viaxx Opublikowano 12 Września 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Września 2006 Witam, Chciałem zabrać głos na temat wypowiedzi niektórych osób na forum, które uparcie twierdzą że do silników M40 powinno się lać tylko i wyłącznie oleje w pełni syntetyczne. Osoby te twierdzą, że w przypadku stosowania w tych silnikach olejów mineralnych, a czasami nawet półsyntetycznych mogą się zapychać kanaliki olejowe doprowadzające olej w okolice popychaczy hydraulicznych, wałka rozrządu, krzywek itp. Następstwem tego jest wg nich przyspieszone zużywanie się popychaczy, krzywek itd., przez co silnik zaczyna głośniej pracować (odgłos podobny do diesla) i nie wkręca się na obroty wyższe niż 4000 obr/min. Moim zdaniem jest bardzo mało prawdopodobne, aby przyczyną wyżej wymienionych problemów mogło być używanie olejów mineralnych (ew. półsyntetycznych). Bardziej skłonny byłbym za to twierdzić, że zły wpływ na te elementy ma lekceważenie regularnej wymiany oleju i filtra co 10.000 km. Nie chce mi się wierzyć, żeby firma BMW w taki sposób projektowała silnik któregokolwiek ze swoich samochodów, żeby nigdy nie wolno było stosować w nim oleju mineralnego lub półsyntetycznego. Takich numerów nie odwala chyba żaden producent samochodów na świecie, więc dlaczego akurat BMW miałoby odstawiać taki numer? I to w dodatku w silniku montowanym na początku lat 90-tych, gdy oleje syntetyczne nie były przecież tak powszechnie stosowane jak obecnie! Z ciekawości napisałem maile do kilkunastu autoryzowanych serwisów BMW w Polsce. Z tego co odpisywali ich pracownicy wynikało, że przy doborze oleju do silnika M40 obowiązują identyczne zasady jak w przypadku wszelkich innych samochodów, tzn. od nowości do pewnego przebiegu lać pełny syntetyk, potem przez długi czas półsyntetyk i na końcu zwykły minerał. Tak robi się we wszystkich autach i silnikach, niezależnie czy jest to BMW, Mercedes, Toyota, Mazda, Honda, Volvo, VW, Opel, Ford itd. Powie tak każdy mechanik samochodowy i na pewno nie stwierdzi, że istnieje jakiś silnik wyjątkowy, czy też kilka takich silników, w których bezwzględnie wolno stosować tylko i wyłącznie pełny syntetyk niezależnie od jego wieku, przebiegu itp. Również moim zdaniem podstawa to stosowanie markowych olejów oraz ich przepisowa, regularna wymiana wraz z filtrem. Ale uwaga! Mimo tego co napisałem, bardzo chętnie poczytam opinie właścicieli BMW z silnikami M40. A zwłaszcza opinie tych, którzy stosują w tych silnikach zwykłe oleje mineralne, ew. półsyntetyczne. Czy macie lub mieliście ze swoimi silnikami jakieś problemy i jesteście całkowicie pewni, że były one spowodowane niewłaściwym olejem? Czy potwierdzacie obiegowe opinie części osób, że do M40 należy lać wyłącznie pełny syntetyk przez cały okres jego eksploatacji i w żadnym wypadku nie zmieniać go na inny olej? Piszcie, byle prawdę!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
2fast4you Opublikowano 12 Września 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Września 2006 Mobil1 - polsyntetyk regularnie co 10 tys. i absolutnie nic sie nie dzieje <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Komor Opublikowano 12 Września 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Września 2006 ja do m40 leje minerał mobil,przebieg mam nieduzy bo 140 000,nie wiem moze źle robie,ale silnik sprawuje sie bez zarzutów,minimalnie zużywa olej - 200ml na 10000.pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 12 Września 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Września 2006 z tego co wiem lepiej lać syntetyk i półsyntetyk, a nie minerał, sam piszesz że mechanicy mówią że najpierw syntetyk, póżniej pół, a na końcu minerał, ale po jakich przebiegach :?: :?: myslisz że jakiś producent przyzna się do błędów - a w tych silnikach takim ( błędem ) jest za miękki wałek rozrządu i padające jak muchy popychacze, i zapychająca się listwa ( rurka) olejowa, moim zdaniem syntetyk to przesada, powinien być półsyntetyk a nie minerał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 13 Września 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Września 2006 Ja wlałem mineralny jaki był stosowany przedtem nie wiem jak auto było użytkowane przed moim zakupem i mam je od niedawna ma 212tyś przejechane. W warsztacie koleś powiedział żebym zmienił na pół-syntetyk. <bmw_3> <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łazik Opublikowano 13 Września 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Września 2006 ja leje minerała i zrbiłem jak narazie na nim 60.000 i wszystko ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Września 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Września 2006 minerał wysokiej klasy i wszystko gra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Liqid Opublikowano 9 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 ja zalalem polsyntetyk 10W40 Mobil1 super s zalalem z ciekawosci bo mamusia do seata kupila 2x 4L to sie podzielila. auto kupilem 6mc-y temu nie wiem na jakich olejach jezdzilo w niemczech. raczej na dobrych ale stan oleju przy kupnie byl juz naganny zmienilem miske(bo musialem) wymienilem Filtr oleju u zalalem ten ole i wiecie co?? Silnik przestal metalicznie chodzic stuki ucichły i jakby dynamiki przybyło.. jestem bardzo zadowolony z wymiany. Silnik M40 dobrze ze trafila na mnie ta bmka bo silnik jest w dobrym stanie tylko sprzedawca ja troszke zapuscil. ogólnie Plecam ten Olej. na allegro mozna dostac Bańke 4L za 69zl!!!! dlatego mamusia kupila 8L bo np w Tesco czy na stacji 4L kosztowalo ponad 110zł pozdro [ Dodano: 10 Październik 06, 00:46 ] Silnik sie nie poci Nie mam nic do minerala!! zalalem go jak rozwalilem miske (dolewalem bo cieklo a chcialo sie frajdy z jazdy coraz wiecej) jezdzilem i co 2-3 dni dolewalem hehe potem wymienilem miske i filtry zalewajac Półsyntetyk. Dlaczego to pisze?? Widze ze duzo z was poleca takze Mineralka. Moze ze wzgledu na Koszty.. No właśnie ale po co lać mineralka jak mozna juz kupic Firmowy półsyntetyk za cene minerala?? Pozdro Polecam co do syntetyka sie nie wypowiadam bo jestem swiazym kierowcą i dziele sie wrazeniami po zmianie oleju [ Dodano: 10 Październik 06, 00:50 ] mimo iz silnk M40 ma juz (konstrukcyjne dobre 16lat) jest dosyć nowoczesną jednostka mam na mysli porównanie z niektórymi silnikami współczesnymi. mam owszem 8 zaworów ale radzi sobie dobrze. do dla czego by nie lac do niego nowocześniejszych i lepszych oleji oczywiscie jesli go nie spala za duzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 10 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2006 ogólnie Plecam ten Olej. na allegro mozna dostac Bańke 4L za 69zl!!!! dlatego mamusia kupila 8Lbo np w Tesco czy na stacji 4L kosztowalo ponad 110zł pozdro bylbym ostrozny z ty mza 69 pln chyba ze masz z pewnego zrodla, sa magicy co przelewaja z beczek byle co i sprzedaja jako Mobil SuperS 10W40, w makro mozna upic juz za 80-90 PLN 4l.Sam kupiłem ten z allegro ale cos nie jestem jego pewien pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Liqid Opublikowano 10 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2006 Kupilem od kolesia z Allegro 2szt. za 69zl szt. olej oryginalnie pakowany w banke mobila. nie byl przelewany. [ Dodano: 10 Październik 06, 16:23 ] koles ma ich mnustwo. owszem nie wiem z kad ale olej jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 10 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2006 Kupilem od kolesia z Allegro 2szt. za 69zl szt. olej oryginalnie pakowany w banke mobila. nie byl przelewany. [ Dodano: 10 Październik 06, 16:23 ] koles ma ich mnustwo. owszem nie wiem z kad ale olej jest ok Skoro podrabiają Nike , RbK czy adidasa to czemu nie Mobil1 :lol: 69zł za banke jest za niska nawet dla obrotu hurtowego tym olejem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Liqid Opublikowano 10 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2006 wyszło mnie 130zl za 2 banki i koszt wysylki 16,50. niew iem jak wam udowodnic. olej jest taki sam jaoryginal bo mam jeszcze resztke ostatniego M1 moja matka do swojego Seata tylko taki leje. nie mowie ze to super promocja ale jestem zadowolony z jakosci. [ Dodano: 10 Październik 06, 16:41 ] widzelem gdzies sa tez po ok 80zl jakbym mial ze 500szt to i po 59zl bym sprzedawal. on mial wystawione chyba ok 150szt. jednoczesnie. moze kradzione z TIR-ków. nie wiem nie znam pochodzenia. podrobka nie Napewno nie Bańka i naklejki na oleju nie znam sie az tak zeby odrazu stwierdzic Języka nie bede maczał ale auta jezdza na nim i jest wszystko ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 11 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 nie neguje tego, ze to moze byc jakis dziwny, ale natknalem sie na takich wlasnie ludzi jakich opisalem wiec z tym tez trzeba uwazac, a wiadomo z m40 trzeba uwazac pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OpTo Opublikowano 11 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 a moze masz link do tej aukcji albo nazwe sprzedajacego ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Liqid Opublikowano 11 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 A prosze bardzo oto link : http://www.allegro.pl/item125651905_125651905.html [ Dodano: 11 Październik 06, 21:43 ] http://www.allegro.pl/item129562535_129562535.html [ Dodano: 11 Październik 06, 21:43 ] na 1 aukcji mial 100sztuk na 2 mial 200szt. wiec chyba nie podrobek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beryl Opublikowano 11 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 ja za te pieniądze kupuję platinum półsynt. w hurcie. Może spadł ten mobil komuś z tira :wink: albo to nie jest mobil, tylko rozlewka jakiegoś innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BMW_Zbyszek Opublikowano 11 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 Powiem tylko jedno -- wiem od kolegów pracujących w różnych warsztatach że przynajmniej raz na tydzień jest ktoś kto przyjeżdża i zabiera opakowania/butelki po olejach -- :!: ale TYLKO te które nie mają zerwanych "plomb" przy otwieraniu :!: Pozostawiam to każdemu do przemyślenia. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 12 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2006 dokladniej jak ja u niego kupilem pzy otwieraniu zszedl cały korek kupilem 1l dla porownania i to samo to to nie jest na 100%, wiec zabardzo nie chcialem tego wlewac, auto chodzi ale wydaje mi sie ze troche glosniej cos jak na minerlu, wlalem tylko dlatego ze musialem cos wlac, ale po 6-7 tys zmienie na kupiony z pewnego zrodla pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enzo Opublikowano 12 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2006 Olej silnikowy to chyba najwaniejszy ply nw aucie, wole sie duac do epwneg osklep uzaplacic troche wiecej, ale wiem chociaz na zcym jezdze i jak dlugo jezdze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.