adgal030 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 Witam, mam problem z bmw e30 320i automat 89r., auto na benzynie na wolnych obrotach bardzo drga, troszkę tak jakby nie miało siły, po włączeniu biegu D tak jakby było jeszcze słabsze, a po przełączeniu na gaz całkiem się wyłącza tak jakby miało mniej siły i gaśnie jest taki dziwny zapach z rury. Proszę o pomocnie wskazówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adgal030 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 Kopułka, palec, przewody, świece, były wymieniane.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bullit87 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 jaki kolorek maja spaliny jak dasz mu w gaz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Darecki Opublikowano 11 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 przepływomierz .......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Darecki Opublikowano 11 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 odpowiada za wolna prace silnika potrafi bawic sie obrotami jak i przydlawiac i obnizac prace silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adgal030 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 Kolor taki jakby błękitny, ale to nie olej itd, tylko jakby zła mieszanka paliwa była spalana, jeżeli dodam gazu to auto jedzie, ale na wolnych obrotach po zatrzymaniu na biegu D, auto drga, słabnie, i potrafi zgasnąć, chodzi chodzi tak nierównomiernie trochę i się wyłącza..... czy to może być przepływomierz? jego się czyści? naprawia? jak go sprawdzić? czy trzeba kupić gdzieś drugi używany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adgal030 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 Na luzie - N tak jakby mu lżej było, ale i tak nie jest to co powinno być, na benzynie jest trochę lepiej niż na gazie, na gazie jest słabszy i częściej się wyłącza na D na wolnych obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 11 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 Na początek warto by wyczyścić silnik krokowy bo: 1. Łatwy dostęp 2. Łatwo to zrobić samemu 3. Silnik krokowy reguluje pracę biegu jałowego. No i sprawdzić gumy od dolotu powietrza czy nie ma pęknięć i dziur. P.S. No i zapraszam do działu powitania. .....No chyba ze znikniesz za parę dni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Darecki Opublikowano 11 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 lijo ma racje silniczek krokowy , tam zad duzo wezy to nie masz a jak dobrze pamietam za nierowna prace i wolne obroty czy w e30 czy w e36 zawsze dupy dawaly przeplywomierze .. tak niestety to trzeba kupic . wszystko sierpzchodzi o ta pieprzona igliczke w srodku odpowiedzialna za caloksztalt pracy i elektryczny czujnik ktory daje czesto dupy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adgal030 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 Wyczyścić to znaczy zanurzyć w benzynie ekstrakcyjnej? itp? a jak sprawdzić przepływomierz? Dziękuję za podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Darecki Opublikowano 11 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 sam go nie sprawdzisz chyba ze bedziesz mial drugi od kogos aby przepiac na chwile badz elektryk samochodowy .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 12 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Zanurzyć to za duzo powiedziane. Nalej troche do środka, weź pędzelek i go wymyj w środku. Potem jeszcze raz nalej trochę do środka i wypłukaj pozostale zabrudzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adgal030 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 Byłem u mechanika, który ma sporo części do tego modelu, wymieniłem przepływomierz, silnik krokowy, czujniki temperatury, przepustnicę i to samo...., została jeszcze sonda lambda, czujnik wału, czy mogą to być te dwa czujniki? Auto jeżdzi normalnie, tylko na wolnych obrotach drga i potrafi zgasnąć, co przy automacie jest uciążliwe.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sagui Opublikowano 15 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 U mnie kiedyś na wolnych strasznie drgał. Wtedy miałem jeszcze gaz - na gazie było ok, a na benzynie całe auto chodziło. Jak usuwałem gaz to założyłem nową listwę wtryskową i kolektor (i chyba, nie jestem pewien, sondę lambda) i wtedy się wszystko uspokoiło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adgal030 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 problem jest na benzynie i na gazie....., auto na biegu jałowym N drga ma obroty rzędu 600, po przełączeniu na gaz jest słabsze aż się wyłącza, niedopalony zapach paliwa z rury, zamówiłem sondę lambda, po pomiarach między szarym kablem a masą stara wykazała 0V i wynikałoby że jest uszkodzona? ? ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majster_e30 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 To zależy kiedy dokonywałeś pomiaru, sonda zaczyna działać kiedy spaliny osiągną jakieś 350'C czyli po około 10-15min po odpaleniu zimnego silnika, dlatego najlepiej mierzyć na rozgrzanym? Ja bym sprawdził jeszcze kostkę z sondy. Totalne 0V to trochę nienaturalne przy uszkodzeniu sondy przeważnie staje na jakimś napięciu. Sonda pracuje sinusoidalnie, czyli napięcie musi falować od 0-1V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adgal030 Opublikowano 23 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2012 wymieniłem sondę na nową Bosch i nadal ten sam problem....., auto na wolnych obrotach dławi się chodzi nie równo, aż przygasa, natomiast ma moc, siłę, normalnie rozpędza się itd, tylko albo aż te wolne obroty, przy automacie ciężko tak jeżdzić praktycznie się nie da. Czy to mogą być już wypalone zawory? dzwigienki? silnik żużyty? autko miało przy zakupie 150 tyś km, teraz ma okolo 240 tyś i gdzieś 90 tyś km przejechało na gazie. Może trzeba silnik wymienić? Może to czujnik wału? wałka ? bo tych dwóch czujników jeszcze nie wymieniałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majster_e30 Opublikowano 23 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2012 W M20 nie ma czujnika wałka, i na gazie i na benzynie to samo rozumiem? Pomiar kompresji może dużo pomóc co nie musi oznaczać agonii tego motoru dobrze prowadzony M20 robi pół miliona, może pasek rozrządu Ci przeskoczył... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adgal030 Opublikowano 24 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 tak, na benzynie i na gazie, mam automat wiec raczej go nie katuje, wszystko staram się robić w nim na czas, mam juz go od 2005 roku, na wyższych obrotach chodzi dobrze, przyspiesza wszystko jest ok, ma swoją moc, tylko na tych wolnych obrotach go trzęsie i jest około 500-600 obrotów to raczej za mało, i tak jest po rozgrzaniu, na zimno jak go odpalę jest ok, obrotów jest około 800-900 i chodzi dobrze i nie gaśnie nie drga dopóki się nie rozgrzeje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Wujek samo Zło_ Opublikowano 24 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 a przewody WN ? świece ? w ajkim to jest stanie? może tam jakaś nieduża burza przechodzi pod maską? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DIEGO E30 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 Czujnik temperatury silnika(od kompa) może się wycyckał. Koszt naprawdę mały i wymienić można samemu bez problemu. U mnie jak były jaja z obrotami to winą zawsze był rozregulowany gaz, czyszczenie krokówki nic nie dawało. Ale mowa tu o niskich obrotach na gazie i benzyniepytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majster_e30 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 Proponuję sprawdzić układ zapłonowy (kopułka, palec, kable zapłonowe), szczelność układu dolotowego (na końcu listwy wtryskowej jest regulator ciśnienia paliwa, jeżeli membrana umarła to na benzynie będzie źle regulował ciśnienie i co za tym idzie źle dawkował paliwo, a na gazie może puszczać paliwo razem z gazem??) no i czyszczenie przepustnicy. Jaką masz instalacje mieszalnikową czy wtrysk gazu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adgal030 Opublikowano 28 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 kopułka palec przewody były jakieś 6 miesięcy temu wymieniane, czujniki temperatury też na używany ale sprawne, przepustnicę też podmnieniłem na czystą z używanego auta, no może faktycznie ten regulator ciśnienia..., ale to tylko na wolnych obrotach by żle działał? bo na wyższych jest ok, nie dławi się i dobrze przyspiesza itd. Instalacja jest jeszcze mieszalnikowa, zakładana w 2005 roku, ale przeglądy robię co rok półtora, teraz po wymianie tychże rzeczy, przepustnicy, sondy, przepływomierza na gaz auto nie chce się przełączyć czyżby wymagało jakiejś regulacji? żeby zaakceptować wymienione części? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adgal030 Opublikowano 28 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 zakręciłem z tyłu butlę z gazem i jest tak samo na benzynie, czyli benzyna i gaz nie płyną razem do silnika, ciągle jest około 500-600 obrotów i auto drga, czasem przygasa, gaśnie, na zimnym silniku jest około 800 obrotów potem jak się rozgrzeje obroty są za małe i silnik drga, czyżby zostało podkręcenie linki na przepustnicy w celu zwiększenia tych obrotów? bo wystarczy tylko trochę ją zwiększyć i auto nie drga, nie gaśnie, ale wolałbym bardziej fachowe rozwiązanie, bo to jest tylko obejście problemu a nie jego rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adgal030 Opublikowano 28 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 po odpaleniu na zimnym silniku jest około 800 obrotów i silnik chodzi dobrze, tylko po rozgrzaniu auto drga i ma jakieś 500-600 obrotów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.