Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Ja u siebie założyłem przy 200tys. Federal mogule i wałek i koniki popychacze chyba febi przy 230tys nie widać śladu zużycia więc jest ok. także polecam nowy komplet febi lub właśnie Federal mogule. Używany może mieć inaczej dotarte czopy panewkowe więc może coś zacząć pukać, a jak kupisz nowy komplet to się poukłada wszystko pod Twoja głowicę i będzie git. Tylko przy nowym zestawie trzeba pamiętać o wymianie oleju przy robocie i 1000-2000km po wymianie tych elementów. A tak w ogóle jaki masz przebieg??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem sporo o wałku i różne znalazłem opinie. Nie wiem juz czy lepiej kupić używany oryginalny BMW , czy nową podróbkę ze sklepu.

Używka do m40 będzie w większości przypadków podjechana, ale nie w każdym. Jak się dokonuje przeróbki na m43 czasami wałek może zostać jeśli nie jest nadmiernie styrany. U mnie musiałem zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik pracuje cicho ale stan wałka jest kiepski.

Przerób to na m43 a przy okazji jak wszystko jest ściągnięte to fajnie jest wymienić uszczelniacze zaworowe. Jeśli wałek jest zmęczony to trudno trzeba wymienić, jesteś pewien, że ma on już dosyć? Może jest ok, wtedy kupujesz dźwigienki z podkładkami od m43, najlepiej samemu po szrotach pojeździć i poszukać bo na allegro ceny za gotowy zestaw są dosyć podkręcone. Możliwe, że trzeba też wymienić popychacze co również mnie nie ominęło :/ Ogólnie żeby zrobić bociana nie trzeba sporo floty, ale wszystko uzależnione jest od stanu wałka. Nie polecam kupować całości do m40 tzw. gotowych zestawów za 600 zł na allegro. To znowu się wytrze, a po przeróbce na m43 już się nic nie będzie wycierać ponieważ dźwigienki są na rolkach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W piątek poskładałem dopiero silnik z nowymi pierscieniami i nie chcę od razu za dużo szaleć.Pozmieniałem dużo części , niestety na nowy wałek brakło już funduszy. Powodem rozebrania silnika było to ze na jednym z cylindrów spadło ciśnienie i na wysokich obrotach chodził tylko na 3 cylindry. Teraz po wymianie pierścieni silnik pracuje znacznie lepiej. Nie "klekocze" ale stan wałka jest naprawdę kiepski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymieniałeś wszystkie pierścionki to zacznij szukać innego silnika, a nie wałka, bo za chwile te nowe pierścienie zrobią Ci na gładziach cylindrów jesień średniowiecza. Jak założyłeś tylko olejowe to ok. I podejrzewam że ta m40 ma więcej niż 300tys.(albo turki w niemcach lali do silnika olej roślinny) bo u mnie przy 230tys widać jeszcze ślady po honowaniu a ciśnienie 11.4- 11.8...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uciekło mi ciśnienie na jednym cylindrze , oleju silnik nie brał prawie wcale to czemu miałem zmienić tylko pierścienie olejowe? Może i nie znam się tak jak Ty majster_e30 ale czemu wg Ciebie wymiana pierścieni na nowe może zaszkodzić silnikowi. Może i moje BMW ma więcej niż 300tys ale prawie od nowości jeżdziło w naszym kraju i żadne turasy raczej nic tam do niego nie lali :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierścienie wykonane są z żeliwa specjalnego i powlekane są: olejowe-cyną (miękki metal, najmniej dolegają do gładzi cylindrów), uszczelniająco-zgarniające - niklem (średnio twardy metal, dolegają do gładzi cylindrów), uszczelniające - chromem (twardy metal dobrze dociśnięte do cylindrów). Biorąc pod uwagę fakt, że w każdym innym silniku każdy układ cylinder-tłok dociera i zużywa się inaczej (cylinder jest "jajowaty") nowe pierścionki uszcz.-zgarniający i uszcz. wytrą jeszcze bardziej tą część gładzi cylindra, która jest najbardziej zbliżona do nominału. Efekt początkowy będzie piorunujący większa kompresja niż podaje producent ale... za jakiś czas jak już napisałem jesień średniowiecza.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaryzykuję jednak Majstrze stwierdzenie że szybciej zjedzą się pierścionki (zależnie jaki stopień zużycia gładzi cylindrowej już jest)

Na pasowaniach ciasnych zachodzi pewien paradoks; przy materiałach: twardy-miękki to materiał twardy szybciej się wyciera. A pieðcienie sa twardsye niz gadz cylindra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Majster-jeśli było by tak jak piszesz to po co ktoś miałby zmieniać pierścienie? Jakby miało to tylko zaszkodzić silnikowi to na pewno nikt by się na to nie decydował a znam dużo osób które to zrobiły i jak do tej pory nie słyszałem od nich żadnych negatywnych opini na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...