Gość dirty.73 Opublikowano 26 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 cytacik "Właśnie wróciłem z garażu więc na ciepło zdaje relację z wymiany małego temostatu (chłodzenia EGR). Po pierwsze pomogło, gdyż auto po jego wymianie mega szybko łapie temperaturę (kreska w pionie) oraz kiedy jadę ze stałą prędkością i kiedy jest ustawiona temperaturą w środku auta na max, silnik nie traci złapanej ciepłoty. Co do sprawdzenia poprawności działania małego termostatu? Mianowicie kiedy rozgrzejesz silnik ( ale tak żeby nie złapał pełnej temperatury roboczej) wężyk który odchodzi od chłodniczki EGR musi być zimny i tu nawet nie ogrzeje go zewnętrzne ciepło silnika, kiedy puszcza i wężyk jest ciepły to na bank jest do wymiany mały temostat. Co do diagnozy dużego, to opisałem wyżej i zasada jest podobna. Ogólnie teraz po tym wszystkim kiedy mam wymienione oba termostaty, również oba węże "wyjścia" są zimne aż do momentu otwarcia się termostatu. " wcześniej koleś walczył z wymianą głównego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beaver79 Opublikowano 26 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 No, to rzuca nowe światło w sprawie, jak mówią chłopaki w CSI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 27 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2011 Tomaszek dobrze że zaznaczyłeś, że to Twoje przemyślenia są. Temperatura silnika ma kolosalne znaczenie jesli chodzi o spalanie, więc podpowiedz tacie, żeby zainwestował w nowy termostat. Moje A6 2.5 TDI dostało nowy termostat zaraz po kupnie, bo miało objawy jak Twoje E30 z gibaniem wskazówką w zależności od obciążenia silnika. NIGDY nie spaliło mi więcej jak 9l/100km! A6 quattro avant, manual 6 biegów. Na Twoim miejscu zaintersowałbym się tym tematem, bo spadanie wskazówki i podnoszenie to może być termostat, ale jak Tobie wędruje również poza pion to coś z układem masz nie w porządku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 30 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2011 równiez czeka mnie wymiana termostatu, przy temp powyzej 5 C i jazda 1500-2500 rpm max temp na silniku mam 80 C, jak pozniej pojezdze emerycko 1500 to wskazowka potrafi spasc do 70, przy temp ponizej 0 na zewnatrz ciezko mi przekroczyc 75 nawet po 40 km jazdy, chyba ze podepcze w gaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziu Opublikowano 22 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 no i chyba znalazłem przyczynę mojego sporego spalania!!! jeżdżąc dziś włączyłem sobie test nr 7 i obserwowałem temp silnika!!! i temp jest prawie cały czas na 83st a po vinie termostat powinien mieć 92st!!! wahler wlatuje na dniach:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beaver79 Opublikowano 23 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 wymieniłem obydwa i jest miód. A w ramach walki z nudą wyczyściłem dolot, EGR i elektrozawory turbo i AGR - jestem gotów na zimę. Te zaworki to czad - po wyczyszczeniu dostała strasznego buta w dole obrotów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.