RAPTOR Opublikowano 14 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 Witam. Gdy silnik jest zimny,po zagrzaniu świec odpala po kilku obrotach rozr. ,z tym że musze lekko dodać gazu,inaczej odrazu gasnie. Problem zaczyna się gdy jest gorący,zaskakuje dopiero po 30-40sek. kręcenia,pod warunkiem że wcześniejsza jazda była 'delikatna' (towarzyszy temu obłok ciemnego dymu z tlumika i falowanie obrotów),jeżeli dam mu bardziej w d...e wtedy nie zagada WOGÓLE! Odpali dopiero jak przestygnie do temp.grzania świec. Do tej pory wymieniłem: pompe paliwa,filtr,przelewy. Czyściłem również układ preparatem Liqui Moly. Znajomy mechanik,sugerował mi uszkodzenie zaworu odcinającego paliwo(na pompie wtryskowej),z koleji inny magik upiera się przy 'lejących' wtryskach. Może ktoś podpowie,co może być przyczyną tego zamieszania:?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 14 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 Prawie napewno wina leży po stronie pompy. Typowy objaw ie palenia na ciepłym. Chociaż powiem Ci, że u znajomego w A6 pomogła wymiana czujnika temperatury... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nem Opublikowano 14 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 Najprawdopodobniej pompa wytryskowa ci umiera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shczurek Opublikowano 15 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 z tego co sie orientuje to jest to typowy objaw uszkodzonego tlokorozdzielacza pompy wtryskowej,po rozgrzaniu nie trzyma cisnienia, duzo tematow mozna znalezc na forach poswieconych BMW, czesta usterka w TDSach, niestety znalezc uzywany tlokorozdzielacz to jak gra w lotka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 15 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 Nie zgodze sie do końca z moimi przedmówcami. ALE mają po części rację że pompa to częsta przypadłość. Ja sprawdził bym na początku jaki jest kat wtrysku na pompie. Dodatkowo czestą bolączką w TDSach jest to że jak silnik jest cieply to świece nie grzeją i silnik ciężko zapala. Jest na to lekarstwo. Wlutowuje się układ który zawsze przy odpaleniu będzie podgrzewał świeczki, nie ważne czy silnik ciepły czy zimny. Jest tego jeden minus że skróci się na pewno żywotność świec żarowych ALE świece w TDSie są na tyle duże i mocne że i tak większej różnicy się nie poczuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shczurek Opublikowano 16 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 Nie zgodze sie do końca z moimi przedmówcami.ALE mają po części rację że pompa to częsta przypadłość. Ja sprawdził bym na początku jaki jest kat wtrysku na pompie. Dodatkowo czestą bolączką w TDSach jest to że jak silnik jest cieply to świece nie grzeją i silnik ciężko zapala. Jest na to lekarstwo. Wlutowuje się układ który zawsze przy odpaleniu będzie podgrzewał świeczki, nie ważne czy silnik ciepły czy zimny. Jest tego jeden minus że skróci się na pewno żywotność świec żarowych ALE świece w TDSie są na tyle duże i mocne że i tak większej różnicy się nie poczuje. No tak w sumie to masz racje, nie wziolem pod uwage faktu ze na zimnym auto rowniez ciezko pali, problem z tlokorozdzielaczem zazwyczaj wystepuje tylko na cieplym silniku a na zimnym to moze byc kat wtrysku, moj TDS po ustawieniu kata od razu zaczal lepiej palic, wartosci jakie mialem przed ustawieniem nie pamietam ale wiem ze bardzo odbiegaly od normy. Co do grzania swiec to powiedz mi od czego zalezy czy swiece grzeja na cieplym silniku czy nie ?? czy jest jakis czujnik za to odpowiedzialny ?? U siebie mam to ustrojstwo podpiete pod swiece i wiem ze duzo dluzej grzeja niz normalnie ale po wymianie swiec bede je chcial zdemontowac i zobaczyc co bedzie bez, w tej chwili autko mi odpala bez problemow na zimno, ale nie na wszystkich cylindrac na raz, ale jak sie zagrzeje to juz chwilke musze pokrecic, ale sa to jakies 2,3 sekundy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 16 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 Wydaje mi się (nei jestem tego na 100% pewien) że on po prostu bierze sobię temp silnika i wie kiedy grzać a kiedy nie grzać świec. Wiem że te magiczne czarne puszki lubieja się psuć. Działają one w ten sposób że oszukują czujnik temp silnika i zawsze grzeja świece przy odpalaniu. Nie ważne czy ciepły czy zimny. Na Ciepłym nigdy nie grzeją, zaczynają jeśli temp spadnie poniżej jakiejś wartości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAPTOR Opublikowano 19 Grudnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Póki co wkręciłem czujnik temp.(jednego nie było wcale),ale nie przyniosło to żadnej poprawy. Doszedłem również do tego,że siedzi zawór podciśnienia(ten z jednym wyjściem),po odpieciu wtyczki obroty przestają falować. Napisze jak będe wiedział już coś wiecej.pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAPTOR Opublikowano 20 Grudnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2011 Dokładnie nazywa sie to MAP SENSOR. Czy to ustrojstwo może być odpowiedzialne za cały ten bałagan ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość e34t Opublikowano 20 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2011 Napewno podgrzewanie świeczkami pomoże ale bym się skłaniał ku sprawdzeniu nastawnika pompy i naregulowaniu kąta wtrysku. Sprubuj w jakimś dobrym warsztacie . Niewiem jak w stando ale napewno sprubój w Twardogórze Magicy tam uratowali nie jednego tdsa moim znajomym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAPTOR Opublikowano 20 Grudnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2011 Powiedz mi kolego jak sie ustawia kont wtrysku na elektr.pompie? Podobno te pompki same to kontroluja... Jak to jest z tym ustawianiem i jaki ewentualnie sprzęt potrzebowałbym do tego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shczurek Opublikowano 21 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 Kat wtrysku pompy trzeba ustawic z komputerem lub za pomoca zegara ale nawet nie wiem dokladnie jak to sie nazywa, wiem ze w jednym warsztacie ustawiali mi za pomoca wlasnie zegara czyli bez potrzeby podlaczania komputera a w drugim juz za pomoca kompa ustawiali kat wtrysku i regulowali nastawnik czyli dawke paliwa. Po dobrym ustawieniu na kompie autko o wiele lepiej pracuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAPTOR Opublikowano 21 Grudnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 Gdzie we Wrocku zrobią to dobrze i nie zedrą przy tym ze mnie skóry? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shczurek Opublikowano 22 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 Ja robilem na przedmiejskiej i jestem bardzo zadowolony, co do ceny to musisz zadzwonic lub podjechac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAPTOR Opublikowano 24 Grudnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 Mam dostęp do KTS 550 Boscha... Może da rade na nim cos ustawic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.