Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Ze skrzynią to lepiej dać komuś kto się zna :wink:

Jak masz zieloną naklejkę to lejesz olej lifetime (choć wg BMW w tych skrzyniach oleju się nie wymienia).

Trzeba mieć specjalny przyrząd - taką strzykawkę i tym wlewasz. Jest tam dość ciężki dostęp.

Z tego co wiem to olej do skrzyni lejesz podczas wrzuconego biegu, więc na pewno trzeba to robić w przynajmniej dwie osoby (jedna osoba w aucie druga pod podnośnikiem).

Wszystko to teoria, bo mi zmieniali mechanicy, ja tylko podpatrywałem - a później siedziałem w aucie i wrzucałem bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze skrzynią to lepiej dać komuś kto się zna :wink:

Jak masz zieloną naklejkę to lejesz olej lifetime (choć wg BMW w tych skrzyniach oleju się nie wymienia).

Trzeba mieć specjalny przyrząd - taką strzykawkę i tym wlewasz. Jest tam dość ciężki dostęp.

Z tego co wiem to olej do skrzyni lejesz podczas wrzuconego biegu, więc na pewno trzeba to robić w przynajmniej dwie osoby (jedna osoba w aucie druga pod podnośnikiem).

Wszystko to teoria, bo mi zmieniali mechanicy, ja tylko podpatrywałem - a później siedziałem w aucie i wrzucałem bieg.

Kolega ma racje lepiej jechać do Mechanika:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no do mechanika mozna by było jechac ale nie ma czasu tylko wieczorem a kanał mam swoj i mysle ze bym se z tym poradzil tylko ze nie wiem czy 2 miski odkrecac czy jedna bo jest przed duza mała miska i ona akurat spustu nie ma no i kazdy mowi inaczej z tym jak sie wlewa ten olej wiec juz sam nie wiem, moze ktos tym sie zajmowal i powie mi co i jak chlopaki pomozcie jezdzimy ta sama markahappy_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(choć wg BMW w tych skrzyniach oleju się nie wymienia).

wymienia sie i to co 60 000km we wszystkich automatach, dobrze jest również wymienić filtr i uszczelke miski ( bo pewnie jest jeszcze oryginalna ). Nie wiem co prawda jak wyglada Twoja skrzynia ale standardowo to jest tak: na ciepłym silniku (oczywiście zgaszonym ) odkręcasz korek spustowy na dnie miski, moze byc rowniez z boku w najnizszym miejscu. po spuszczeniu starego oleju mozesz odkrecic ta miske wymienic filtr (metalowy przykrecony dwiema srubami ) ktory jest pod tym deklem i dac nowa uszczelke miski skrzyni. kiedy juz zrobisz to wszystko i poskrecasz mozesz lac olej. Lejesz go przez bagnet od skrzyni biegow przy zgaszonym silniku, poziom oleju sprawdzasz tylko na odpalonym motorze, staraj się nie przelać. Koszt takiej operacji nie jest maly wiec warto się pomęczyć samemu, jeśli nie poradzisz zapraszam do siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(choć wg BMW w tych skrzyniach oleju się nie wymienia).
Ja tylko napisałem co mi w Inchape powiedzieli- osobiście też uważam, że należy wymieniać. Ja u siebie wymieniałem już 2x, a przejechałem ok. 70tys. km (staram się wymieniać co 40tys.).
Wszystko to teoria, bo mi zmieniali mechanicy
Tak jak napisałem, mechanikiem nie jestem, nie znam się na tym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienia sie i to co 60 000km we wszystkich automatach, dobrze jest również wymienić filtr i uszczelke miski ( bo pewnie jest jeszcze oryginalna ). Nie wiem co prawda jak wyglada Twoja skrzynia ale standardowo to jest tak: na ciepłym silniku (oczywiście zgaszonym ) odkręcasz korek spustowy na dnie miski, moze byc rowniez z boku w najnizszym miejscu. po spuszczeniu starego oleju mozesz odkrecic ta miske wymienic filtr (metalowy przykrecony dwiema srubami ) ktory jest pod tym deklem i dac nowa uszczelke miski skrzyni. kiedy juz zrobisz to wszystko i poskrecasz mozesz lac olej. Lejesz go przez bagnet od skrzyni biegow przy zgaszonym silniku, poziom oleju sprawdzasz tylko na odpalonym motorze, staraj się nie przelać. Koszt takiej operacji nie jest maly wiec warto się pomęczyć samemu, jeśli nie poradzisz zapraszam do siebie.

no a jeśli nie ma u mnie bagnetu to gdzie mam wlać ten olej i co z ta drugą miska która jest bardziej z przodu i w niej nie ma spustu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w misce po wykreseniu srodkowego korka masz taki jakby kołnierz, wlewasz olej szpryca za ten kołnierz dopuki sie nie zacznie przelewac. potem odpalasz auto i wachlujesz biegami a druga osoba od spodu dalej dolewa ten olej dopuki sie nie przeleje przez kołnierz. jak jest pełno to zakrecasz wszystko i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...