śruba mocująca obudowe termostatu i jak zwykle visco do wymiany.

To juz 3 visco w ciagu 1,5 roku-masakra

Jeśli chodzi o visco to zakładam sachsa(360PLN)-oryginalnie montowane e e34 520i i kończe z pier.........ymi zamiennikami

A co do termostatu to polecam termostat z wbudowanym małym odpowietrznikiem-Łatwiej i jednak szybciej się odpowietrza silnik.

Bumka jutro do odbioru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...