Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pytanie do użytkowników BMW serii 5 z lat 1996-2000.

Jak jest z komfortem jazdy? Wiadomo, że BMkii z definicji są bardziej sportowe (precyzyjny układ kierowniczy itd.) a Mercedesy i Lexusy bardziej komfortowe, ale bazowa wersja klasy wyżej chyba tak twarda nie jest jak trójka??

Ten model bardzo mi się podoba i planuje kupić za 12-15 tys zł klasyczną wersję (na pewno nie Mkę).

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oryginalne zawieszenie i felgi nie większe niż 17 i płyniesz. Bardziej sportowe jest samo rozłożenie masy, to m.in. dlatego kosztują ile kosztują. Uwielbiam 3er, ale w porównaniu z 'piąteczką' to taczka (tylko bez urazy trójkowicze :)

układ kierowniczy bajka, szybkie łuki poezja - dobre wyważenie robi swoje. A jeżeli chodzi o porównanie z innymi autami tej klasy to jest cudo. Niedawno znów latałem paskiem CC i tam jest porażka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze to dizo nie da, ale powiem ci ze slyszalem ze e39 (5er wlasnie od 96roku) nie odbiega duzo komfortem od e34 (poprzednia 5er do 96 roku), a ja wiem bo mam, ze e34 jest naprawde wygodnym samochodem. O dziwo, ostatnio rozmwialem z taksowkarzem ktory nas wiozl wieczorem. Jechalem meskiem i mowil, ze mial wiele samochodow, ale e34 bylo najwygodniejsze i najlepiej sie nia prowadzilo. Nie mowie ze lepiej niz e39, bo takiej moze nie mial, ale mysle ze te samochody sie prowadzi podobnie. Troche odbieglem od tematu, ale mam nadzieje ze chociaz troche ci podpowiedzialem, ze jazda serii 5 jest naprawde reelacyjna..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem wieloma autami i powiem *tak pasat się chowa oktavia nie ma co mówić komfort jazdy e 39 można porównać z audi a6 po 2003 r na pneumatyce *z e, klasą również na pneumatyce skodą soberb *Obecnie jeżdżę e 39 i jestem super zadowolony Poprzednio miałem A8 różnica jest ale naprawdę nie *duża duża jaka myślałem że będzie* pozdrawiam*

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi. W takim razie chętnie kupię, bo bardzo ładnie wygląda - szczególnie z ringami wygląda bardzo groźnie :) - w porównaniu z Mercedesem ''okularnikiem'' to proporcje, przednie lampy, maska i grill w BMW wyglądają idealnie. Nawet poprzedni model serii 5 (e34) wygląda bardzo dobrze w porównaniu z konkurencją.

Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też jeździłem wieloma autami i mogę porównać. Miałem E34, E36, audi A6 quattro i wiele innych, mam E39 i powiem tak, A6 płynęlo jak łódka, ale kładło się na zakrętach, bałem się trochę, E36 twarde jak taczka( jeszcze zawias M-tech miałem), E34 bardzo porównywalne, ale E39 jest przyjemniejsze wewnątrz i cichsze, takie moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam e34 i jak dla mnie super - wygodny, nie za twardy nie za miękki, za bardzo pewny w prowadzeniu.

Brat ma e39 - widać już inna technologia, lepsze wyciszenie, komfort i prowadzenie na podobnym poziomie (nieco lepsze w e39 - wiadomo "ewolucja" :)). Mam tylko wrażenie, że nowsze auta są bardziej delikatne na różne uszkodzenia - ja mam na liczniku 395000, a lepiej wygląda niż 330000 u brata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najnowsze modele są na pewno delikatniejsze i droższe w serwisowaniu...ale mają dużą zaletę, bo technologia zawieszenia jest rozbudowana o elektronikę (a nawet pneumatykę) i dzięki temu w większości samochodów klasy wyżej można ustawiać tryb pracy zawieszenia. Na dziurawej drodze ustawia się ''komfort'' a na serpentynach ''sport''. Miałem okazję jechać Focusem II (po liftingu, rocznik 2008 ) z fabrycznym sportowym zawieszeniem i felgami 16 calowymi... na zakrętach w ogóle się nie przechylał (jazda miejska), ale na dziurawej drodze to makabra...twarde jak deska. BMW to wyższa połka...wydaje mi się że czym nowsze BMW tym lepszy komfort przy zachowaniu dobrego prowadzenia.

Edytowane przez incognito
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja mam e39 benzynę i auto jest dość twarde,ale wygodne i dobrze wyciszone.Przy posiadaniu kontroli trakcji idzie na światłach jak pocisk :) Zapewne w zimę trzeba będzie dociążyć tył np tankując do pełna i uważać bo jednak tył lubi czasem uciekać na śliskim po deszczu mi się nie zdarzyło ale jak będzie ślisko to kto wie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja mam e39 benzynę i auto jest dość twarde,ale wygodne i dobrze wyciszone.Przy posiadaniu kontroli trakcji idzie na światłach jak pocisk Zapewne w zimę trzeba będzie dociążyć tył np tankując do pełna i uważać bo jednak tył lubi czasem uciekać na śliskim po deszczu mi się nie zdarzyło ale jak będzie ślisko to kto wie

tył ci ucieknie ja strzelisz ze sprzęgła lub będziesz gaz trzymał w podłodze... to auto jest tak wyważone ze ani nie ma podsterowności ani nadsterowności.... jak leci to całym bokiem ..... nie tył ani przód.:) a jeździłeś 3er?? bo wydaje mi się że nie... skoro mówisz że zawieszenie jest sztywne.... albo masz gwint???:lol:

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyzio nie mam gwintu mam amory delphi i czarne spręzyny standard i aktualnie zimówki z azotem w środku i naprawdę u mnie dość sztywno i twardo :) chyba że tak ma być :) Czyli przy spokojnym operowaniu gazem i nie strzelaniu ze sprzęgła dam rade zimą ? bo to moja pierwsza zima :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i z kontrolą i bez.... na ulicy nie szalej jak nie znasz auta... a wracając do tematu to może masz za duże ciśnienie?? albo poprostu jeździłeś wcześniej jakimś bardziej komfortowym autem?? że e39 jest sztywne:) powiem tak miałem e34 i było bardzo wygodnie.. dopóki nie przyszła gleba i 18cali... mam e39 i mam 16 na balonie i jest komfortowo i sportowo bo mam m zawias....:4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najnowsze modele są na pewno delikatniejsze i droższe w serwisowaniu...ale mają dużą zaletę, bo technologia zawieszenia jest rozbudowana o elektronikę (a nawet pneumatykę) i dzięki temu w większości samochodów klasy wyżej można ustawiać tryb pracy zawieszenia. Na dziurawej drodze ustawia się ''komfort'' a na serpentynach ''sport''. Miałem okazję jechać Focusem II (po liftingu, rocznik 2008 ) z fabrycznym sportowym zawieszeniem i felgami 16 calowymi... na zakrętach w ogóle się nie przechylał (jazda miejska), ale na dziurawej drodze to makabra...twarde jak deska. BMW to wyższa połka...wydaje mi się że czym nowsze BMW tym lepszy komfort przy zachowaniu dobrego prowadzenia.

Oczywiście, że technika idzie do przodu i tyczy się to także aut. Dlatego też napisałem, że komfort i prowadzenie jest lepsze w e39 niż e34 (choć tu jeszcze raz podkreślę jest bardzo dobrze).

Miałem okazję pojeździć najnowszymi 5er i 7er - tam jest jeszcze lepiej. Ale tam jest tak jak napisałeś - cała masa elektroniki, wciskasz guzik jest wygodnie, wciskasz drugi raz i jest sportowo (usztywnione zawieszenie, inne wspomaganie kierownicy, szybsza reakcja na gaz, szybsza reakcja skrzyni biegów i nie wiadomo co tam jeszcze...). Dodatkowo cała masa udogodnień.:drool::drool::drool: ech może kiedyś :)

Wracając do tematu - e39 prowadzi się bardzo precyzyjnie, jest komfortowy, ale jednak ze sportowym zacięciem (prowokuje do dynamicznej jazdy :lol:). Założysz większe koła, gwinta to na dobrych drogach będziesz super zadowolony (tu może wypowiedzieć się Patryk) - u nas niestety trzeba uważać na dziury i koleiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na allegro jest sporo egzemplarzy z 16 calowym kołami i raczej oryginalnymi amortyzatorami... tylko jak tu kolega wyżej napisał, że taki samochód prowokuje do dynamicznej jazdy :) Trochę tak jest jak porównam samochody którymi jeździłem, niestety nie z segmentu BMW, ale jak porównam Focusa z Peugeotem 407 (de facto jak w wyższej klasie porównać BMW z Mercedesem) to Focus mnie prowokuje do dynamicznej jazdy a 407ka do bardzo spokojnej jazdy i trzymania kierownicy jedną ręką, bo tak luźny jest układ kierowniczy ;) Zawsze lubiłem komfortowe samochody, ale do e39 mam słabość... to taki klasyk sam w sobie... rzecz gustu, ale najnowsza 5 już nie wygląda tak dobrze. Aby zbytnio nie odbiegać od tematu...docelowo można zainwestować w zawieszenie opadające ze sterowaniem elektrycznym...tyle że to może być kosztowne, ale komfort w e39 będzie jak w nowym modelu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...