gregor3238 Opublikowano 20 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Witam. Jak napisałem w tytule mam problem z notorycznie niedoładowanym akumulatorem. Sprawdzałem napięcie ładowania w czasie jazdy , średnio 13,92v , jednak zastanawia mnie duży pobór prądu (0,52A) po wyłączeniu silnika i odczekaniu nawet kilku godzin. Akumulator kupiłem w lipcu tego roku. Czy ktoś może wie co jest nie tak??? Mój samochód to e39 520i z 2003r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 20 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 a jeżyk?wentylatorek nie załącza się kiedy ma ochotę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beaver79 Opublikowano 20 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 tak jak Dirty mówi - zgaś auto, sprawdź pobór, odłącz wtyczkę od jeża (3min) i zmierz ponownie. Może chodzić na najniższym biegu i go nie słychać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 20 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Może chodzić na najniższym biegu i go nie słychać... lub załączać się kiedy chce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beaver79 Opublikowano 20 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 u mnie chodził i brzmiało to jak "Marsylianka" grana od tyłu :-P Obroty latały jak chciały na 3 najwyższych biegach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor3238 Opublikowano 20 Listopada 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 A gdzie skubańca (jeżyka) szukać? żeby go rozłączyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor3238 Opublikowano 20 Listopada 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 A gdzie skubańca (jeżyka) szukać? żeby go rozłączyć? W środku po jakiś dziesięciu minutach nie słychać żadnych dziwnych odgłosów wentylatorka itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 20 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 wpisz w szukajke e39 wymiana jeża,i masz duuużo tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eko-vit1 Opublikowano 20 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 13,92 to za malo........ pobor pradu po zamknieciu powinien spasc do wartosci prawie zerowej po 12-min. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beaver79 Opublikowano 20 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=143393 ja robiłem z tego, Ty musisz go tylko odpiąć i zmierzyć pobór 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor3238 Opublikowano 20 Listopada 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Dzięki. Jutro odłączę jeżyka zmierzę pobór prądu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 20 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 jak na postoju i zgaszonym silniku będziesz miał pobór 0,05A to jest git.Zaraz po wyłączeniu silnika niektóre moduły mogą być aktywne ale to maks pare minut.Oprócz tego jeżyka sprawdź radio.Zmieniałes może je ostatnio?działa tylko ze stacyjką czy z kluczykiem w kieszeni też możesz je włączyć.13,9V ze światłami to wystarczy ale jak masz podkradanie prądu na postoju rzędu 0,5A no to i 14,4V nic tu nie pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor3238 Opublikowano 21 Listopada 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Po wypięciu jeża nic się nie zmieniło dalej 0,52A poboru. Radio pobiera na czuwaniu 0,07A , odstraszacz ultradzwiękowy kun 12mA (0.012A) z wyposażenia niefabrycznego jest jeszcze instalacja gazowa STAG 300. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 21 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 gregor,sprawdź lampke w bagażniku,czy gaśnie(nie,nie musisz sie w nim zamykać,jak auto troche postoi,to idź zobacz,czy nie jest gorąca) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beaver79 Opublikowano 21 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 jakiś alarm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor3238 Opublikowano 22 Listopada 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Lampka w bagażniku oraz schowku gaśnie, alarmu nie ma, wyjmowałem po kolei wszystkie bezpieczniki i sprawdzałem ewentualny pobór prądu w każdym obwodzie zabezpieczonym bezpiecznikiem, jak narazie bez skutku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 22 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 maksymalny dopuszczalny pobór prądu to 0,1A, ładowanie jeżeli nie spada poniżej 13.5V to jest ok. sprawdź ile pobiera sam alternator, bo mogły diody walnąć, jak jest ok to miernik w bezpieczniki i sprawdzać na którym bezpieczniku ciągnie prąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ramus Opublikowano 23 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Napiecie przy wlaczonych odbiornikach mam na mysli radio,siatla,ogrzewanie tylnej szyby powinno wyniesc ok 14,2V.Proponuje wyczyścić kleme masy do karoseri(sa zasniedziale) i sprawdzic wydajnosc alternatora na maszynie.Druga sprawa akumlator w jakiej jest kondycji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor3238 Opublikowano 24 Listopada 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Alternator prądu nie podkrada, napięcie ładowania sprawdzałem:bezpośrednio na akumulatorze, bezpośrednio na alternatorze, oraz kilka dni jeżdziłem z miernikiem wpiętym pod gniazdo zapalniczki. Pomiędzy alternatorem a akumulatorem jest około 0,1-0,15V spadku napięcia, moim zdaniem w normie.Alternator po włączeniu np.świateł reaguje ze zwłoką (napięcie spadnie do13,4-13,6V po czym wraca do 13,9-14V), czasami ładuje nawet 14,15V, (pomiar z gniazda zapalniczki w czasie jazdy).Czyli ogólnie nie najgorzej. Akumulator kupiony w lipcu , tylko kiepskiej marki. Główny problem to chyba podkradanie prądu, tylko nie mam już pomysłów jak to zlokalizowaćpytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 24 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 słuchaj, odpinasz plusową kleme akumulatora, podłanczasz amperomierz jednym biegunem go aku, drugim do klemy, wyciągasz po koleji bezpieczniki i wkładasz je spowrotem, będziesz widział po wyjęciu którego bezpiecznika spadnie znacznie pobór prądu i już będziesz miał bardzo dużą wskazówke gdzie ginie prąd. jeżeli to np na bezpieczniku od radia i czegoś tam to już będzie wiadomo gdzie szukać dalej. jak to porobisz toi daj znać i będziemy myśleć dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ramus Opublikowano 24 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 (edytowane) To tylko sugestie z mojej strony ktore warto wziasc pod uwage. Napiecie moze pokazywac dobre przy alternatorze ale sam alternator nie wytwarza tyle amperów ile powinien i to moze tez byc skutek niedoładowania. Trzeba go wyciagnac i sprawdzic na maszynie.A takie gadanie do finalu ne dojdzie.Jedz do elekrtyka niech Ci sprawdzi szczotki,diody i wtedy bedziesz miec pewnosc ze ta strona jest czysta.Pozniej wyczysc papierem sciernym zasniedziale koncówki klem na polaczeniach.Druga sprawa jakiej pojem Ah masz akumlator?Moze byc tak ze na krotkich odcinkach moze Ci nie doładowywac gdyz masz duzo wł odbiorników pradu.Ja miałem podobnie na kwasowym akumlatorze po czym kupiłem żelówke i spokoj:) Edytowane 24 Listopada 2011 przez ramus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beaver79 Opublikowano 24 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Druga sprawa jakiej pojem Ah masz akumlator?Moze byc tak ze na krotkich odcinkach moze Ci nie doładowywac gdyz masz duzo wł odbiorników pradu to też się zdaża, głównie w dieslach które walą prawie na 3 fazy przy rozruchu... :-P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 24 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 (edytowane) To tylko sugestie z mojej strony ktore warto wziasc pod uwage. Napiecie moze pokazywac dobre przy alternatorze ale sam alternator nie wytwarza tyle amperów ile powinien i to moze tez byc skutek niedoładowania. Trzeba go wyciagnac i sprawdzic na maszynie.A takie gadanie do finalu ne dojdzie.Jedz do elekrtyka niech Ci sprawdzi szczotki,diody i wtedy bedziesz miec pewnosc ze ta strona jest czysta.Pozniej wyczysc papierem sciernym zasniedziale koncówki klem na polaczeniach.Druga sprawa jakiej pojem Ah masz akumlator?Moze byc tak ze na krotkich odcinkach moze Ci nie doładowywac gdyz masz duzo wł odbiorników pradu.Ja miałem podobnie na kwasowym akumlatorze po czym kupiłem żelówke i spokoj:)No tak ale...Alternator daje tylko kilka amperów na ładowanie akumulatora myślę że ok 10A w fazie zaraz po rozruchu a potem te ampery spadają wraz z rosnącym stanem naładowania akumulatora więc jeśli piszesz że alternator daje za mało Amperów to masz na myśli ile?Alternator 90A na luziku wyrabia obsługę średniej instalacji a skoro altek nie daje rady z 10A to jazda bieżąca jest niemożliwa.Nie na stół z alternatorem tylko cęgowy miernik i takie prądy śmiało się mierzy w aucie.Jeśli spadek napięcia na linii alternator akumulator jest do 0.15V to jest dobrze.(przeczyść masy będzie lepiej)Alternator wg mnie jest jeszcze całkiem dobry Amperowo a i regulator napięcia też się spisuje.Pobór na postoju masz za duży.Ja mam Staga300 i pobór na postoju mam na poziomie 0,05/0,06AA Tobie samo radio żre 0.07A?Coś tu nie gra.Akumulator troche nowy jak na zasiarczenie lub spłynięcie masy z płyt ale nic nie wiadomo różnie bywa.Dlatego zrób test:Rozładuj akumulator do zera(kontroluj V tak aby zeszły do 10,5-11,0V po wyłączeniu odbiornika,którym rozładowujesz) ,odepnij go od instalacji auta i podepnij pod automatyczny prostownik(ale z amperomierzem)Jeśli amperonież wskaże dużo amperów na początku np 6A i po 15minutach spadnie do 1A lub"zera na skali"to znak że pojemnościowo już jest po nim.Powinien dlugo wisieć na 6,5,4A to wtedy jest szansa że jest to akumulator a nie jakaś bateryjka do kalkulatora. Edytowane 24 Listopada 2011 przez Dziki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ramus Opublikowano 24 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Kazda uwaga jest warta przemyslenia ale w poscie było tylko ujete ze jest duzy pobor pradu.Kolega nie napisał ze czy ma problemy z odpaleniem rano samochodu czy bateria słaba ?! Albo jak sprawa wyglada po kilku dniach postoju bez jazdy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor3238 Opublikowano 24 Listopada 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Już wyjaśniam. Co kilka dni muszę akumulator doładowywać ponieważ co rozruch to trudniej kręci. W końcu są tak duże przysiady napięcia że w czasie kręcenia rozrusznikiem zapalają się kontrolki ABS oraz gasną ksenony. Gdy jest podładowany takie coś się nie dzieje. Raz nie odpaliłem i teraz doładowuję akumulator gdy napięcie po postoju spadnie poniżej 12,2V. Gdy doładowuję to przez kilka godzin ssie ponad 5A, więc pojemność chyba trzyma. Samochodem jeżdżę codziennie 6-10 rozruchów. Radio które pobiera 0,07A to starszy model Pioneera.( fabryczne radio umarło). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.