TAZo666GM Opublikowano 30 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Witam. Czy ktoś już montował takie urządzenie u siebie? UNIWERSALNY KOMPUTER POKŁADOWY (UKP) - TELWIS (2087786662) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Chcę kupić sobie to, bo zamontowałem sobie nie oryginalne radio i zniknoł mi zegarek z deski (jak radio jest wyłączone, nie chce mi się czekać aż radio się załaczy po to żeby zobaczyć godzine). No ale jak już bym to kupił, to chciał bym z tego korzystać już w 100%.Więc z kąd pobrać sygnał/y. Pytałem się kolesia, który to sprzedaje i dostałem taką odp.: "W 530D nie ma skąd pobrać sygnału do pomiaru zużycia paliwa i ta funkcja nie będzie działać. Sygnał prędkości trzeba pobrać ze sterownika silnika - w złączu diagnostycznym nie ma tego sygnału." A Wy jak uważacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 że lipa,jak nie ma pomiaru zużycia paliwa?a komp pokładowy skąd bierze?,nie ma sygnału prędkości w złączu diagnostycznym?-a inpa skąd czyta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TAZo666GM Opublikowano 30 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 No właśnie. A czy w złączu diagnostycznym sygnały są rozdzielone na osobne piny (np. na jednym pinie prędkość, na drugim spalanie, itp.)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 nie,diagnostyka idzie po dwóch pinach,bodaj 7 i 8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TAZo666GM Opublikowano 30 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 I tu się rodzi pytanie czy to urządzenie potrafiło by oczytać ten sygnał. Jeśli tak, to fajnie. Jeśli nie, to czy są alternatywnie źródła, skąd by mógł pobrać sygnały dla wybranych opcji? (prędkość, spalanie, itp.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beaver79 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Wywal tą kupę, załóż ori i po problemie. I będzie wyglądać po ludzku, a nie jak Apollo 13. za 300pln wrzucasz xcarlinka i masz MP3. gdziekolwiek wstawisz ten tandetny wyświetlacz to będzie wyglądało jak idź stąd. Jeżeli to temat zegarka to za 10 pln kupisz u ruskich mały LCD i jak go dobrze schowasz w osłonie przeciwsłonecznej to będzie wyglądał o niebo lepiej. A co do informacji - w mojej Vectrze '99 nie było OBC a chłopaki kombinowali takie kompy na forum z wyświetlaczem bodajże od Nokii i był komplet info (prędkości, przebiegi, spalania itp. Facet bzdury gada. Ale to moje zdanie - zrobisz jak uważasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TAZo666GM Opublikowano 1 Lutego 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 Kupiłem ten UKP (każdy jest inny, a ja lubię bawić się róznymi gadżetami - uczę się przez to różnych ciekawych rzeczy). Teraz czas podłączyć to. I tu wielka proźba o pomoc forumowiczów. Bo BMW jest od 1,5 roku, ale dopiero od niedawna zaczynam coś w niej grzebać. A więc po pierwsze: potrzebny jest mi sygnał z czujnika prędkości (VSS). Koleś napisał że niektóre pojazdy posiadają ten sygnał w kostce ISO od radia (funkcja podgłaśniania radia wraz ze wzrostem prędkości). E39 ma takie coś więc, który to pin ? Po drugie potrzebne impulsy z wtryskiwaczy. UKP oblicza spalanie na podstawie tych impulsów. Koleś napisał że w dieslach można go znaleźć w jednym z pinów od ECU, albo taki sygnał znajduje się przy pompie wtryskowej. Mi się wydaje że taki sygnał w E39 można znaleźć jeszcze w zegarach, bo tam też jest ekonomizer, ale to tylko moje spostrzeżenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beaver79 Opublikowano 1 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 funkcja podgłaśniania radia wraz ze wzrostem prędkości Ale głośność nie rośnie płynnie, tylko skokami - a wart. graniczne ustalasz sobie sam w trakcie indywidualizacji CAR/KEY MEMORY. Zakładam że na radio idzie pojedynczy sygnał o przekroczeniu widełek, a nie stały wykres prędkości bo tam też jest ekonomizer, Ekonomizer to raczej zależność obroty/bieg niż prędkość. Mam rozejrzeć się za schematami (bo gdzieś chyba były)? Albo zerknij najpierw do mojego chomika, może tam coś znajdziesz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TAZo666GM Opublikowano 2 Lutego 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Ekonomizer to raczej zależność obroty/bieg niż prędkość. Tu mi chodziło o wzięcie sygnału do wyświetlania spalania w UKP, a nie o sygnał prędkości. Mam rozejrzeć się za schematami (bo gdzieś chyba były)? Albo zerknij najpierw do mojego chomika, może tam coś znajdziesz... Zerknąłem na chomika i znalazłem bardzo uproszczony rysunek, gdzie można wziąć sygnał z VSS. Po za tym materiały są w językach niezrozumiałych dla mnie lolol Jak by Ci się chciało, to był bym Ci bardzo wdzięczny za wszelką pomoc happy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beaver79 Opublikowano 2 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 albo język międzynarodowy, albo ojczysty naszej marki wszystko jest w 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TAZo666GM Opublikowano 2 Lutego 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 No tak. Angielski po łepkach znam, a z niemieckim nie miałem doczynienia pytanie_bmw Więc dlatego proszę o pomoc forumowiczów. Metoda prób i błędów nie wchodzi w grę, bo producent napisał że urządzenie jest "delikatne". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beaver79 Opublikowano 2 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 BMW E39 No speedometer, ABS Module, speed sensor, OK - JustAnswer na szybko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TAZo666GM Opublikowano 3 Lutego 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Wrzuciłem sobie to do google translator. I z tego co zrozumiałem to tam mowa jest o czujnikach prędkości kół, a nie o VSS. I coś tam było że sygnał prędkości jest jeszcze w zegarach (bez większych szczegółów). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beaver79 Opublikowano 3 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 nigdy nie dostaniesz "czystego" wykresu prędkości. Właśnie BC zbiera te dane z czujników na kołach, silniku, skrzyni, czasem uwzględnia nawet przechył auta żeby obliczyś prędkość, spalanie itp. Są kompy które pokażą Ci prawidłowe spalanie lub prędkość dopiero po "zameldowaniu" felgi i opony. VSS to, o ile się nie mylę - Vehicle Speed Sensor - czyli czujnik prędkości pojazdu. Daję sobie łeb obciąć że poza starymi, linkowymi prędkościomierzami dostajesz prędkość jako przerwania z czujnika, a nie jako krzywą - komp sam musi sobie z tym radzić. Można spróbować z zegarów, można szukać Poszukaj na Vectra Klub Polska - ktoś tam był jarnięty w tym temacie i może zrobiłby Ci na zamówienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TAZo666GM Opublikowano 3 Lutego 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Tak jest napisane w Instrukcji: "Do wskazań prędkości urządzenie pobiera informacje z czujnika prędkości zamontowanego w samochodzie (VSS). Czujnik taki montowany jest w skrzyni biegów pojazdu i do jego zadań należy m.in. informowanie główny sterownik silnika (ECU) o aktualnej prędkości pojazdu. Niemal każdy pojazd wyposażony w elektroniczny wtrysk paliwa posiada taki czujnik (czyli większość pojazdów po ’92 roku). Najczęściej jako VSS montuje się zwykły czujnik Halla, który na wyjściu generuje impulsy proporcjonalne do prędkości pojazdu (zwykle od 3 do 8 impulsów na jeden obrót koła). UKP zlicza te impulsy w czasie. Znając stałą VSS [m/imp] komputerek będzie nam wyświetlał aktualną prędkość pojazdu oraz przejechany dystans (urządzenia posiada możliwość łatwego wyliczenia i wprowadzenia tej stałej)." Czyli może chodzić mu o ten czujnik z koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beaver79 Opublikowano 4 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 z tego co doczytałem to sygnał może iść po szynie, a nie na osobnym przewodzie. Ale w '99 może będzie na kablu - znalazłeś ten schemat instalacji?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TAZo666GM Opublikowano 5 Lutego 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 BMW WDS - Wiring Diagram System - Language Selection szukałem tu schematu i nie znalazłem WDS BMW Wiring Diagram System - 5 E39 12/95 - 09/98 a to mi się nie chce coś uruchomić Słaba znajomość języków obcych i elektroniki samochodowej pozwala mi tylko na błądzenie po omacku uklon_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TAZo666GM Opublikowano 15 Lutego 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Poszperałem po necie i "wyżebrałem" taki schemat ECU pliki na moim chomiku ECU - BMW E39 530D - TAZo666GM - Chomikuj.pl. W pierwszej części jest coś napisane "wtryskiwacz 1, 2, itd", czy stamtąd mogę wziąć sygnał do ekonomizera? Znalazłem też opis pinów w liczniku . W pierwszej rozpisce pin 24 (tłumaczenie google) "24 E TI (sygnał wtrysku) Czujnik temperatury". To jaki sygnał tu się w końcu znajduje? Natomiast w drugiej rozpisce pin 19 mówi "19 E tylny lewy sygnału prędkości ABS / DSC jednostka sterująca ABS / ASC jednostka sterująca" czyli stąd mogę wziąć sygnał prędkości? A2 Instrument cluster Plug connector overview Number X-pin, colour Description X11175 26-pin, black Plug connector Instrument cluster X11176 26-pin, natural Plug connector Instrument cluster Pin assignments at plug connector X11175 Pin Type Description / Signal type Connection / Measuring notes 1 M Control unit ground Ground connector 2 E Battery charge indicator lamp signal (terminal 61) Connector terminal 61 X213 3 E Oil pressure indicator lamp Oil pressure switch Without oil pressure switch DME/DDE control unit 4 E Reversing light signal (without AGS) DME control unit DDE control unit Digital diesel electronics control unit 5 E Start position, terminal 30h DME control unit DDE control unit Digital diesel electronics control unit HF antenna signal 6 Not used 7 Not used 8 E/A Diagnostic link Diagnostic connector 9 Not used 10 Not used 11 E Brake pad wear indicator Brake pad sensor 12 E Coolant temperature Motor connector I 13 E Sensor ground Motor connector I 14 Not used 15 Not used 16 A ABS warning lamp ABS/DSC control unit ABS/ASC control unit 17 Not used 18 Not used 19 Not used 20 E Terminal 30 Fuse F24 21 E Terminal 15 Fuse F18 22 E Terminal R Fuse F40 23 E Night light signal Light module 24 E TI signal (injection signal) Temperature sensor 25 A Sensor ground Temperature sensor 26 Not used Pin assignments at plug connector X11176 Pin Type Description / Signal type Connection / Measuring notes 1 E BC remote control Turn indicator/low beam selector 2 E Tank content I Electrical fuel pump (EKP I) 3 A Sensor ground I Electrical fuel pump (EKP I) 4 Not used 5 A Gong activation Gong 6 E Tank content II Fuel supply sensor II 7 A Sensor ground Fuel supply sensor II 8 E Airbag indicator lamp Airbag diagnostic module 9 Not used 10 Not used 11 E/A CAN-bus (petrol engine only) Instrument cluster 12 E/A Diagnostic link TXD Diagnostic connector 13 E/A CAN-bus (petrol engine only) Instrument cluster 14 Not used 15 Not used 16 A Activation, tone 3 acoustic generator Gong 17 Not used 18 Not used 19 E Rear left speed signal ABS/DSC control unit ABS/ASC control unit 20 E/A I/K-bus signal link Connector, I/K-bus 21 Not used 22 E Hand brake indicator lamp Parking brake switch 23 Not used 24 E/A CAN-bus high CAN HIGH connector 25 Not used 26 E/A CAN-bus low CAN LOW connector Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 20 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 I jak udało się zamontować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.