Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Wszystkie odbiorniki przy uruchamianiu maja byc bezwzglednie wylaczone.Trzeba wiedziec o tym ze niskie napiecia w instalacji moga doprowadzic do przykrych niespodzianek typu spalenie czujnika lub ksesona.Czy poiadasz webasto??Napisz jaki masz obecnie akumlator firma i pojemnosc.Akumlator mozna sprawdzic jeszcze przez przelozenie go do innego samochodu i wtedy ocenic jego zachowanie:)

Edytowane przez ramus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator to Gigawatt 74Ah. Poprzedni padł w dniu wyjazdu do domu z wczasów (torby i dzieciaki w samochodzie),a tu zgon akumulatora. Próbowaliśmy podładować, ale nie pobierał prądu. Więc kupiłem "takie coś" w sąsiedniej miejscowości w warsztacie samochodowym. W położeniu "0" mam światła mijania jako dzienne, więc odpalam z włączonymi światłami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj chciałem wypróbować sposób jaki podał grzesiek2304. W czasie podłączania amperomierza przypadkowo rozłączyłem całkowicie akumulator na kilka sekund i po 15min pobór prądu wynosił 0,09 - 0,1A. Co najmniej bardzo dziwne, poprzednio 0,52A.Od razu wyjaśniam że podłączając amperomierz pomagam sobie drugim akumulatorem aby nie wykasować ustawień radia, zegara itd. Teraz spadł krokodylek i samochód był przez chwilę bez prądu. Pojeżdżę i zobaczymy co będzie dalej z poborem prądu na postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie można sobie "pomagać " drugim akumulatorem mierząc pobór prądu! najwyraźniej miałeś 0,5A bo drugi akumulator pobierał prąd z tego co mierzyłeś ;) czyli właściwy pobór prądu to 0,09-0,1A, wnioskując z tego co piszesz to moim zdaniem twój aku umiera śmiercią naturalną taką samą jaką umarł mój poprzedni... działał pięknie ładnie, potem co jakiś czas zawodził a po pewnym czasie już nawet ładowanie mu nie pomagało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może tak być (jeżeli mierzył na podłączonym 2 akku to nawet na pewno, ale:

jeżeli na chwilę rozłączyłeś auto i zaraz potem miałeś dużo mniejszy pobór to mogło to być zanim któryś z systemów w pełni "wstał" (komfort, pamięci, PDC itp). Próbowałeś po 10-20 min?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi akumulator podpinam tylko w momencie przełączania, póżniej podpięty jest tylko jeden przez amperomierz. Tak jak napisałem :drugim aku pomagam sobie tylko w momencie podłączania amperomierza, żeby nie pokasowało ustawień radia.Po podłączeniu amperomierza drugi akumulator jest wypięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...