majster_e30 Opublikowano 10 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 Witam, po 6 latach znalazłem bezinwazyjny sposób na postawienie wskazówki temp. wody w pion:) Polega na wymianie fabrycznego termostatu (88'C) na termostat stosowany w BMW e36 ale również M40B18. Nie wiem dlaczego ale w e36 jest na 92'C https://www.bmwautoparts.pl/pl/katalog/czesci/11_4335/ac20169/0/0/0/0/0/pompa-wody-uk-chodntermostat - e30 - el.7 https://www.bmwautoparts.pl/pl/katalog/czesci/11_0556/0/47436/L/0/0/0/0/pompa-wody-uk-chodntermostat - e36 - el.7 Ogrzewanie parzy w ręce, wcześniej myślałem, że mam zakamienioną nagrzewnicę, oby dwa grube przewody gorące, wcześniej ten dolny był ciepły. Więc jeżeli kogoś drażni wskazówka temp. cieczy polecam sposób. Na pewno nie zaszkodzi bo to ten sam silnik i jeżeli w e36 nie szkodzi to w babciach też nie zaszkodzi. Widać inżynierzy naprawili ten błąd:) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DIEGO E30 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 Witam mam ten sam problem, do pionu brakuje jakieś 3-4 mm, Stało się tak po zmianie termostatu (od e30 m40) Wcześniej wskazówka nie chciała się wychylić za tą drugą kreskę. Pozostaje wymiana na ten od e36, dzięki za porade. U mnie jeszcze wisko coś nie bangla jak trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 11 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 A bierzecie w ogóle pod uwagę , że zegary mogą być z***ane albo czujnik temperatury ?? Proponuję podłączyć bume pod kompa najpierw i sprawdzić jaka jest temperatura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DIEGO E30 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 Proponuję podłączyć bume pod kompa najpierw i sprawdzić jaka jest temperatura yyy a takie coś można w ogóle sprawdzić? Sorki za moją niewiedzę. Co do czujnika temp. to jest ok ponieważ kiedyś musiałem bardzo gruntownie przerobić temat odnośnie zegarów, czujników itp. Bo jakiś jełop przed moją kadencją mocno przekombinował instalację i musiałem wszystko odkręcać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 11 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 yyy a takie coś można w ogóle sprawdzić? Sorki za moją niewiedzę. Co do czujnika temp. to jest ok ponieważ kiedyś musiałem bardzo gruntownie przerobić temat odnośnie zegarów, czujników itp. Bo jakiś jełop przed moją kadencją mocno przekombinował instalację i musiałem wszystko odkręcać. No ja u siebie sprawdzałem przy wymianie termostatu .... a E30 i E32 są w podobnym wieku więc chyba sprawdzenie pod kompem temperatury będzie możliwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majster_e30 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 Jest możliwe sprawdzenie temp. wody np. carsoftem 6.5 bo 6.4.1 nie obsługuje live data, lub inną INPA. Co do czujników i zegarów to tak: Niebieski z 2 pinami wymieniałem na nowy oryginał BMW, brązowy z 1 pinem (ten jest na licznik) też nowy z serwisu. Po wymianie termostatu na Wahlera 88'C coś się poprawiło bo do pionu brakowało ok. 1-2mm. W miedzyczasie wymieniłem licznik, bo umarł obrotomierz i temp. wody pokazywał jak przy starym. Potem postanowiłem usunąć wszystkie krwawienia z silnika więc kupiłem komplet uszczelek, wyjąłem silnik powymieniałem uszczelki no i chłodnicę bo też krwawiła. Po montażu wskazówka stała na przedostatniej kresce przed pionem. Rozbierając starą chłodnice na złom zauważyłem, że jest dość mocno zakamieniona. Przyszła zima i zacząłem szperać po katalogach itd.. Silniki BMW są testowane w ekstremalnych warunkach i mają bardzo wydajne układy chłodzenia i ogrzewania dlatego w naszym klimacie z termostatem na 88'C tak to właśnie wygląda i powiem szczerze nie spotkałem się jeszcze z fabryczną, nie przerabianą e30 ze wskazówka w pionie czy to m40 czy m20 nigdy nie doszła do pionu. Wcześniej nie zagłębiałem sie w ten temat, bo uważałem, że e30 tak ma, na zimę karton na chłodnice i koniec. Dodam jeszcze, że kiedyś umarło visco, nie miałem kasy na Sachsa czy Behra więc kupiłem chiniola, myślałem że to wina visco ale przełożyłem Behra nowego od kumpla i było to samo, więc chińskie visco firmy SRL działa dobrze już 3 rok i narazie nie zmieniam. Ja doszedłem do tego na swój sposób i chętnie się tym dziele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 12 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 Ja tylko dodam, ze jeśli chodzi o wisko SRL to u mnie również zajefajnie działało jak miałem M40. A kupiłem je dlatego ze Behr który do mnie przyszedł był zepsuty więc poprosiłem o zwrot pieniędzy i kupiłem na szybko SRL. Jeździ do tej pory w aucie jednego z naszych forumowiczów Także SRL - chińszczyzna, tak. Ale jakość jest porządna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majster_e30 Opublikowano 12 Grudnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 No sam byłem w szoku ale, jak mówił mój nauczyciel z budowy pojazdów :"lepszy działający chiniol niż zdupcony oryginał" - taka ot puenta:) 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.