Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chcialem zapytac czy kto kolwiek mial lub ma u siebie regulacje wysokosci swiatel, poniewaz moja nie dziala i nie wiem czy da sie to naprawic i w razie czego jak sie to robi i czy jest to oplacalne...

Moze ktos podzieli sie ze mna swoimi doswiadczeniami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz problem, to dotyczy on zapewne hydraulicznej regulacji z kabiny ;). Możesz sprawdzić wężyki i pompkę w środku (nie wiem gdzie jest dokładnie, bo mam ręczną regulację), ale wątpię że coś zdziałasz. Nie widziałem jeszcze sprawnej regulacji, ani żeby komuś udało się to naprawić. Osobiście przesiadłbym się na ręczne :) (chociaż nawet w tych hydraulicznych powinna być chyba możliwość ręcznej regulacji).

Podobno na e30.de jest opis z montażu elektrycznych silniczków, ale nie mogę go znaleźć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesto gesto w e30 regiulacja nie dziala przez nieszczelnosc w ukladzie (js mam jeszcze sprawna) i raczej nikt tego nie naprawia bo nie da sie tego napelnic a gotowy zestaw w ASO kosztuje chore pieniadze. Ludzir rozne rzeczy kombinuja wlasnie z wsadzaniem elektryki z innej marki, musisz poszukac po necie

Wysłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pompy musisz zostawić sobie podstawkę, która jest zamontowana do ramki reflektora bo będzie Ci potrzebna do montażu silniczków elektrycznych.

Stara pompkę odkręcasz z podstawki i wkręcasz silniczek elektryczny.

Tu masz fotki:

[ATTACH=CONFIG]17923[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]17924[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]17925[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]17926[/ATTACH]

Najwięcej zabawy jest z dopasowaniem i zmontowaniem panelu regulacji (3 fota)

Ja wykorzystałem do tego cienki plastik, który przyciąłem do rozmiaru wnęki. Pomalowałem na czarny mat i wkleiłem. Jeśli chodzi o wywalenie pokrętła pneumatycznego to rób to ostrożnie i powoli. Docinaj tak, żeby nowy regulator był prosto i ładnie pasował.

Schemat do wiązki masz tu:

[ATTACH=CONFIG]17927[/ATTACH]

Do zasilania wykorzystałem wiązkę podświetlenia starego pokrętła regulacyjnego(dwie żaróweczki). Dzięki temu regulacja wysokości działo dopiero po włączeniu świateł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A CZY PRZY TEJ ORYGINALEJ REGULACJI POMPA JEST ZAMONTOWANA POD MASKA NA LEWYM BLOTNIKU ? BO JA TAM MAM JAKAS POMPE (CHYBA) I WSZYSTKIE WEZYKI DO NIEJ IDA...

hehehe. Odnoszę silne wrażenie ze chcesz rozmontować pompę ABS'u :D :bag::bag::bag:

Chodzi o małe hydro regulatory regulujace wysokość swiateł (tzw. fine tuning) po każdej ze stron (przy lampach) a pompka regulacji świateł sama w sobie to jest to pokrętło w miejscu którego zamontowałem ten prostokątny regulator.do elektrycznej regulacji = FOTO nr 3

:bag::bag::bag:

To jest przyczepione do ramki reflektora tudzież lampy - jak chcesz to nazywać, a nie do błotnika!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie wszystko pięknie ale...

ale oryginalne pokrętło od regulacji wraz z podświetleniem jest bardzo ładne i szkoda go tak wywalać.

Lijo Lijo nie przeginaj z tą swoją e30 bo innych w kompleksy wpędzasz:bag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie wszystko pięknie ale...

ale oryginalne pokrętło od regulacji wraz z podświetleniem jest bardzo ładne i szkoda go tak wywalać.

Lijo Lijo nie przeginaj z tą swoją e30 bo innych w kompleksy wpędzasz:bag:

Bywały rónież elektryczne regulacje do E30 własnie w takim originalnym kształcie ale dorwanie tego graniczy z cudem.

A co do kompleksów to nie przesadzaj. Zresztą sam widziałeś że ideał to to nie jest (czyt. np. lusterko :P )

A regulacje potrzebowałem ze wzgledu na różne konfiguracje załadowania bagażnika a nie lubię świecić komuś po oczach tylko na na drogę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

No żebym cytował jeszcze sam siebie to tego jeszcze nie było.....

Załatw silniczki, wtyczki do silniczków, potencjometr do regulacji i jego wtyczkę.

Wiązkę mozna samemu zrobić.

[ATTACH=CONFIG]22802[/ATTACH]

Do tego przeczytaj DOKŁADNIE post numer 6.

Jesli nie skumałeś to przeczytaj jeszcze raz.

Jeżeli nadal Ci si nie udało zrozumieć to ponów próbę i przeczytaj post nr 6 raz jeszcze.

Jeżeli nadal nie wiesz co i jak z tym zrobic to sobie odpuść.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam właśnie ten sam problem z tym całym układem.

Od kilku lat ciągle podkręcam na pierścieniach światła do góry ponieważ ciśnienie musi spadać w ukłądzie i ciągle światła opadja w dół. Po latach mam już podkręcone pokrętło regulacji na maxa i na pierścieniach też skonczyła mi się możliwość podniesienia świateł. Pytanie jest zatem takie co się stanie kiedy ten kład czy światła podniosą się do góry czy opadną w dół ???

Bo opuszczac swaitła mogę a wiem że jak by było ciśnienie to światła mogły by być wyżej

Jeśli światła po usunięciu układu podniosą sie w górę to było by super bo mógłbym je opuścic pokrętłem przy reflektorze a jeśli opadną to kaplica nie wiem co wtedy zrobić

Proszę o pomoc, nie rozbieram tego póki nie będę wiedział jak światła będą świecić po zabiegu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmartwię Cię bo światła opadną i to dosyć sporo: lewa w najgorszym przypadku do około 3m przed samochodem a prawa do około 5.

Są dwie drogi.

Otóż poświęciłem swoje hydroregulatory (że je tak nazwę) i ....

I układ można ponownie napełniać! W układzie pływa glikol albo jego jakiś roztwór, myślę że płyn do chłodnic rozwiąże sprawę. Odpowietrza się i napełnia cały układ przez te jakby "gwoździki"- metalowe kołeczki wystające z tyłu regulatora i pokrętła w kabinie. Całość ma prawo działać od strzału jeśli jest szczelne...

Problemem może być natomiast ruszenie z miejsca tych kołeczków. U mnie oblazły syfem i uszkodziłem obudowę przy pierwszym więc drugi rozciąłem uzyskując przekrój. Te kołeczki to po prostu korki od tego układu.

Ja już nie mam regulatorów ale może ktoś spróbuje np zalewać te kołeczki np wd40 albo innym penetrantem przez powiedzmy tydzień i spróbować je ruszyć po tym.

Można też (patrz mój przykład po zniszczeniu regulatorów tzn "po poświęceniu ich dla nauki") wykręcić te trzpienie które odpowiadają za ruch lampy z regulatora (są na gwincie a z przodu w "kulce" jest nacięty uchwyt pod krzyżak). Następnie na tokarce z jakiegoś tworzywa wytoczyć odpowiednie elementy następnie je nagwintować i wypiłować odpowiednie skrzydełka do zamocowania w podstawie lampy. Lampa ma demontowalne hydroregultory (na kołkach) a otwór przez który przechodzi trzpień jest przystosowany pod zakotwienie w nim takiego samego elementu jak do reszty regulacji lampy. Można się pokusić o zastosowanie w miejscu gwintów z trzpienia oryginalnych śrub regulacyjnych (takich jak w książce "sam naprawiam e30")

Przejście na śrubkę to jedno popołudnie nie licząc tokarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dzięki za odp. będę się starał w takim razie napełnić ukłąd ponownie. Czy zrobić to strzykawą z wężykiem podłączoną do koreczków ?? i kiedy będzie wiadomo ile płynu zapakować do układu... patrząc tylko na podnoszenie się śwaiteł ??

Co do opdanai świateł , pytałem bo w poprzedniej e30 którą miałem pamiętam że ta rurka była odcięta a światła normalnie soobie regulowalem tym plastokowym pierscieniem z tyły lampy ... nie zagłebiłem się jak to było zrobione ale chyba takich sztuczek jak w Twoim drugim wariancie nie było :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie: wyciągasz korek w siłowniku lampy, wyciągasz korek przy tym pokrętle w kabinie i z jednej strony (chyba obojętnie której) ciśniesz płyn. Następnie zatykasz i ponawiasz proceder dla drugiego reflektora- z tego co pamiętam to dwa osobne obwody.

Logicznie na to patrząc napełniasz w pozycji lampa maksymalnie w dół. To pokrętło w kabinie ma spowodować ruch świateł a nie ilość przy napełnianiu.

Ile płynu? Do oporu !! :mrgreen:

Patrząc na pojemność tego układu to może ze 100ml na sztukę wyjdzie. No max 150.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...