Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, różnica jest taka https://www.bmwautoparts.pl/pl/katalog/diagramy/18/0/47427/L/0/0/0/ukad-wydechowy

https://www.bmwautoparts.pl/pl/katalog/diagramy/18/0/47430/L/0/0/0/ukad-wydechowy czyli na starym kolektorze podejdzie ale... ///daniello ma rację auto straci moc i zwiększy się zużycie paliwa. Skoro konstruktorzy BMW tak zaprojektowali ten wydech to tak ma być, a oni naprawdę walczą o każdy 1KM i każda setkę paliwa:) Układy dolotowy i wydechowy są specjalnie projektowane pod średnicę, kształt oraz długość całkowitą, ponieważ strumienie powietrza zasysanego jak i spalin układają się falowo - sinusoidalnie i pod owe strumienie sinusoidalne są projektowane dolot i wylot tak aby ani rury ssące ani wydechowe nie stawiały oporów ani nie były zbyt luźne (duże średnice - rynny tunnigowców), te ostatnie mają tendencje do wpadania w rezonans - FSO Polonez "Borewicz"(źle zaprojektowany wydech). Osobiśnie nie polecam takiej przekładki, a czemu chcesz przekładać?? Masz już spróchniały? Lepiej zainwestować 230zł za wydech np. Polmo Ostrów (robią na blachach ThyssenKrupp) wytrzymują na gazie nawet 4 lata i ładnie pasują. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o wydech to juz sie nauczylem - nie grzebac. Jesli mialbys cokolwiek kombinowac, to ewentualnie tylko koncowa puszke, a cala reszte zostawic w ori. Nie wiem jak z katem, jesli jest ceramiczny to mozna wywalic i wstawic rurke, bo sie zapychaja. Ale srednice rur, tlumik srodkowy zostawic napewno ori, nie grzebac bo spieprzysz.

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co ciekawe te 2 rury czy że kolega wstawił?? jako 2 rury to sprawdź w realoem!!!!!!!!

nie muszę sprawdzać na na stronach internetowych bo mam to przed oczami,piszesz,że kolega założył i pasował

kumpel dał tylko końcowy i pasował..

ale potem

możliwe że trzeba rzeźbić coś.. ale napewno się upcha

no to jak rzeźbił czy pasowało bez przeróbek :?:

a co ty chcesz upychać :?: nic nie trzeba upychać gabarytowo jest to samo,tylko potrzebna jest "rzeźba" w postaci y-pipe przed końcowym z m50b25(chyba że piotrasowi chodziło o m52m25 wtedy nie) i coś takiego musiał zrobić twój znajomy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dawaj wydechu z 2.5 do 2.o calego bo auto niejedzie ,straci moc za bardzo odprezysz silnik ,

No co Ty nie powiesz... A zawory to kolega ma w głowicy silnika czy cwajtaktem pocina?

Majster a mnie się wydaje że nie walczą o każdy KM i setkę paliwa tylko walczą z ekologią i normami Euro.

"Układy dolotowy i wydechowy są specjalnie projektowane pod średnicę, kształt oraz długość całkowitą, ponieważ strumienie powietrza zasysanego jak i spalin układają się falowo - sinusoidalnie i pod owe strumienie sinusoidalne są projektowane dolot i wylot tak aby ani rury ssące ani wydechowe nie stawiały oporów ani nie były zbyt luźne (duże średnice - rynny tunnigowców), te ostatnie mają tendencje do wpadania w rezonans - FSO Polonez "Borewicz"(źle zaprojektowany wydech)."

Pod średnicę czego są projektowane? Kół kierownicy czy cylindrów? Bo jesli cylindrów to się zgodzę aczkolwiek wynika to ze stosunku skoku do średnicy tłoka, kształtu i warunków pracy głowicy a także innych mniej lub bardziej ważnych czynników. Nie spaliny układają się sinusoidalnie a w całym układzie dolotowym i wydechowym zachodzą "zjawiska falowe" o przebiegach różnych nie koniecznie sinusoidalnych. Dalej, dziwne rzeczy piszesz...Wiesz jakiej pojemności są pojazdy klasy WRC ? Do 2000ccm czyli 2.0l. W dolocie zwężka około 35-40mm moc około 400KM wydech dwa cale. Wiesz ile to dwa cale? Jakieś 50-60mm. Ktoś tu mówił o jakimś za luźnym wydechu? Fakt możesz stroić silnik wydechem alee nic nie idzie w próżne. Coś tracisz a coś zyskujesz nawet jak założysz sobie zbyt wąski wydech. W ogóle zwężanie wydechów to zabieg z natury "eko-eko" Zabieg bezstresowego odprowadzenia spalin jest jednym z podstawowych w zwiększaniu mocy silnika i tworzeniu krzywej momentu/mocy w obrotach. Oczywiście zmiana średnicy wydechu niesie konieczność pewnych dalszych zabiegów w układzie dolotowo-wydechowym i zasilania w paliwo.

A jak ma brzmieć "Borewicz" czy inny "kredens" Jak długo skokowa widlasta ósemka? Brzmi jak stara rzędowa czwórka z gaźnikiem i filtrem "w jednym". Widziałeś tą "puszkę" na końcu wydechu w poldolocie? Wywal ją a samochód nie będzie "popierdywał" wesoło. Z resztą caro albo atu miał silnik rovera na tym samym wydechu co zwykły i chodziły zupełnie inaczej...

Jak masz dostęp do małolitrażowego samochodu (pf 126p cq 700) to skróć jak najbardziej wydech a pewnie bardzo się zdziwisz. Będziesz mógł się naocznie przekonać o spadkach mocy o których piszesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 2000ccm czyli 2.0l. W dolocie zwężka około 35-40mm

aktualnie 1,6 i 33mm

wydech dwa cale. Wiesz ile to dwa cale? Jakieś 50-60mm. Ktoś tu mówił o jakimś za luźnym wydechu?

przy turbo może być przelot i jest git,a tu jest mowa o wolnossącym silniku............ znafco wszelakiej materii :bag::bag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabieg bezstresowego odprowadzenia spalin jest jednym z podstawowych w zwiększaniu mocy silnika i tworzeniu krzywej momentu/mocy w obrotach. QUOTE]

Tak jak Pawelo napisal powyzej, w silnikach z turbo mozesz sobie grzebac, ale w wolnossacym zwiekszanie srednicy rur bez zadncyh powaznych modyfikacji silnika (i nie mowa o filtrze stozkowym, ktory daje jakies 0KM) daje prawie ze pewny efekt utraty wlasciwosci. Uklad wydechowy, srednice rur, tlumik srodkowy, to wszystko zostalo zaprojektowane pod konkretny silnik. Wiec samowolka typu wpierrdolmy uklad wydechowy od 2,5 do 2,0 to myslisz ze co, nie bedzie mialo zadnych negatywnych skutkow? Gdyby tak bylo to BMW wyprodukowaloby dwa rozne uklady wydechowe i tyle: na jednej rurze i na podwojnej. Zaoszczedziliby sobie kupe kasy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawelo (mój imienniku):

-Zdążyłem zauważyć, że mowa o wolnossącym silniku- zdziwiony?

-Wybacz ale w obostrzeniach nie siedzę od jakiegoś czasu- coś się zaczyna coś się kończy. Nie ma znaczenia czy 5.0 czy 0.9l fizycznie w dolocie jest zwężka, czyli zmiana średnicy dolotu. Jak to jest w rzeczywistości z tymi zwężkami wystarczy zagłębić się w tematykę, podobnie jak z mocą. Niby jest napisane co i ile i jak ale "wicie rozumicie" przepisy przepisami a życie sobie.

Fajnie- a jaka jest różnica pracy budowy silnika cieplnego z doładowaniem i bez? No oczywiście nie będziemy rozmawiać o rozkładach temperatury na zaworach głowicach pierścieniach, siłach na łożyskach, materiałach i obróbce stosowanych do silników doładowanych bo nie o tym temat.

Wyjaśnij mi proszę możliwie prosto czym się różni ogólna zasada pracy silnika cieplnego spalinowego 4t bez doładowania i z doładowaniem żeby nie wchodzić w niepotrzebne teorie zasilajmy go wtryskiem wielopunktowym (gaźnik i turbina to wyższa szkoła jazdy). Później dojdziemy do wydechu w praktyce bo na chwilę obecną to teoria musi wyjść na prostą

Woz dobrze myślisz nic nie pójdzie w próżne. Zmiany będą pociągały pewne konsekwencje i to jest pewne. Zależy co kto chce osiągnąć tymi zmianami. Zapewniam Cię że 1m (słownie: jeden metr) rurki calowej odpowiednio spreparowanej jest w stanie wydatnie wpływać na charakterystykę KAŻDEGO silnika spalinowego 4t. Co innego że w niektórych przypadkach rurka zacznie nam "świecić".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...