Kosa Opublikowano 28 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 Witam Ponieważ niedawno stałem się posiadaczem pierwszego w swoim życiu auta z silnikiem diesla, szukam porad /wskazówek co do poprawnego jego użytkowania. Kiedy i co wymieniać, jak jeździć, na co zwracać uwagę W temacie zebralibysmy porady, z ktorych korzystać będziemy wszyscy. Pozdr i czekam na wpisy wszystkich dziadkowozów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz13 Opublikowano 28 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 też mam diesla chociaż to już najdroższe paliwo lecz nie bmw(nie robią busów ) z chęcią poczytam o traktorkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edu2301 Opublikowano 28 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 ja tam przymam sie kilku zasad minutke dwie po odpaleniu pyrka sobie zeby sie delikatnie zagrzal po 10 km zaczynam dopiero troche deptac nie smigac od dolu tylko zmiana biegu cos kolo 3 rpm zreszta sam wyczujesz kiedy auto nie czuje zmiany biegu po dluszej trasie niech silnik pochodzi z 3 .4 min zeby olej z turbo splynol zerkaj nie raz przy mocniejszym wyprzedzaniu czy zbytnio nie kopci sprawdzaj stan oleju czy nie znika za duzo a tak to tylko lac dobre paliwo i smigac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Opublikowano 28 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 http://www.forum.maxbimmer.pl/topics6/jak-dbac-o-diesla-na-wesolo-vt11952.htm?highlight=przykazania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Opublikowano 28 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 (edytowane) Jak eksploatować auto z silnikiem Diesla : 1. Pamiętaj o przestrzeganiu terminowości wymiany oleju silnikowego (średnio co 15 tyś. km. silniki po tuningu co 10 tyś. km). 2. Filtr powietrza wymieniaj przy każdej zmianie oleju. 3. Okresowo sprawdzaj czy w układzie dolotowym (przewód intercoolera) nie pojawia się olej. 4. Przy wymianie oleju sprawdź szczelność gumowych przewodów (pęknięcia i uszkodzenia mogą wpuścić zanieczyszczenia które uszkodzą turbo). 5. Nie jeździj dynamicznie gdy silnik nie osiągnął optymalnej temperatury (90st.C) - nie przekraczaj 2000 obr./min. 6. Po zatrzymaniu auta nie gaś od razu silnika lecz poczekaj by ostudzić turbinę. 7. Używaj paliwa zalecanego przez producenta (nie wszystkie silniki tolerują biokomponenty). 8. W przypadku turbiny ze zmienną geometrią łopatek staraj się jeździć dynamicznie by nie uszkodzić kierownicy powietrza (zbiera się na niej sadza). 9. W zimie zawsze podgrzewaj cylindy świecami żarowymi (poczekaj aż zgaśnie kontrolka).W czasie silnych mrozów warto proces powtórzyć 2-3 razy 10. Dbaj zimą o dobrze naładowany akumulator i sprawne świece żarowe. Turbosprężarka pracuje z prędkością obrotową nawet do 200 tyś.obr./min.Oznacza to,że jej wirnik w ciągu sekundy obróci się 3300 razy!!!Jeśli po szybkiej jeździe od razu wyłączymy silnik sprawimy,że wirnik turbo wykona kilkset obrótów bez smarowania. Temperatura spalin (które napędzają turbo) dochodzi do 1000 st. C, turbina czasem rozgrzewa się do czerwoności. Najczęstsze przyczyny uszkodzenia turbosprężarek Bardzo rzadko zdarza się aby przyczyną awarii było wady produkcyjne. Olbrzymia większość uszkodzeń jest efektem czynników zewnętrznych. Dlatego przed zamontowaniem kolejnej turbosprężarki bardzo ważne jest ustalenie źródeł awarii aby zapobiec ponownemu uszkodzeniu turbiny z powodu niesprawności zewnętrznego osprzętu turbosprężarki. Oto główne przyczyny uszkodzeń i ich skutki: - zanieczyszczony olej - dochodzi do nich najczęściej na skutek stosowania niskiej jakości olejów, filtrów, a także w efekcie zbyt rzadkiej wymiany oleju w silniku. Ten rodzaj uszkodzenia stanowi ogromne zagrożenie dla części ruchomych turbosprężarki, powodując wycieranie się powierzchni łożysk. Duże zanieczyszczenia powodują powstawanie bruzd i rozkalibrowanie łożysk wskutek czego uszkodzeniu ulegają wałek i obudowa - ograniczone smarowanie lub jego brak - uszkodzenie może być rezultatem niedrożności układu smarowania lub utraty smarownych właściwości oleju. Przyczynami ograniczonego smarowania są niedrożne przewody olejowe np. w wyniku zablokowania lub ograniczenia przepływu przez źle zamontowane uszczelki. Dodatkowo rozrzedzenie oleju przez paliwo powoduje szybkie zużycie łożysk i wałka, poprzez zwiększenie temperatury ich pracy. - praca w ekstremalnych warunkach Tutaj określenie uszkodzeń jest stosunkowo łatwe, a powstaje przez zbyt wysokie ciśnienie i temperaturę. Po tych uszkodzeniach wiele turbosprężarek nie nadaje się nawet do naprawy. Dochodzi do utraty właściwości smarnych oleju, który zapieka się na wałku podlegając zwęgleniu uszkadzając go bezpowrotnie. Możliwe jest również odrywanie się elementów łopatek od wirnika gdy przekroczona zostanie wytrzymałość mechaniczna materiału z którego są wykonane jak również ich deformacja prowadząca do gwałtownej usterki turbosprężarki. - zanieczyszczenia w układach wydechowym i dolotowym Dochodzi do nich w efekcie niesprawnego funkcjonowania układu dolotowego, jak też przyczyną może być niedokładny montażu. Sól w okresie zimowym lub piasek, jak również wszelkie zabrudzenia i zanieczyszczenia odbijając się od ścian sprężarki mogą doprowadzić do całkowitego uszkodzenia łopatek. Także znajdujące się w kolektorze wydechowym zanieczyszczenia jak na przykład cząstki rdzy stwarzają ogromne zagrożenie dla wirujących z wysoką prędkością łopatek turbiny Edytowane 28 Października 2011 przez Forest 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziu Opublikowano 28 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 dobre to na wesoło:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Predator Opublikowano 28 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 Kiedy i co wymieniać, jak jeździć, na co zwracać uwagę Z tego co pamietam jak jeździłem dieslem to najwazniejszymi zeczami byly sprawne aku, dobre swiece żarowe i czysty filtr paliwa co by nie bylo niespodzianek przy rozruchu. Procentuje dbalosc o wymiane oleju, filtrów powietrza i ropy (maja korki spustowe ale nie wiem czy wszystkie i warto z nich korzystać ) również lanie dobrej ropy nie czerwonki, bio czy innych frytek. Diesel nie lubi wysokich obrotów a już na pewno wkręcenia go na nie kiedy jest zimny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz13 Opublikowano 28 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 Diesel nie lubi wysokich obrotów a już na pewno wkręcenia go na nie kiedy jest zimny. żadna beemka tego nie lubi może nie tyle co nie lubi co szybko skończy się uszczelka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beaver79 Opublikowano 29 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Stary Forest wyczerpał temat. Generalnie najtrudniej po przesiadce z benzyny pamiętać o spaleniu minimum pół fajki po ostrej przebieżce zanim się zgasi:) A jak nie palisz to musisz zacząć, bo to najlepszy wskaźnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 29 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 (edytowane) Z braku czasu, niechce mi sie czytac wszystkiego i otwierac linkow, ale jak ktos nie napisal, to: Latem dbasz tylko o turbo.... Zima trzeba bardziej zadbac o Diesel, przede wszystkim miec zawsze mocny i dobrze naladowany akumulator, zawsze czekac az sie swiece rozgrzeja, bo jak za krotko czekasz to ci nie odpali i niszczysz swiece zarowe, zawsze przed zima sprawdza sie czy wszystkie swiece zarowe sa sprawne, jak sa duze mrozy warto zalac jakis dodatek na zime do ON. Zima zawsze wlewaj pewne i dobrej jakosci paliwo. Nie trzeba jakos przesadnie czekac az sie Diesel rozgrzeje, tylko wiadomo te 15-30sekund starczy i mozna jechac.... Teraz te Diesle sa sportowe, ale mimo wszystko nizej sie kreca, wiec trzeba sie nauczyc ze Diesel zaczyna jechac od 1500obr, a nie jak wiekszosc benzyn od 3000-4000tys/obr, bo to jest juz kres obrotow diesla. Edytowane 29 Października 2011 przez Tomaszeks_88 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 8 Grudnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 jakie swiece polecacie ? NGK - BOSCH ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziu Opublikowano 8 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 niewiem jak w Dieslu ja w m52 jak miałem wybór to kupiłem NGK były troche droższe ale takie wychodziły z fabryki.. Bosch był zamiennikiem w benzynie:)myśle że NGK bym kupił jak bym miał Diesla. Bosch jest dobry ale robi prawie wszystko..... a NGK zna się na świecach najlepiej... Ot takie moje zdanie:):-P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 8 Grudnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 w Pb tez miałem tylko NGK .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 8 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 jakie swiece polecacie ? NGK - BOSCH ? a ja polecam Beru. Mam u siebie już 2 lata, wcześniej w poprzednich autach też zawsze dawałem Beru i było ok... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mazi Opublikowano 9 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 w dieslach mam boscha w benzynach ngk i denso Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sagui Opublikowano 10 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 ja (co prawda w benzynie) używam NGK (takie mi polecało kilka osób) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 1 Lutego 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 przyszły troszkę większe mrozy czy dolewacie coś do paliwa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 1 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 Kosa benzyny nalej trochę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 1 Lutego 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 w sumie problemów na razie nie mam , moze być 98Verva ? mam pół baku ropkpi to tak 200 ml bedzie dobrze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 1 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 Spokojnie możesz litra dolać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Opublikowano 1 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 przyszły troszkę większe mrozy czy dolewacie coś do paliwa ? Hmmm...ja w sumie przez 4 lata tylko raz cos tam wlałem a tak to bez problemów odpala i zapier... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czechu Opublikowano 1 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 Ja nic nie dolewam i wszystko lata jak trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mazi Opublikowano 1 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 poprawcie mnie jesli sie myle ale e46 i e39 diesle mialy jakis patent na podgrzewane baki i weze paliwowe aby wlasnie ropa nie zamarzala ... takie cos mi wpadlo w ucho i nie spotkalem sie aby komus z wyzej wymienionych aut komus cos zamarzlo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 1 Lutego 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 wiem ze jest chyba jakis podgrzewacz przy filtrze.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość e34t Opublikowano 1 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 Według starych zasad ja użytkowałem Dizla w następujący sposób: przed zimą zaczełem dolewać biały Denaturat (ma na celu wypalenie wody z paliwai łączy się z parafiną zawartą w ropie) Po zapaleniu silnika odczekaćjak praca silnika stanie się (spokojniejsza cichsza i bardziej równa) a poza tym dopuki silnik nie wejdzie na obroty nie wciska się pedału gazu ostro ( chyba że ktoś zbiera na nowe turbo) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.