Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Temat na pewno przydatny i warto by na tym forum byl,

Aby ulatwic sobie prace zacytuje czestka1 z BMW-klub.pl

prawidlowy reset komputera:

1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus

2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie

3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2

4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU

5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku : "+" potem"-"

6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut

7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut

Cool teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu

( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu

samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie

9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie-reset to przywrocenie uśrednionych wartosci oraz wykasowanie niektorych bledow i w przykladzie ktory podales ecu robiac korekty na podstawie poszczegolnych podzespolow jak czujniki,przeplywomierz/e,sondy itp. uszkodzenie ktoregos z nich spowoduje bardzo krotką prawidlową prace jednostki , powielenie wczesniejszych bledow i bolączki z ktorymi reset mial sobie poradzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze ,ale samochód po resecie nie bedzie pracowal gorzej- w najgorszym wypadku tak jak przed nim...

Reset jest niezbedny np.przy wymianie sond lambda ,czy jak komp nalapie drobnych bledow...

to jak format w komputerze PC ktory z czasem tego potrzebuje-na czlowieku tez moznaby dac przyklad;P

Nie widze nic szkodliwego w powrocie do prawidlowych ustawien ktore mogly sie z wiekiem rozkalibrowac.

A tak na marginesie to kto dbajacy o swoje autko bagatelizuje uszkodzenia tzw.zamknietych obwodow gdzie kazdy czujnik itp jest czescia wspolnej calosci.

zreszta jak jedziesz na podlaczenie pod kompa w celu zdiagnozowania usterki i potem wykasowani bledow to tak samo ECU lapie adaptacje z tą roznicą ze przy podlaczeniu pod komputer mozna pousowac wszystkie bledy a przy resecie "na klemy" tylko czesc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...