Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

No to jeszcze w związku z anodowaniem felg aluminiowych. Dotarłem do gościa w Polsce, który na temat aluminium i anodowania wie chyba wszystko. Wyjaśnił mi na poziomie atomów co się dzieje z aluminium na feldze podczas anodowania. Potwierdził, że kute felgi jest możliwość anodowania, bo są robione z odpowiedniego stopu aluminium z bardzo niską ilością dodatków. Natomiast stop AlSi7Mg, AlSi9Mg oraz AlSi11Mg posiadają za dużo Magnezu. W procesie anodowania jest on wytrawiany i powstają wrzery w aluminium, które całkowicie niszczą wizualną wartość powłoki. Poza tym wcześniej wspomniany krzem, który jest półprzewodnikiem zabarwia się na czarno tworząc plamy. Tak więc jeśli ktoś ma jakieś wątpliwości czy da radę anodować felgi samochodzowe odlewane z wyżej wymienionych stopów to odpowiedź jest jedna: NIE! nie można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5oul Twoje fele są ze stopu AlSi7. Pisałeś też o dokładności robotów malujących felgi w fabryce BMW-BMW nie bawi się w lakierowanie felg-robią to dla nich inni:)"co chwilę mam za plecami jakiś styling":)Z anodowaniem czas sobie dać spokój.Przeglądnij palety kolorów siekens,du pont...napewno są takie co będą zbliżone.I niech to zrobi ktoś kto wie w czym rzecz bo wyczytałem,że po niektórych"lakier nie wytrzyma zmiany opon".Marcin Górski większość malowanek oddaje Matrixowi ale wymagającymi projektami lubi się bawić więc spróbuj u niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no i felg aluminiowych nie piaskuj bo jak coś potem będziesz chciał spolerować to dużo materiału będzie trzeba zdjąć dla wyrównania powierzchni co przełoży się na koszt operacji.Conajwyżej wyszkiełkuj-lepiej wygląda powierzchnia ale tak w jednym jak i drugim przypadku usuwana jest oryginalnie nakładana powłoka antykorozyjna.Przyczepność lakieru jest wtedy mniejsza a lakier odpada płatami przy punktowych uderzeniach.

W wielu firmach regenerujących felgi myje się tylko karcherem,w innych dodatkowo odtłuszcza a to za mało z pkt widzenia aluminiowych felg.

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no i felg aluminiowych nie piaskuj bo jak coś potem będziesz chciał spolerować to dużo materiału będzie trzeba zdjąć dla wyrównania powierzchni co przełoży się na koszt operacji.Conajwyżej wyszkiełkuj-lepiej wygląda powierzchnia ale tak w jednym jak i drugim przypadku usuwana jest oryginalnie nakładana powłoka antykorozyjna.Przyczepność lakieru jest wtedy mniejsza a lakier odpada płatami przy punktowych uderzeniach.

W wielu firmach regenerujących felgi myje się tylko karcherem,w innych dodatkowo odtłuszcza a to za mało z pkt widzenia aluminiowych felg.

mi jak malował Matrix to w jakimś kwasie wytrawiało lakier:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...