Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

[h=2]icon1.png 318is duże spalanie?[/h] Witam.Posiadam 318is coupe 1992r.Miałem walniętą przepływkę ale wymieniłem.Auto coś dużo zaczęło palić(tak mi się wydaje).Tryb miasto 80km trasa 20km wychodzi mi około 13,5l.Jeżdże jak dziadek,czasami dam w rurę.Ale ogólnie bardzo delikatnie.Najczęściej pokonuję trasę 2km do pracy.Wydaje mi się że w lato palił dużo mniej(na walniętej przepływce).Zmieniałem stacje(paliwo) ,ale spalanie oscyluje w granicach 13l.Czasami zawiesza mi się krokowiec i trzyma 1500obr. na jałowym.Świece,filtry,olej mam zmienione.Jest też odrobina masełka na bagnecie.Proszę o pomoc!Może sonda?może coś innego.Pomóżcie.Pozdrawiam.pytanie_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja.Silnik się nagrzewa do pionu.Czekam chwilkę przed ruszeniem i po dojechaniu.Termostat ok.Jaki najlepszy sposób by sprawdzić sondę?

1. Nie jest zalecane grzanie silnika na postoju , tylko odpalasz i jedziesz

2. Sondę sprawdzisz podpinając auto pod kompa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledze,chodziło raczej o to ,że nie startuje odrazu po odpaleniu,tylko po chwili,a dogrzewa sie do pionu.

krótkie odcinki i temperatura robią swoje,ale też radził bym sprawdzić sondę

.Jest też odrobina masełka na bagnecie

to właśnie wpływ temperatur i twoich krótkich tras

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, sonde najprościej sprawdzić multimetrem (woltomierz) - trzeba się wpiąć w czarny i szary kabelek sondy, najlepiej przy kostce, napięcie powinno falować od 0-1V jak stoi np. na 0.53V sonda nie żyje. Swoją drogą nie wydaje mi się by przyczyną była sonda ale... polecam diagnostykę komputerową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą nie wydaje mi się by przyczyną była sonda ale... polecam diagnostykę komputerową.

Bez diagnostyki nie ma co gdybać. Podłączasz i wiesz.

A mi się właśnie wydaje że to może być sonda. Kilka aut już było i zawsze jak rosło mi spalanie to się okazywało ze winna jest sonda.

U siebie niedawno wymieniałem. Podskoczyło mi spalanie. Bylem pewny na 100% ale i tak profilaktycznie sprawdziłem na kompie no i się potwierdziło.

Także KOMP KOMP KOMP :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien ale przy M42 może nie wykryć usterki np. sondy

\Dokładnie.Trochę Beatek już miałem i nie zawsze pokazywało usterki na kompie(m40,m42,m43,m50).Trzeba pamiętać że beatka ma prawie 20 lat.Czuję że to sonda na 90%.<Mam uniwersalną nową na stanie><wepnę i zobaczymy,jak nic nie da kupię orginał>

Zazwyczaj mam dobre przeczucie ale zawsze lepiej zapytać maniaków-specjalistów.uklon_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha i na początku tematu piszesz, że jeździsz jak dziadek, co nie jest zbyt dobre, bo przy takiej delikatnej jeździe osadza się nagar na denkach tłoków, grzybkach zaworów. Dlatego trzeba go wypalić:D przez te 10-15km nie licz paliwa tylko do 4 biegu pełny sandał. Nagar często powoduje spadek mocy, Ty podświadomie mocniej wciskasz pedał gazu by auto jeździło na te swoje 140KM, bo w tym zakresie prędkości obrotowej silnika już może nie mieć tej mocy co powinien stąd wzrost zużycia paliwa. Inna sprawa to czujnik temp. 2-pinowy niebieski na sterownik, masz 92r. więc pozostaje Ci manualne sprawdzenie bo niestety opcja LIVE DATA w interfejsach diagnostycznych dostępna jest po 95r.. Czujnik ten działa na zasadzie zmiany rezystancji względem zmiany temp. więc również multimetr i trochę ginekologi bo czujnik jest pod kolektorem także ja bym wykręcił i sprawdził w domu. Mam jeszcze pytanie silnik chodzi ładnie tzn. nie ma żadnych objawów na usterkę??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie czujnik mam raczej walnięty bo od początku przygody z is-em pali za drugi,trzecim razem.Dojście jest piękne do niego.Wymienię bo kosztuje około 20zł.Silnik pracuje idealnie,nie słychać popychaczy czy łańcuszka.Chociaż do 4 tyś.obr.Lekko zmulony.Zjaram nagar po wypłacie,1,2,3,4 deska przez 50km.Teraz zjarała 12,5l ale więcej w trasie jeździłem.

Apropos sondy jak się podpiąć i jakie wartości martwa,żywa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jest ściągnać osłonę gumową z kostki w wpiąć sie w szary i czarny kabelek sondy napięcie powinno falować od 0-1V. Sonde sprawdza się na ciepłym silniku bo na zimnym nie chodzi. Jeżeli na rozgrzanym silniku napięcie nie będzie zmieniało wartości to sonda kaputt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ha.Może wam się to wydawać śmieszne ale nie mogę znaleźć nigdzie gniazda od sondy.Trzepałem chyba ze dwie godziny i klipa.Jedyne wyjście to kanał.

Mam jeszcze jeden objaw:jak trzymam gaz na 3/4 to dość ładnie się zbiera,jak wcisne deskę czuć wyraźnie jak by ubyło z 10-15KM.

Najbardziej czuć na 4 i 5 biegu pomocy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

sonda swoja doga ale sprawdz dokladnie wszystkie przewody gomowe te od przeplywki i te do silnika krokowego ja mialem podobnie ,jeden byl pekniety i tez mi palila za duzo po wymianie wezykow i objemek wszystko wrocilo do normy i nawet sie parametry paprawily

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...