Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

witam problem mam tego typu iz wczoraj wymienialem szczeki od recznego po zakoniczeniu pracy z niewiadomycz przyczyn zaczela mi szwankowac elektronika mianowice przestal mi dzialac centralny opuszczanie szyb swiatla pozycjne tyl przud oswietlenie bagarznika i kabiny nie wiem co jest grane . zlokalizowalem jie sa to bezpieczniki 7,22,33,37 ale gdy chce wymienic odaru sie przepala ino sie stykna ze blaszkami ze skrzynki dwa dni wczesniej montowalem xenony ale dwa dzi bylo bez problemowo ino jak robilem reczny moze to zbiek ale nie wiem jak zlokalizowac zwara !!!!dziekuje<bmw><bmw>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek popracuj nad ortografią i znakami interpunkcyjnymi bo twój post brzmi jak słowotok wypluwany z usta głąba bez szkoły!

"Zasady dodawania postów: pkt 2. Post musi być napisany w sposób przejrzysty i sensowny. Wystarczy używać prostych i krótkich zadań. Słowotok również kwalifikuje post do usunięcia.

Ale do rzeczy:

Skoro problemy zaczęły się po włożeniu ksenonów to jest duża szansa, że te dwa dni, o których piszesz spowodowały przepalenie/stopienie się izolacji na jakiejś wiązce co powoduje zwarcie. Zacznij od wiązek do których podłączyłeś xenon'y.

P.S.

W powitaniach tez twojego posta nie widzę.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam dzięki za poprawę ortografii hehe.... a czy jest to możliwe ze mógł sie przełącznik świateł w jakiś sposób zjarać bo na xenonach jeżdżę i długie dzialaja a jak spróbuje podpiac bezpiecznik np 33 słychać prace silniczków ustawiania lamp a bezpiecznik iskrzy i ponim ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7.Zamek centralny / Centralny zespól sterowania

22.Przełącznik świateł

33.Moduł sterowania nadwozia / Boczne światła / Światło tablicy rejestracyjnej / Przełącznik świateł / Tylnie lampy / Lampy wewnętrzne

37.Wyrównanie reflektora / Boczne światła / Światło tablicy rejestracyjnej / Tylnie lampy / Lampy wewnętrzne / Przedział dla pasażerów / Układ wycierania mycia

A próbowałeś odpiąć xenony? Czy bez ich podłączania bezpieczniki się również palą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak próbowałem i nic nie dało. Najdziwniejsze jest to, że pala się też bezpieczniki od długich, a dzisiaj spaliło też tylne przeciwmgielne. Reszta OK

Jak dla mnie tak napisany (przeredagowany) post jest bardziej czytelny. :P trochę się bardziej postaraj. Będzie łatwiej zrozumieć o co kaman ;)

W takim wypadku pozostaje sprawdzanie każdego obwodu po kolei. Przede wszystkim pooglądaj izolację przewodów od tych wiązek tam gdzie jest to możliwe.

Możesz też się pokusić o obejrzenie przyłączy do skrzynki bezpieczników - od dołu skrzynki. Może zwarcie jest gdzieś tam. Tylko rób to delikatnie żebyś czegoś nie pourywał ;)

Jak dla mnie winne są xeneony. Pamiętaj, że przetwornice daja b.duże napięcie. Drobne zwarcie w instalacji przy zwykłych żarówkach nie powodowało problemów ale prze xenonach mogło coś polecieć bardziej. Np. przepalone izolacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz. Z Twojego posta skumałem ze bezpiecznik od przeciwmgielnych tylnych też Ci się spalił. Dlatego właśnie warto spokojnie przemyśleć co się chce napisać, a potem to napisać.

A co do przełącznika to raczej nie jest to bo nie był byś w stanie włączyć świateł albo działały by tylko przednie/tylne lub prawa/lewa strona. Z opisu wynika że światła działają więc to raczej nie on.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiej opcji. Gdybyś miał tarczo bębny to jedynie mógłbyś zrobić zwarcie czujnika zużycia klocków hamulcowych ale to spowodowałoby zapalenie się lampki na desce rozdzielczej.

Po prostu zbieg okoliczności z ta wymianą szczęk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha .. mam tarczo bębny w mej buni .. mam tez takie manko jak rozebralem obudowę z pod kierownicy sa tam wiaski kabli jakies luzine wogule bajzel byl tam alerm zamontowany wypiołem go bardzo dawno bo i tak nie funkcjonował tak jak powinien i nie rozdzielilem kabi zostawilem tak jak jest , jest to możliwe ze jakiś kabel z tych wiązek cos mógł narobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznij od urządzeń gdzie pali się bezpiecznik i tu dwie możliwości albo zaczniesz od strony skrzynki bezpiecznikowej lub od miejsca końcowego za które odpowiada ten bezpiecznik np. lampa i po kabelku zasuwasz do tyłu zabawa jest dla cierpliwych a dobrze jak byś miał pojęcie o elektryce bo można ułatwić sobie szukanie rozpinając niektóre rzeczy i wpinając w obwody omomierz wtedy wiesz kiedy zwarcie znikło i nie niszczysz bezpieczników ewentualnie autko do elektryka i znajdzie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod kierownicy sa tam wiaski kabli jakies luzine wogule bajzel byl tam alerm zamontowany wypiołem go bardzo dawno bo i tak nie funkcjonował tak jak powinien i nie rozdzielilem kabi zostawilem tak jak jest

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale jeśli tak, to ja zacząłbym od tego co napisałeś. Zdejmij plastiki spod kierownicy i poizoluj te kable.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale jeśli tak, to ja zacząłbym od tego co napisałeś. Zdejmij plastiki spod kierownicy i poizoluj te kable.
Dokładnie, tak jak Patryk napisał - na pewno nie zaszkodzi, a może pomóc.

dobrze jak byś miał pojęcie o elektryce
Jak się znasz to próbuj, ale jak nie masz o tym pojęcia to ja, na Twoim miejscu, podjechałbym do elektryka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam zrobilem w pewnym stopniu . polikwidowałem z z wiazki od bagarznika wszystkie przerwane druty (cala wiazka byla przerwana i zwarta razem ) w dodatku jeszcze sie okazalo ze po sciagniecu obudowy pod kierownica tez byla zwara poprzedni wlascicel ni podeszet powaznie to montazu alarmu wszystko wypiolem i podpiolem na orginal , ale mam dalej problem mianowice bezpiecznik nr 7 ktory odpowiada za centralny i chyba nie tylko ba jak wyciagne kluczyk swiec mi sie deska roziddzielcza i oswietlenie z tablicy , wyjme ten bezpiecznik gasnie nie dziala centralny a cale oswietlenie dziala normalnie po przekreceniu przelacznika oswietlenia na 1 swieca pozycje i deska ... wiec w czym zecz ze jak daje bezpiecznik nr 7 po wyjeciu klucza swiec deska i oswiet z tabliocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możliwe że masz także brak minusa sprawdz przewody pod kierownica które sa przykręcane do karoseri chyba brązowe bo jest opcja że przez deskę zamyka ci się obwód i świeci wygląda na to ze zwarcia wyeliminowałeś także zostaje jeszcze taka opcja ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obudowa to po prostu masa.

Rzuć okiem pod kolumną kierownicy i w okolice stacyjki. Może gdzieś tam tkwi jeszcze problem?

Sprawdź czy kolumna jest uziemiona.

P.S.

We wiązkach w BMW wszystkie brązowe kable masz masowe.

Robiłem parę rzeczy w elektryce E30, E36, E34, E32 i we wszystkich były masowe w kolorze brązowym :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...