N0name Opublikowano 22 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Temat na pewno przydatny i warto by na tym forum byl, Aby ulatwic sobie prace zacytuje czestka1 z BMW-klub.pl prawidlowy reset komputera: 1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus 2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie 3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2 4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU 5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku : "+" potem"-" 6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut 7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut Cool teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu ( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie 9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 22 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 a teraz powiedz mi,bo reset to nic innego,jak przywrócenie wartości fabrycznych,jeśli masz niesprawne jakieś podzespoły,czujniki,to przy "uczeniu się",silnik zczyta niepoprawne wartości,i jak ci będzie pracował? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
N0name Opublikowano 22 Listopada 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Dokladnie-reset to przywrocenie uśrednionych wartosci oraz wykasowanie niektorych bledow i w przykladzie ktory podales ecu robiac korekty na podstawie poszczegolnych podzespolow jak czujniki,przeplywomierz/e,sondy itp. uszkodzenie ktoregos z nich spowoduje bardzo krotką prawidlową prace jednostki , powielenie wczesniejszych bledow i bolączki z ktorymi reset mial sobie poradzic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 23 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 ...i dlatego zawsze twierdziłem,że to jest szkodliwe dla auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
N0name Opublikowano 23 Listopada 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 No dobrze ,ale samochód po resecie nie bedzie pracowal gorzej- w najgorszym wypadku tak jak przed nim... Reset jest niezbedny np.przy wymianie sond lambda ,czy jak komp nalapie drobnych bledow... to jak format w komputerze PC ktory z czasem tego potrzebuje-na czlowieku tez moznaby dac przyklad;P Nie widze nic szkodliwego w powrocie do prawidlowych ustawien ktore mogly sie z wiekiem rozkalibrowac. A tak na marginesie to kto dbajacy o swoje autko bagatelizuje uszkodzenia tzw.zamknietych obwodow gdzie kazdy czujnik itp jest czescia wspolnej calosci. zreszta jak jedziesz na podlaczenie pod kompa w celu zdiagnozowania usterki i potem wykasowani bledow to tak samo ECU lapie adaptacje z tą roznicą ze przy podlaczeniu pod komputer mozna pousowac wszystkie bledy a przy resecie "na klemy" tylko czesc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.