Jaro Opublikowano 31 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 na bimmerfeście bodajże był temat odnośnie zaślepiania poprzez wyjęcie i wklejenie śrub. Praktykował ktoś to? Ja mam tak zaślepione... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beaver79 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 jaki klej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 jaki klej? Źle napisałem. Mam śruby bez kleju. Tylko nakrętki samokontrujace. 2 szt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 poprzez wyjęcie i wklejenie śrub. Praktykował ktoś to? Tak ja wkręcałem wkręty na klej LOCTITE 2701 KLEJ PRZECIW ODKRECANIU SRUB K003Y (2232623677) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiNos Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Jestem już po wymianie odmy, oleju i filtra powietrza - namęczyłem się trochę by odkręcić jedną śrubkę tą w podszybiu ale poszło. Z tego co się okazało odma miała już separator bez papierowego filtra więc ktoś już zmieniał to - nic nie założyłem cały nowy komplet (w obudowie jest chyba jakiś zaworek). Zobaczymy czy olej będzie uciekał przy okazji po ilu km mam to sprawdzić? Bo tygodniowo jak zrobię z 50km to max . Mam nadzieję że turbo nie nie puszcza za dużo tylko te uszczelki w klapkach poszły, lub w kolektorze i przez nie się to co tam trafi zbiera i 'wycieka' - niebawem zamówię komplet uszczelek + zaślepki klapek i wymienię. Jeszcze jedno, czy jak turbina puszcza olej powinno z niej kapać? Bo sama nie była mokra z tego co wypatrzyłem, pod nią było sucho, plastik na osłonie też suchy a to co się sączy bokiem (prawa strona patrząc od przodu) osiadło na metalowej osłonie - tej w kształcie litery X. Chyba że kogoś polecacie we wrocławiu to bym sobie podjechał i sprawdził co tam nie gra by mi coś gdzieś przypadkiem szlag nie trafił. Inna sprawa czy 'uszczelniając' turbinę ingeruje się w jej geometrię itd czy to razem się łączy? Czy jest sens coś takiego robić czy lepiej odłożyć kasę na nową? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skany Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Witam Wszystkich! Jako ze jestem nowy na Waszym forum chciałbym wszystkich serdecznie przywitać. Jestem po zabiegu wyrzucenia klapek i zamontowaniu zaślepek aluminiowych. Cała operacja przebiegła bardzo sprawnie, wykonałem ja samodzielnie ponieważ jestem zdania że czasem trzeba samemu trochę pomajstrować aby wiedzieć na czym się siedzi (czym się jeździ J) Dwie klapki miału już luzy (jedna dosyć spore) więc chyba zrobiłem to w samą porę. Po całej operacji jak na razie nie odczuwam żadnych zmian – gaśnie jak gasł, głośność jak przed usunięciem, nie zauważyłem też spadku ani wzrostu mocy, kopcenie bez zmian, spalanie również w normie. Pewnie będę tylko spał spokojniej, że wyeliminowałem jedno potencjalne źródło niepotrzebnych wydatków. Na koniec chciałem nadmienić iż zaślepki kupiłem na allegro u sprzedającego BRAM-POL, Zaślepki zaślepka kolektora ssącego BMW 22mm (2284300914) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Bardzo pomocna była INSTRUKCJ MONTAŻU dostarczona wraz z zaślepkami :bmwsexemofg3: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Kurna tak czytam ten temat i aż mnie poty oblały jeśli chodzi o te klapki. Wszystko fajnie i zabawnie tylko za bardzo nie mam pojęcia jak się zabrać do tego w mojej 320D. Nie macie porobionych fotek jak to po kolej rozbierać ? Bo na elektryce to się trochę znam ale mechanika to raczej nie bardzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Kurna tak czytam ten temat i aż mnie poty oblały jeśli chodzi o te klapki. Wszystko fajnie i zabawnie tylko za bardzo nie mam pojęcia jak się zabrać do tego w mojej 320D. Nie macie porobionych fotek jak to po kolej rozbierać ? Bo na elektryce to się trochę znam ale mechanika to raczej nie bardzo ...tu masz ze zdjęciami co i jak ugryźć BMW-klub.pl • Zobacz temat - E46 320d FL usunięcie klapek zawirowań kolektora 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 ...tu masz ze zdjęciami co i jak ugryźć BMW-klub.pl • Zobacz temat - E46 320d FL usunięcie klapek zawirowań kolektora Dzięki Jaro browarek dla Ciebie, tylko pamiętaj - pijesz nie prowadź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Dzięki Jaro browarek dla Ciebie, tylko pamiętaj - pijesz nie prowadź. ...sie wie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 teraz tak pytanie zasadnicze zdecyduje się na zakup zaślepek z tego linku podanego wyżej podane kody śliników do których pasują. Sprzedający podaje takie coś [TABLE] [TR] [TD] M47TUD20 [/TD] [TD] 2001 [/TD] [TD]E46 320d, 320Cd, X3 2.0d a u mnie po rozkodowaniu wychodzi Engine M47TU czyli brak "D20" czy to to samo? i czy będzie pasować ? Zaślepki zaślepka kolektora ssącego BMW 22mm (2284300914) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. [/TD] [/TR] [/TABLE] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Powiem Ci tylko tyle, że ja usunąłem klapki 45 tysięcy kilometrów do tyłu. Zastosowałem śrubki i powiem Ci ,że w zeszłym tygodniu zdemontowałem kolektor dla sprawdzenia i wszystko jest nadal ok. Dlatego po co inwestować w klapki skoro można to zrobić prawie za darmo. Wskazówka: śrubka idzie główką dośrodka a od zewnątrz 2x nakrętka samokontrująca dla pewności. Śrubka "6" wchodzi tak ciasno, że nie ma nieszczelności czy czegoś w tym stylu... Polecam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beaver79 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Śrubka "6" wchodzi tak ciasno, że nie ma nieszczelności czy czegoś w tym stylu... Polecam... długość??? 20? 30? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 długość??? 20? 30? Nie pamiętam dokładnie, ale po nakręceniu 2 nakrętek praktycznie nie ma więcej śrubki, a więc chyba 2cm, ale to nie problem dla pewności można kupić 4 takie i 4 takie, koszt zamknie się w 5zł razem z nakrętkami 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Jak ja nie lubię takich tematów których nie mam zielonego pojęcia może kupie 2 używany i zrobię na spokojnie na sucho i spokojnie i tylko dam do mechanika niech go wymienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beaver79 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 koszt zamknie się w 5zł razem z nakrętkami i kolejny Franziskaner w plecy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BASTARS Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Soulrea do twojego silnika pasują na 100% te zaślepki ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Jak ja nie lubię takich tematów których nie mam zielonego pojęcia może kupie 2 używany i zrobię na spokojnie na sucho i spokojnie i tylko dam do mechanika niech go wymienić Jak co to służę pomocą. P.s. To jest naprawdę proste. Nie ma się czego bać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Jak co to służę pomocą. P.s. To jest naprawdę proste. Nie ma się czego bać... W takim razie Jaro skoro oferujesz pomoc będę tak miły i się uśmiechnę do Ciebie tylko teraz kwestia kiedy znajdziesz czas, a ja bym się już do Ciebie dostosował kopił śrubki nakrętki kleje + załącznik i podjadę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 W takim razie Jaro skoro oferujesz pomoc będę tak miły i się uśmiechnę do Ciebie tylko teraz kwestia kiedy znajdziesz czas, a ja bym się już do Ciebie dostosował kopił śrubki nakrętki kleje + załącznik i podjadę. Spoko, prawie każda sobota po południu Jak pokażą łądną pogodę to pisz na PW, jak będę na miejcu(czyli nie będę jechał do teściowej) to się zgramy. Ja keju nie używałem, bo nie było potrzeby... Czas operacyny około 2-3 godziny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skany Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 i kolejny Franziskaner w plecy... Wybrałem zaślepki ponieważ nie wierze w takie zaślepianie śrubkami i klejem. Zajmuje się naprawami urządzeń przemysłowych i nie raz widziałem przypadki które nigdy nie powinny mieć miejsca (np. zdarzają się odkręcone nakrętki samokontrujące) Tworzywa sztuczne w kontakcie z klejem i smarami może zmienić swoje właściwości i z czasem skruszeć. Wtedy problem mamy gotowy . Dlatego zdecydowałem się na zaślepki z aluminium, może i jestem stówę z groszami w plecy ale przynajmniej mogę być pewny na 100% że nic nie odpadnie. Nie neguję rozwiązania ze śrubkami, ale uważam że na wszystko potrzeba czasu, niech ludziska to potestują, i za jakiś czas zobaczymy czy się opłaciło. Ps. Konstruktorzy BMW też myśleli że klapy wirowe są wieczne pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Oczywiście, każdy robi jak uważa. A tak przy okazji to ja nie używam kleju, a nakrętki są na zewnątrz. Dodatkowo dałem 2 w razie jakby ta jedna chciała się jakimś cudem odkręcić. Zresztą kiedy ja to robiłem u siebie to klapki można było dostać jedynie na ebayu, a teraz kiedy są dostępne za niewiele ponad stówkę to nie powiem bo to jest oki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarek Minsk Opublikowano 8 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 1. tak2. też tak miałem - o ile się orientuję to nie problem 3. tak, to zawór EGR. Odpowiada za "ekologię" silnika. niektórzy go czyszczą, jeszcze inni zaślepiają. U siebie nie zauważyłem zmian po czyszczeniu. Trochę trzeba delikatnie poskrobać, a potem benzyna ekstr. I po czyszczeniu sprawdź czy pracuje (będzie ciężko chodził bo ma twardą sprężynę). Zawor EGR wystarczy w całości zdemontowac, potem dokladnie spryskać go dobrym płynem do mycia silników {czynnośc powtórzyc kilka razy} a następnie spłukac obficie wodą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarek Minsk Opublikowano 8 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 Zawor EGR wystarczy w całości zdemontowac, potem dokladnie spryskać go dobrym płynem do mycia silników {czynnośc powtórzyc kilka razy} a następnie spłukac obficie wodą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 8 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 Czy śrubki czy zaślepki ważne bu se z głowicy nie zrobiła grzechotka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.