majster_e30 Opublikowano 22 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 Wujek tylko że tuleja cylindrowa jest twardsza od pierścieni uszczelniających bo jest wykonana z żeliwa stopowego uszlachetnionego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Wujek samo Zło_ Opublikowano 22 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 Marek to nie jest takie hip hop siup wymienić piecionki. Wymienić piecienie to można w dwie godziny. Co to jest podnieśc głowice zdjąc miske, odkręcić korby wytargać cylindry. Pomierzył Ci ktoś zużycie gładzi? Pomierzyli luz na zamkach? Sens pierścieniowania jest tylko i wyłącznie po pomiarze zużycia gładzi i pierscieni. Majster tuleja to Z1300 lub Z1350 (żeliwo sferoidalne perlityczne - najtwardsze z żeliw: sferoidalne perlityczne od ok 220 do 300HB, szare perlityczne 200-280HB, ciągliwe 150-260HB) I masz rację w tym momencie. A pierścienie? To też żeliwko allleeee... Ale nie dosyć że najodporniejsze na ścieranie to jeszcze chromowane. Chromu ma twardośc ok 700-800HB (twardość Brinella) w przypadku pierścieni czyli elementów pracujących na ścieranie przy dużych obciążeniach dynamicznych i naciskach (do 20kg/cm2) twardośc ma marginalne znaczenie.Ważniejszy jest rodzaj i grubość powłoki. Na pierścienie stosuje się powłoki mleczne (drobnoziarniste, zwięzłe) o grubości 0,03-0,05mm... Tak więc pochromowany pierścionek jest najtwardszy z tego interesu. I to on według wszelakich prawideł będzie ścierał się najbardziej i najszybciej. Potwierdza to praktyka warsztatowa- często gęsto cylindry mają jeszcze ślady po honowaniu, tłok nie lata jak łopata a pierścienie mają luzy na zamkach jak Kanał La Manche... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.