Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,jak niektórzy wiedza posiadam Ładne Coupe ( kupiopne 3 tygodnie temu) z silnikiem 1.6 gaz... jest to Gó... nie silnik i nie jedzie :D dlatego chciałbym wywalić ten szit z mojego autka i wsadzić 2.0 150km :D i teraz moje pytanie jest takie czy jeżeli wymienie silnik cos jeszcze czeka mnie do wymiany czy nie ? ;> bo wiem ze przy duzych silnikach wymienia sie hamulce i zawieche i nie wiem jak jest w przypadku przejścia z 1.6 na 2.0 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takiej zmianie do wymiany masz na bank uklad wydechowy bo jest wieksza srednica rur , hamulce tylne rowniez ,komputer i wiązka silnika ,przeplywke, nie wiem jak chlodnica , półosie ,wał i skrzynia jedni mowia ze moze zostac inni ze jest do wymiany to tez Ci na 100% nie powiem :)

Duzo tansze rozwiazanie to wlozenie Is - a 140 km tez dobry i dynamiczny silnik i mniej zmian hamulcow nie ruszasz wtedy tylko uklad wydechowy silnik ,wiazka przeplywka ,komp silnika i smiga. Zastanów się bo z R6 masz wiecej roboty i większe koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maras dobrze gada.Po drugie,byly by mniejsze koszty.Ale jak bedziesz przystawal przy R6 (co bardziej mi sie podoba) to jest przy tym wiecej zabawy.

Dobrze,ze nie zamarzyl Ci sie jakis M60 bo bys potrzebowal miske i pompe olejowa od Alpiny B8.;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pol osie napewno sa takie same bo swego czasu zamawialem jedna pol os . Skrzynia ,wal i dyfer raczej napewno mozna pozostawic takze caly uklad przeniesienia napedu na tylne kola pozostaje bez zmian. Zmieniasz napewno sprezyny , hamulce ( z przodu wentylowane z tylu tarczo bebny) , caly silnik z EWS badz M50 bez EWS jesli u siebie nie masz EWS , zegary . Co do osprzetu sinika to musialbys sprawdzic na RealOEM jak sprawa wyglada tak czy inaczej najtanszym rozwiazaniem jest wlozenie M42B18 bo jesli masz M43 to nawet sprzeglo jest takie samo, trzeba tylko zdeaktywowac EWS jesli masz u siebie , wiekrzosc osprzetu pasuje jak nie wszystko.

Pozdro

Edytowane przez Reeper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W linku masz opisany swap jaki ja robiłem krok po kroku razem z cenami więc możesz sobie wszystko obliczyć tylko pamiętaj kupując silnik to tylko taki co jest w aucie i można go odpalić i sprawdzić http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=128821

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dodam co wymienialem w sedanie :D

Silnik z kompletnym osprzetem . wiazka z komory silnika cala :) komputer. do tego zalezy gdzie chcesz miec aku z przeodu czy z wiazka na tyl :) troche zabawy przy przepinaniu pinow jak stara wiazka zostaje z 1,6 wyzsza szkola jazdy :P

zmieniamy takze stabilizator przod + drazki stabilizatora , co do skrzyni lepiej zmienic :) wal troszke sie rozni ale nieznacznie . moze zostac stary :) gumy na wale :) miedzy skrzynia a walem standardowo nowa. dyfer moze zostac :) krotsze przelozenie to wieksze przyspieszenie ale predkosc max mniejsza :) wiec zalezy od Ciebie czy zmieniasz ... kolejnym problemem jest niepasujaca puszka od filtra powietrza ;) jak wkladasz m50 :) roznia sie zaczepy :) ... kolejne jak nie masz w 1,6 pompy abs to wymieniamy serwo cale pompa itp :) na gratisie zeby bylo tego malo nie do pompy z absem nie pasuja weze metalowe wiec albo delikatnie gniemy albo wkladasz do trujnika na tyle auta z 2,0 :) . hamulce wymienic ! tu akurat nie ma problemow :) ... zawiecha zostaje :) licznik do zmiany :) i to by bylo na tyle :) do tego dokladamy czujniki abs na tyl itp :) . a i zapomnialem dodac oczywiscie pod maska nie ma takze zaczepow na pompe aks wiec bedzie albo wisiec albo sobie trzeba dospawac :) chlodnica moze zostac z 1,6 :) lecz przydalo by sie ja zmienic :) na z 2,0 bo jest wieksza i ma czujniki :)

Edytowane przez grzesio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Moim zdaniem to jednak jeżeli już kraść, to tylko miliony, a jeżeli spadać, to tylko z księżniczki... Opcja jest taka. Każdy SWAP wiąże się z dodatkowymi kosztami. Jeżeli chcesz zmieniać motor, to najlepiej wstrzymaj się chwilę, ochłoń i zastanów nad plusami i minusami całej operacji. 1.6 to faktycznie padaczka. Ja na Twoim miejscu poszukałbym jakiegoś anglika w całości z większym silnikiem. Minus jak wiadomo jest taki, że musisz wydać troszkę więcej kasy na wejściu. Jednak plusy są takie że masz wszystko co potrzeba do przekładki. Robisz swap,masz auto do jazdy i mnóstwo części które pozostały.... wystawiasz je w necie i koszty powoli się redukują!!!! Ja bynajmniej tak już robiłem kilka razy i dobrze to wychodziło. Obecnie mam E36 325i M52B25 z uszkodzonym silnikiem i szukam angola 2.8 na swap.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka przyłącze sie do rozmowy.Ja swapowałem swoja coupe 1.8 is na 2,5 m50 mianowicie silnik najlepiej cały z osprzętem,łapy, instalacja,sterownik,dwururka z gniazdem na sonde reszte przespawasz ze starego wydechu,skrzynia sprzęgło wał dyfer zostawiłem od 1.8,zegary od 6 cylindrówki w moim wypadku hamulce is ma jak 2.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...