stoker83 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 Witam wszystkich szanownych użytkowników, jestem tu nowy ale postaram się w miarę zwięzle opisać problem. Opiszę wszystko od chwili gdy zaczęły się problemy żeby czegoś nie pominąć co ma związek ze sprawą. Od zmiany oleju zaczęły mi ubywać kratki na OIL SERVICE w zastraszającym tempie (kratka co 100km) następnie, od kilku dni zaczęła się jarzyć kontrolka AKU, czasem w ogóle się nie jarzy. Dziś postanowiłem nieco przedmuchać autko i po depnięciu zapaliła się kontrolka ABS :confused: zatrzymałem się pod domem chcąc zgasić i odpalić jeszcze raz, już się nie udało słyszę tylko cykanie spod maski jakby z rozrusznika ale nie kręci nim(szczotki, regulator jakiś pytanie_bmw) Dodam że bateria jest NEW i wszystkie światełka, radio itp. hula. Nie wiem czy wszystkie niuanse opisane przeze mnie maja znaczenie ale chciałem wyczerpująco opisać wszystko co mnie zaniepokoiło, proszę o porady, desperacko potrzebuje mojej Rudej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris528 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 A jak kasowales inspekcje ? Kabelkami na krotko ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stoker83 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 inspekcje skasowali mi przy wymianie oleju na zaporoskiej przy nasypie, jakimś przyrządem, ale chyba nie były zamknięte drzwi z tego co pamiętam, a gdzieś wyczytałem że to ważne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stoker83 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 wyciągnąłem AKU, podpiąłem przed chwilą pod prostownik i był rozładowany, czyli było by że alternator,ale skąd ta czujka ABS, bezpieczniki sprawdziłem są ok pytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 jeśli to alternator,a wszystko na to wskazuje,to jak już jest za mało prądu,to komp wyłącza po kolei co się da,najpierw ABS,później obroty,prędkość,i co tam jeszcze jest,naładuj aku,i zobacz,czy zgaśnie kontr.ABSu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stoker83 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 tak obstawiałem, jak to alternator to czy samodzielna wymiana szczotek, jeśli to one, jest wykonalna, czy może jakaś inna jego część, bo nigdy go nie rozbierałem, czy może polecisz jakiś zakład regenerujący we Wro? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 we Wro to ci nie polece,ale jak będziesz robił,to zrób konkretnie,bo za miesiąc będziesz wykręcał z innego powodu,szczotki,tuleje,łożyska,daj do jakiegoś autoelektryka,koszty nie są tragiczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stoker83 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 (edytowane) a jak uważasz czy problem z ładowaniem mógł spowodować szybsze gaśnięcie kratek oilservice i to że jak dzis pojechałem tam gdzie zmieniałem olej to nie mogli ponownie zresetować oilservice, powiedzieli że zwarcie mam jakieś ? Edytowane 3 Stycznia 2012 przez stoker83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 4 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2012 No to może oni tym swoim użądzeniem cos popsuli? No bo skoro przed wymiana oleju wszystko było OK i auto jeździło, paliło i żadne kontroli się nie świeciły to to urządzenie mogło coś namieszać. Trudno powiedzieć. Na początek skupił bym się na sprawdzeniu ładowania z aku. Weź woltomierz i sprawdź na odpalonym (o ile jest to możliwe) jakie jest napięcie na aku. Idealnie powinno być na poziomie 14,4V ale zawsze jest coś pomiędzy 13,5 a 14,5 V (ogólna zasada jest taka że napięcie ładowania powinno być o 20% większe od napięcia nominalnego ładowanego ogniwa). Jeśli okaże sie że nie ma takiej wartości to może byc uwalony regulator napięcia. Prawdopodobnie znajduje się na tylnej części alternatora więc gdybyś musiał go robić to regulator tez niech sprawdzą. Sprawdź również jaki prąd spoczynkowy pobierają układy. Wszystko wyłączone, drzwi zamknięte itp. Czyli potrzebujesz amperomierza. Włącz Amperomierz pomiędzy silnik a akumulator. Jego wartość nie powinna przekroczyć 10 mA czyli 0,01 A [ATTACH=CONFIG]17852[/ATTACH] 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniekma1 Opublikowano 5 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2012 Ja nie wiem czy mogli cos popsuc kasując inspekcje a drzwi musiały być zamkniete bo inaczej nie skasują błędu! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stoker83 Opublikowano 5 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2012 Ja nie wiem czy mogli cos popsuc kasując inspekcje a drzwi musiały być zamkniete bo inaczej nie skasują błędu! drzwi otwarte były, jutro sam zrobię kasowanie, a alternator już zregenerowany i zamontowany, okazało się że wina użytkownika :bag:jezdziłem trochę bez plastiku na rurce do alternatora, naleciało syfów, wilgoć i gotowe. Koszt 220zł w 1,5h był zrobiony (+1h demontaż i montaż =150zł w kieszeni, tyle sobie życzyli w warsztacie) Na razie wszystko okej kontrolki zgasły, jadę w sobotę 800kilo zobaczymy jak się spisze.:lol:dzięki za pomoc temat chyba wyczerpany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.