aro Opublikowano 5 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2012 Witam Co o tym sądzicie przy obecnej cenie disla takim rozwiązaniu można trochę zaoszczędzić.Widziałem na Discovery jak firma w Canadzie to montuje ,wtryski gazu są wmontowane w kolektor powietrza.Silnik pracuje na ropie a gaz jest wtryskiwany do komory spalania wraz z powietrzem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 5 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2012 Wszystko jest kwestią ceny takiej instalacji. A podejrzewam, że cena pewnie zaporowa, na dodatek nie wiadomo w jakim stopniu jest to dopracowane... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beaver79 Opublikowano 5 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2012 Tanie pewnie nie jest, a żeby za 3.0d śmierdziało gazem - tego jeszcze nie grali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 5 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2012 Nie tylko firmy w Kanadzie to robią. Pracuje w Volvo i do autobusów też montujemy instalacje gazowe, tyle tylko że CNG. Nie wiem czy to nie będzie problem z tankowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 5 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2012 Nie tylko firmy w Kanadzie to robią. Pracuje w Volvo i do autobusów też montujemy instalacje gazowe, tyle tylko że CNG. Nie wiem czy to nie będzie problem z tankowaniem. Właśnie to samo chciałem napisać .... volvo klepie dla niemców autobusy z CNG na dachu albo w podłodze , startują z mydlanej .... tankowanie na ulicy gazowej i dzida do szkopów Też już widziałem kilka ogłoszeń o montowaniu LPG do dizli ale szczerze nie znam nikogo kto by na czymś takim jeździł ale pewnie to tylko kwestia czasu jak ropa przekroczy magiczne 6zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziu Opublikowano 5 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2012 to wcale nie jest zły pomysł... lecz troche drogi gdyż jest problem podczas montażu,a mianowicie skąd wziąć sygnał skoro nie mamy wtrysków benzynowych!! w common rail to nie przejdzie!! tylko w starszych dieslach np 2,5tds:) ale nie ma rzeczy niemożliwych zrobi się lecz cena będzie oscylować w granicach dwu krotnej wartości inst do benz:(:pa i gaz jest paliwem pomocniczym.... auto zyskuje troche na mocy po założeniu instalacji:)8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość staszek Opublikowano 5 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2012 volvo jak volvo u nas już 97 roku w św pamięci Jelczańskich zakładach samochodowych testowali autobus z silnikiem diesla na gaz i przez jakiś czas nawet hulał po Wrocku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 5 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2012 LPG w takim wypadku to 20% mieszanki z dizlem. Montuja takie coś do TIRów, znajomy ma od jesieni i jak na razie chwali. Oszczędność na ON i więcej mocy. 2 wtryskiwacze montują za turbiną i jakoś to hula. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BASTARS Opublikowano 5 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2012 nie wydaje mi się żeby to się zwróciło w aucie którym jezdzisz np nie zarobkowo , z tego co kiedyś oglądałem program o tym Gaz jest tylko niewielkim dodatkiem do ropy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 5 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2012 volvo jak volvo u nas już 97 roku w św pamięci Jelczańskich zakładach samochodowych testowali autobus z silnikiem diesla na gaz i przez jakiś czas nawet hulał po Wrocku No proszę, nie miałem o tym pojęcia... Każdego dnia się człowiek uczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chacko e30 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 gadałem kiedyś z chłopakiem z tej stacji na gazowej o instalacji CNG i faktycznie sie opłaca,ale koszt montżu ponoć jest wielki tzn.sam montaż jest tani tylko ponoć zbiorniki sa bardzo drogie (są bardzo duże i grube) co dodatkowo zajmuje dużo miejsca, spalanie takiego gazu jest większe od oryginanego paliwa o jakieś 20% ale jest dużo tansze! teraz zostaje czekać jak będziemy mykać elektrycznymni bmw;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Wujek samo Zło_ Opublikowano 7 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 No więc i ja dodam swoje. Mój dobry Kumpel pracuje/pracował w zamojskim MZKa i tam była akcja, że wszystko co na ropę jeździło miało znośny nalot i było w dobrym stanie to zagazowali w CNG. Zagazowano i Volviaki i Scanie i Solarisy i nawet stare Jelonki- dosłownie cały tabor. Na pierwszy ogień wydech- cały z nierdzewy, jest jeszcze gorzej niż na LPG bo spaliny chłodniejesz i więcej kwasoty w wydechu zostaje i szybciej go żre. Dodatkowe zbiorniki- to jest problem. Bo o ile sam montaż nie jest trudny tak jak pisze Mordulec, to jeżeli ktoś nie przewidział montażu dodatkowych mas to zawieszenie pada bardzo szybko- szczególnie jeśli zbiorniki (nie takie lekkie znowuż) są na dachu. Tankowanie- jeden autobus jedna noc a najszybciej to 6 godzin. Powód? Tankuje się to ciśnieniem podobnym do tego jakie jest w kuchenkach gazowych ale później jakieś sprężarki(200bar z tego co pamiętam) w grę wchodzą (bardzo specjalistyczne z usa) itp itd i samo tankowanie jest najbardziej upierdliwe z tego całego CNG jak mówił. Common jak common też znajdą na niego sposób- podobnież jak już od dawna wiadomo jak zasilać LPG merole z wtryskiem mechanicznym- a podobno się nie dało... ale żeby nie popadać w przesadny pesymizm... U Ruskich a najbliżej na Ukrainie można zobaczyć jak stare Zisy Ziły i Urale wesoło pomykają z butlami propan-butanu w podwoziu a po Lwowie od dawna komunikacja miejska rozlatującymi się dieslami kołacze z butlami na dachu. W 1990 roku ojcu jakiś znajomy Rosjanin zagazował taką instalacją Merola- chciał wprawdzie powiercić gaziora Pierburga ale obeszło się bez i nawet merc jeździł na tym ale straszna partyzantka to była z tego co pamiętam. Natomiast z kolejnych ciekawostek to w 91 albo 92 ojciec przytargał z Belgii lub Holandii Opla Rekorda który już miał instalację CNG- tylko że w Polsce nikt nie wiedział co to jest przez ładnych kilka lat... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.