Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Dziś miałem dziwną sytuację - podczas wyprzedzania na 3 biegu przy ok 70km/h zaczęła migać lampka od kontroli i muliło auto tak jakby koła zerwały przyczepność musiałem zahamować i wjechać za wyprzedzane auto ponieważ przez zmulenie bym nie zdążył ale co najdziwniejsze w tym miejscu nie było ślisko więc zawróciłem i przejechałem tam jeszcze raz ale z wyłączoną kontrolą - przydeptałem ostro na 2 i 3 a koła nie zerwały co potwierdza że ślisko nie było dlaczego więc wcześniej zadziałała kontrola?

Auto podpięte do kompa pokazało to co już wiedziałem czujnik wałka i przepływka do wymiany i żadnych błędów więcej!

Boję się teraz wyprzedzać z włączoną kontrolą;)

Gdzie szukać przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co sie orientuje sa czujniki w kolach sa to bodaj czujniki od ABS (ale nie jestem pewny na 100%) ktore przekazuja info w sprawie poslizgu kol do czujnika na przepustnicy ktory zamyka przepustnice - zmula silnik , widocznie moze one mowia Ci "sprawdz nas/wymien nas "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak , linka idzie do przepustnicy , sprawdz ta linke jak sie ma ... tyle ze to ze ABS dziala nie znaczy ze te czujniki przekazuja bledne dane co do "poslizgu kol tylnich" generalnie hamujac czujesz "przod" jak Ci pracuje pod noga ...bo jest bodaj 70% na przod o 30 % na tyl jesli chodzi o sile hamowania z seryjnych autach.

poszukaj info jak sprawdzic te czujniki i je zobacz czy to nie w nich jest przyczyna ... przynajmniej ja bym od tego zaczal zaraz po sprawdzeniu linki od ASC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez mialem podobna sytuacje ale po konserwacji wszystkich uzadzen i tej linki i przy uzyciu wd40 do nasmarowania linki od asc wszystko jest ok i powiem ci nie wylanczaj asc bez potrzeby no chyba ze chcesz sie pokrecic <bmw_1> lub ze swiatel ruszyc we mgle ,ja czasem tak robie <bmw>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Zle rozwiazanie, bo bedziesz mial mniejsza srednice kol na tylnej osi - predkosc obrotowa bedzie wieksza i jezeli masz DSC bedzie spory problem (podobnie z ABS).

Zaczerpnięte z tematu Foresta:mrgreen:

sprawa się dzisiaj sama wyjaśniła po a ja kilka godzin spędziłem na sprawdzaniu czujników, przewodów, linki, przepływki ASC a to przez zimówki o różnych rozmiarach (195/65/15 przód i 195/60/15 tył) takie szopki się wyprawiały po przekładce na 17 wszystkie o tym samym rozmiarze problemu już nie malolol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...