Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Gdy jadę rano do pracy to praktycznie po jakichś 3 kilometrach wskazówka jest w pionie ale komp po 12-tu kilometrach wskazuje 78 st. Trasa Oława - Polkowice cały czas na odpalonym teście w kompie - temperatura dochodzi maksymalnie do 84 st. Tak powinno byc czy termostat do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytat:

W M57 wskazowka stoi w pionie od 71`C tak ma byc i jest ok. (tak zaprogramowane sa zegary)

Normalna temperatura pracy tego silnika okolice 85 stopni (z tego co pamietam wlasnie taka temp otwarcia ma tez termostat). 100 stopni to dla tego silnika juz przegiecie

sorki za kolor,ale tak było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forest jest dobrze :)

1. Wskazówka stoi w pionie czyli jest git - chyba by Cie wkurzało jakby co chwile chodziła lewo/prawo (miałem tak Polonezie;))

2. Diesel ma większą sprawność czyli wydziela mniej ciepła niż silnik benzynowy dlatego wachania temperatury zawsze bedą, nie ma szans inaczej by zawsze było np 90 st bez zadnych skoków temp.

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no może nie aż tak,jak Dyziu napisał,ale tak jest,oczywiście przy różnych silnikach jest to inna tolerancja(nie pamiętam już tych zakresów,raz to gdzieś widziałem i mi umknęło),taki bajer,żeby nie zwracać uwagi na wychylenia wskazówki,jest pion,jest OK,i szybciej wychwycisz jakąś niesprawność,wskazówka ma wychylenie w te lub w te,jakiś problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forest, ja bym wymienił. i pamiętaj o zakupie nasadki 6,5 w razie czego. Albo kup i wpadnij to polecim z tematem :)

tu wskazówka:

http://www.maxbimmer.pl/f19/wymiana-termostatu-torkxa-nie-ma-w-sprzedazy-16423/

i tutaj mój post:

http://www.maxbimmer.pl/f69/e46-problem-z-ogrzewaniem-16439/

teraz mam cały czas 90-93 - niezależnie czy przegonię czy mulę d...

Kosa - jak nie wymieniłeś termostatu AGR to atakuj - w automacie nie ma sensu wymieniać jednego, a AGR/EGR jest na wierzchu także spox. Przy okazji wyczyść zawór EGR, i jak masz dostęp do Karchera to przeleć dolot (ja robiłem ręcznie i jest masakra). Tylko dobrze go wysusz :) Różnica szał - automat zbiera się od dołu bez porównania lepiej. Zobacz od razu czy masz klapki i czy nie są luźne bo mogą burdlu narobić. no i można przeczyścić filterki od turbo i EGR :)

Jak potrzebujesz to mam parę fotek z wymiany i moge wspomóc :)

Wszystko to jedna sobota u mnie była - z fajką, kawką itp (tzn pomijając problemy z kluczem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

tu masz mały cytat tego,co mu sie urwała klapka(a to jest częsta wada)

"Niestety u mnie awaria wystąpiła. Do wymiany tłok 4 zawory planowanie głowicy, nowy kolektor dolotowy koszt w okolicy 4-5 tysięcy. Jest to typowa awaria dla silników 2.0 i 3.0 diesel. "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...