Darozzzz Opublikowano 31 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 Witam. Dziś sprawdzając stany płynów odkręciłem korek od zbiorniczka płynu chłodzącego, i widzę że brakuje prawie pół.... nie zauważyłem żadnych pływających "oczek" a płyn jest klarowny - taki jak był wlewany. Po odkręceniu korku wlewu oleju zauważyłem grubą warstwę "masła".. olej jest brązowy, mam na nim przejechane ok. 2000km. Zalany był o ile dobrze pamiętam mobil 1 10w40 półsyntetyk. co sądzicie o tym przypadku? Czy to ta nieszczęsna uszczelka pod głowicą? Dodam że ubytek płynu chłodniczego może być spowodowany tym że czasem (nie zawsze) po 10godzinach postoju zauważam plamę średnicy ok. 20cm pod chłodnicą... Codziennie pokonuję trasę do pracy tam i z powrotem ok 30km. Pozdrawiam i proszę o jakieś porady;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitbull810614 Opublikowano 31 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 To masło to jest przyczyna niedogrzania silnika tzw.krótkie trasy,nie jest to żadna uszczelka pod głowicą a płyn ci ubywa bo zapewne masz gdzieś wyciek.Co do masła nic ci się nie stanie z silnikiem. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majster_e30 Opublikowano 31 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 Witam, dokładnie masz niedogrzany silnik, jak masło będzie miało kolor płynu chłodniczego to będzie sygnał, że uszczelka kaputt. Jak pisze kolega sprawdź szczelność układu. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Energy Opublikowano 31 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 Ja u siebie też mam zalany mobil 10w 40 i jak odkrecam korek wlewu to tez mam śladowe ilosci takiego masełka.... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
banan_owiec Opublikowano 31 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 Zrób prostą rzecz (uda się jak nie będzie padało ). Jak zaparkujesz gdzieś na dłużej, jak piszesz ok. 10h, to podłóż coś pod auto w miejsce plamy, najlepiej BIAŁY karton. Będziesz wiedział co to i czy to Twoje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szakal80 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 dokladnie jak pisze banan_owiec,bo plamy sa wszedzie chyba,ze parkujesz w suchym garazu,ale stawiam na niedogrzany motor jak koledzy wyzej,chyba ze kopci na bialo bardzo intensywnie,i w spalinach czuc plyn chlodniczy ale o tym nic nie wspomniales Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość staszek Opublikowano 3 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 masło występuje zawsze w zimie jak robisz krótkie trasy to silnik się nie nagrzewa tak jak w lecie a wyciek to tak jak koledzy piszą pewnie masz jakąś nieszczelność albo chłodnica pęknięta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.