Kasior Opublikowano 29 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Od pewnego czasu zacząłem zwracać uwagę właśnie na nieraz chropowate wchodzenie biegów ale nie za każdym razem. Kolejna rzecz to przy poruszaniu się na 1 biegu dosłownie powolutku tak że poruszam się bez wciśniętego gazu popuszczając sprzegło i wtedy jak to sprzęgło szybko docisnę to dechydto wtedy słychać stuk najprawdopodobniej z okolice skrzyni biegów/sprzęgła dodam że gdy na biegu jałowym mam położoną stopę na pedale sprzęgła to czuć drgania i chyba to będzie łożysko oporowe? pytanie_bmw Nastawiam się na wymianę oleju w skrzyni biegów. 520i . Może ktoś z was miał podobne zjawiska i doradzi mi coś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BASTARS Opublikowano 29 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Dwumas się kończy , a co do wchodzenia biegów , to obstawiał bym jeszcze łożysko oporowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziu Opublikowano 29 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 a może zobaczył byś stan płynu w hamulcowego.. lub można by odpowietrzyć wysprzęglik:)<bmw_1> pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 29 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Masz problem ze sprzęgłem . Jeśli pada dwumasa powinno szarpać karoserią na wolnych obrotach. Jeśli nie to jest szansa ,że dwumasa jest w dobrej kondycji. Z Twojego opisu wynika,że może być zużyte łożysko oporowe, ale zanim kupisz proponowałbym wyjąć skrzynię i dobrze obejrzeć też docisk i tarczę, w komplecie wyjdzie Cię taniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kasior Opublikowano 29 Listopada 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 (edytowane) Jeszcze w bmw nie wymieniałem sprzęgła ani dwumas lub coś w tym stylu drogie to może być co Bartas napisałeś? A ma coś wspólnego płyn hamulcowy do sprzęgła? w jaki sposób się odpowietrza wysprzęglik?? Muszę sprawdzić poszarpywanie na wolnych ale raczej nic takiego nie czuję. Edytowane 29 Listopada 2011 przez Kasior Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziu Opublikowano 29 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 a sprzęgło łapie głęboko czy zaraz po wciśnięciu?? wysprzęglikiem przy skrzyni steruje pompka pod pedałem!! nie ma tu linki jak w innych autach do sprzęgła . a płyn pobiera z zbiorniczka do hamulców. (tak mi się wydaje:) nie mam manuala ale tak miałem w e34:):bmwsexemofg3: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 29 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Dwumas to koło dwumasowe, które wychwyca drgania silnika i nie przenosi na karoserię, sprzęgło jest hydrauliczne, stąd płyn hamulcowy w układzie ( jest połączony) Odpowietrza się go tak samo jak hamulce, wysprzęglik masz z boku skrzyni. Problem może jeszcze tkwić w pompce sprzęgła. happy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kasior Opublikowano 29 Listopada 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Sprzęgło ciężko chodzi i dodam jeszcze że sprzęgło wogule się nie ślizga i łap od razu od samego dołu. Może zacznę od sprawdzenia odpowietrzenia i dopiero zmiana oleju w skrzyni biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BASTARS Opublikowano 29 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 powiem Ci tak , miałem identyczne objawy , u siebie , wymieniłem oporówkę , bo myślałem ,że to to , biegi faktycznie wchodzę teraz o wiele lepiej , ale problem ze stukaniem pozostał podczas wciskania sprzęgła , wiem na 100% ,że to właśnie dwumas bo choć bardzo dobrze wyglądał po rozebraniu , to niestety ma już luzy , na dniach będę kupował go i jak tylko czas pozwoli to wpadam na kanał i wymieniam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kasior Opublikowano 29 Listopada 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 (edytowane) Dużo Cię wyniosła wymiana oporowego? zapomniałem jeszcze napisać że 4 razy zdarzyło mi się że ruszając wyskoczyła mi 1 z hukiem ale tylko te kilka razy na moje 2 miesiące użytkowania. A zeby dobrze weszły biegi trzeba do końca docisnąć sprzęgło do końca chodzi mi na maxa w podłogę. O nie udam że nie widziałem ceny za koło dwumasowe nowe... porażka jak na biednego studenta rano wstaję i szukam roboty stałej!! Edytowane 29 Listopada 2011 przez Kasior Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 29 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Sprzęgło nie ma nic do oleju w skrzyni. Kiedy wymieniałeś płyn hamulcowy. Płyn jak inne środki zużywa się i traci swoje właściwości. U mnie przestały wchodzić biegi, jak okazało się poprzedni właściciel ściągnął auto z Niemiec i nic nie robił. Wystarczyło wymienić płyn , autko jak z salonuhappy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziu Opublikowano 29 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 odpowietrzenie nic nie kosztuje:) a z Bratem lub kimś innym to zrobisz śmiało:) odpowietrza się tak jak hamulce..!! jeśli łożysko oporowe jeszcze nie szumi a sprzęgło łapie dobrze to nie brał bym się za wymianę .. no chyba że miałbym kanał do dyspozycji , i wolny czas to wymienił bym:)happy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BASTARS Opublikowano 29 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 zapłaciłem tylko za łożysko ok 135zł z przysyłką ori nówka ,a wymieniałem sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kasior Opublikowano 29 Listopada 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Odpowietrza się go tak samo jak hamulce, wysprzęglik masz z boku skrzyni. Problem może jeszcze tkwić w pompce sprzęgła. happy_bmw Odkręcam po prostu ten wysprzęglik i pompuję sprzęgło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kasior Opublikowano 29 Listopada 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 (edytowane) Płynu hamulcowego nie wymieniłem odkąd ściągłem z niemiec... jutro to zrobię i odpowietrzę dam znać jak poszło. I zobaczę co dalej mam nadzieję że jak najmniej Kanał mam garaż nie za wielki na warsztat typowy ale brat rozkręca mechanikę pojazdową więc może się powiększy. Mam dzięki niemu do dyspozycji np. dźwig do silnika, wysysarke oleju, półautomat, klucz pneumatyczny, sprężarę, podnośniki w tym ciśnieniowy i trochę fajnych narzędzi no i co ważne komputer z programami do aut w tym bmw co nawet ostatnio skasował mi błąd czujnika temperatury zewnętrznej takiej ******ły myślałem że nie wychwyci Edytowane 29 Listopada 2011 przez Kasior Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.