Kempes Opublikowano 10 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 Witam! przejde do sedna sprawy... mam maly problem z moja BMW e46 2litrowy Diesel 180tys. przejechane. od jakiegos czasu jak nacisne do dechy to okropnie dymi. Moc wszystko jest nie ma zadnej "dziory" ciagnie jak nalezy. Co ostatnio zauwazylem, ze jezeli sie powoli dodaje gazu nie dymi, a nawet jak silnik ma wysokie obroty "constant" czyli trzymam go na np:3000 obr/min tez nie dymi. Powiedzieli mi w BMW ze moze byc turbina-te modele maja problemy i zazwyczaj miedzy 120-180tys zaczynaja sie psuc. Robie sobie moze nadzieje, ale mysle ze jakby turbina nie miala szczelnosci to tez by dymilo na wysokich obrotach-chyba ze sie myle! Jesli chodzi o pobor Oleju w miare normalny co jakis chas dolewam-srednio co 1000-2000km, 200-350ml oleju. Bylem na kompie nic nie wykazalo, zadnych bledow. Ostatnio sie zastanawialem czy tez zawor ERG moze siadac-jesli zawor siadl-jakie sa jego objawy? z gory dziekuje za Pomoc Pozdrawiam....<bmw> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 10 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 Powiem Ci, że jeżeli dolewasz to znaczy bierze, a to znaczy, że może być problem z turbo. Tak apropo to u mnie przy 173tyś padła A jaki kolor dymu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kempes Opublikowano 10 Grudnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 Dymi na czarno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 10 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 No to czarny nie bardzo pasuje do turbiny. Bardziej skupiłbym się na wtryskach. Jeżeli masz 2.0cr to przy tym przebiegu mogą być już osłabione i któryś może zalewać. Najlepiej podepnij pod kompa i sprawdź korekcje wtrysków... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kempes Opublikowano 10 Grudnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 na kompie wykazalo ze jeden z wtryskow musi korygowac miedzy 2-5 (nie wiem jakich jednostek).Inne w sumie tez troszke korygowaly ale nie tak duzo jak ten jeden. W sumie nic nie mowil mechanik, ze jest zepsuty. W sumie wieczorem mam wrazenie na niebiesko dymi-ale teraz wiekszosc samochodow na Xenonach jezdzi.Takze juz sam zglupialem;). W dzien w lusterku widze ze na czarno! P.S.Prosilbym tez o jakis namiar na dobrego mechanika ktory sie zna na BMK-ach w okolicy Gliwic.z Gory dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 10 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 Na naszym forum to będzie ciężko z mechanikami z okolic Gliwic. Wrocław i okolice to już szybciej Widziałeś te korekcje? Wychodzily na czerwone pole? A zresztą ponad 2 to dużo. Nawet jeżeli jeden zalewa to i tak będzie dymił... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BASTARS Opublikowano 10 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 Najlepiej wklej skana wykresu to zaraz się wszystko okaże , może zasysa Ci gdzieś lewe powietrze ? a zawór EGR czyściłeś kiedyś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kempes Opublikowano 10 Grudnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 korekcje widzialem nic na czerwono nie bylo. Nawet zrobilem z nim jazde probna. Widzialem linie jak ptracuje wszystkie 4 wtryski i ten jeden najwiecej musial korygowac. A zawor ERG tez kukal i jak sie nie myle jakies 67% bylo.nie wiem w jakim zakresie musi pracowac. Ale chyba masz racje pojade jeszcze do innego mechanika. Niech podepnie i sprawdzi. A od czysu do czasu jak zrzuce z biegu wskazowka obrotomierza opadnie lekko tak jakby sie silnik zadusil i znow wszedl na swoje obroty.ale to sie zdarza od czasu do czasu. Kurcze szykuje mi sie dluzszy wyjazd i strach teraz wyjechac, zeby cos nie siadlo. A niechce odrazu turbiny wymieniac. Chce jezdzic tak dlugo az padnie. Jakby nie bylo turbina nie maly wydatek, a moze sie okazac ze to nie ona tylko wtrysk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kempes Opublikowano 10 Grudnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 ERG-nie czyscilem nigdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 10 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 Jeżeli dymi na czarno to turbo można raczej wykreślić z listy, bo przy turbinie dym byłby biało niebieski. Bynajmniej ja tak miałem jak mi turbo siadło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BASTARS Opublikowano 10 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 Ja tydzień temu czyściłem u siebie. Najlepiej jakimś rozpuszczalnikiem , puszcza cały nagar w środku , teraz u mnie o wiele mniej dymi przy bucie. ale np jak jezdzisz tylko po mieście tak już to jest , co jakiś czas trzeba wydmuchać wszystko przez katy lolol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 10 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 kolego jak ci wtryskiwacz podlewa to nie bagatelizuj sprawy jak wielu ludzi. Widziałeś kiedyś stopiony tłok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 wyczyść EGR,zmień filterek odmy,niech ci zrobią test przelewowy,poszukaj najlepiej kogoś z DISem,pokaże czy masz poprawne wartości(pokaże jakie mają być od-do),na początek podstawy,tu znajdziesz kogoś z okolicy z kompem http://maps.google.pl/maps/ms?hl=pl&ie=UTF8&msa=0&ll=52.187405,20.983887&spn=7.505736,19.753418&z=6&msid=217929254550052471344.0004a4589c86f70991725 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darioital Opublikowano 11 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 kolego jak ci wtryskiwacz podlewa to nie bagatelizuj sprawy jak wielu ludzi. Widziałeś kiedyś stopiony tłok? Pierwsze słyszę za dużo paliwa stopiony tłok .Interesujące .Mógłbyś to rozwwinąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 11 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 O tym, że aż stopiony to też nie słyszałem, ale jak ja u siebie wymieniałem to Majewski powiedział, że dobrze że nie czekałem bo mogło mi wypalić gniazdo zaworów albo coś w tym stylu. Generalnie jak kolega Biały wilk pisze nie ma na co czekać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kevin Opublikowano 11 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 Dobry trop prowadzicie, niekoniecznie turbo, faktycznie jeden wtrysk może lac i mozę trzęść silnikiem po spadku obrotów przez chwile. 150zl sprawdzenie wszystkich wtryskow i bedziesz wiedział. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 11 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 Stopione tłoki w CR to bardzo popularne awarie i w sumie nie jest to jakoś ściśle powiązane z konkretną marką , lejący wtrysk zamiast zrobić mgiełkę olejową najczęściej pluje / chlapie różnie to miechanicy nazywają tak czy siak do cylindra dostaje się ropa w nie takiej ilości jak powinna oraz w chaotyczny sposób rozproszona po cylindrze przez co tłok nie jest w stanie wykonać swego zadania mianowicie wytworzyć odpowiedniego ruchu wirowego co więcej z racji tego że dizel działa na zasadzie samozapłonu przez co spalanie nie zawsze następuje w momencie w którym powinno co więcej takie chaotycznie-wybuchowe-mieszanki niosą ze sobą ryzyko że temperatura spalania dramatycznie wzrośnie a tym samym się zacznie topić. Hmm trochę pokrętnie to napisałem ale chyba mniej więcej widać o co chodzi :dance: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darioital Opublikowano 11 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 Wiedziałem tylko .że lejący wtrysk może wypalić dziurę w tłoku w dieslu szczególnie jak ktoś ma ciężką nogę , ale żeby go stopić hmmm.Także kolego sprawdz te wtryski bo może być nie wesoło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BASTARS Opublikowano 11 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 U mnie na 1-szym cyl. na wilnych obrotach wartości mają 2.6 trzy pozostałe po 0.0 , ale już przy dodaniu gazu tak przy 2000obr/min wartość z pierwszego cyl spada i praktycznie wszystkie wszystkie oscylują w ok zera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kempes Opublikowano 11 Grudnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 Mysle ze sie skupie na wtryskach. Podjade na kompa i chyba je na nowo zaprogramuje. Wie ktos ile kosztuje zaprogramowanie wtryskow i kto sie tym zajmuje w okolicy Gliwic? Co z tego wyniknie dam znac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BASTARS Opublikowano 11 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 Mysle ze sie skupie na wtryskach. Podjade na kompa i chyba je na nowo zaprogramuje.Wie ktos ile kosztuje zaprogramowanie wtryskow i kto sie tym zajmuje w okolicy Gliwic? Co z tego wyniknie dam znac. wtrysków się nie programuje , wkładasz i śmigasz (to nie pompowtryski vw gdzie musisz je nawet specjalnie ustawiać) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kempes Opublikowano 11 Grudnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 z tego co wiem i po ostatniej wymianie. W BMW powiedzieli,ze w tych modelach jeszcze trzeba zaprogramowac. ponizej fotka z kontroli wtryskow i zaworu ERG! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 11 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 wtrysków się nie programuje , wkładasz i śmigasz (to nie pompowtryski vw gdzie musisz je nawet specjalnie ustawiać) ...dokładnie, wtrysków nie musisz programować, po włożeniu ma śmigać i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Darecki Opublikowano 11 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 panowie ja mam ten sam problem czyli pierwszy bieg jest rowne przyspieszenie i nic za bardzo , dwujka cisne rownomiernie i nic dociskam pedal do dna i czarnawo za mna , wczoraj bylem w poludniowej walii i calej drogi na raz bylo okolo 500km . dzis powoli ruszylem przejechalem dwie ulice i tak dla kurarzu po zagrzaniu sie troszke motoru przcisnalem na 2 do podlogi to tak mi polecial czarny dym ze moglem robic za zaslone . po tym juz byl spokuj..... mam na to dymienie sposob i nawet pomaga powiem. zawsze staram sie raz na jakis czas przeciagnac na 2 i 3 do konca , wydymi co ma wydymic i potem tego nie ma. kolejna zecz ktora zauwazylem to gestosc dymu , jest to do dojrzenia . za kazdym razem kiedy tankuje paliwo na roznych stacjach to auto zachowuje sie innaczej i ten dym przy doladowaniu jest inny. na shelu jest dobre i tam tankuje bo nie kopci tak przy wlasnie dociskanu pedalu do podlogi.pozatym wiadomo ze dociskanie pedalu to zalewanie wtrysku i to spalanie juz nie jest tak dokladne. wiec to przyspieszenie nie bedzie w sytuacj diesla za***iste i czyste szczegolnie w 2.0d.staram sie ruszac plynnie i uzywac przyspieszenie w miare zapotrzebowania auta . no nic 3.0 to nie jest wiec rajdowki z tego nie zrobie.uklon_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Darecki Opublikowano 11 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 dodam ze jestem swiezo po wymianie TURBO , wszystkich filtrow . oleju i odmy . wiec ten podstawowoy krok jest , jedno co moge zasugerowac i tak na pewno bedzie to wtrysk lejacy.za bardzo . :bag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.