Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


E30 TURBO-czy mozliwe ??


Rekomendowane odpowiedzi

Witam tak jak w temacie interesuje mnie montaz turbiny w E30 1.8i M40 moze ktos sie orietuje jakie sa ewentualne koszta??? na co zwrocic szczegolna uwage i jakie to moze dac rezultaty?? chodzi tu o wzrost mocy-ile?? jaka najwieksza turbine mozna zamontowac??z gory dzikuje za odp pozdrawiam <bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na seryjnych gratach to nie ma sensu , chyba ze szukasz pretekstu do szybkiej

wymiany silnika na inny , po drugie jesli na seryjnych to doładowanie tez

raczej nie wielkie okolice 0.3 bara i ostatnia kwestia to PO CO ??

i tak byle zameczone 325i na automacie Cie wciagnie , szkoda zabawy , kup sobie

lepiej 325i w dobrym stanie niz masz topić kase w 318i bmw_beer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze luki , lepiej wstawic kompresor zamiast turbiny , ale i tak jest z tym duzo

roboty , koszta zupełnie zbedne bo zeby zrobic cos sensownego tak zebys mogł wciagnac

325i to potrzeba przynajmniej 10tys .

Swego czasu na forum byl filmik chyba ze szwecji jak przerobili E30 316i na wersje

turbo wyszedł prawdziwy samolot tzn 240KM tylko ze wlasciwie cały silnik powstał

od nowa kute tłoki , korbowody , zaworki itp :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok a czym sie rozni kompresor od turbiny i na jakiej zasadzie on pracuje???

10 patoli :cry: o job twoju mać duzo a w 5ooo nie dalo by sie tego kompresora zainstalowc?? moze jakis uzywany??

Co tak sie uparles na dtym doladowaniem za 10tys to spokojnie moglbys wsadzic siln 2.8l 24V a E30 z takim motroem lata juz jak m3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok a czym sie rozni kompresor od turbiny i na jakiej zasadzie on pracuje???

10 patoli :cry: o job twoju mać duzo a w 5ooo nie dalo by sie tego kompresora zainstalowc?? moze jakis uzywany??

Co tak sie uparles na dtym doladowaniem za 10tys to spokojnie moglbys wsadzic siln 2.8l 24V a E30 z takim motroem lata juz jak m3

Ale on ma 5 tys

Wiec nawet nie wstawi M50B25 no chyba ze drucianym sposobem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki panowie za przerwe w temacie

wiec jak wytlumaczy mi ktos roznice miedzy kompresorem a doladowaniem turbo

moze od jakiegos auta ten kompresor bedzie pasowal?? co na pewno obnizy koszta jezeli znajde takie auto na szrocie? z gory dziekuje <bmw_1>

ps. 10 tys zl to stanowczo za duzo najlepiej do 5tys zl ewentualnie 2tys zl to jutro wsatwiam :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki panowie za przerwe w temacie

wiec jak wytlumaczy mi ktos roznice miedzy kompresorem a doladowaniem turbo

moze od jakiegos auta ten kompresor bedzie pasowal?? co na pewno obnizy koszta jezeli znajde takie auto na szrocie? z gory dziekuje <bmw_1>

ps. 10 tys zl to stanowczo za duzo najlepiej do 5tys zl ewentualnie 2tys zl to jutro wsatwiam :mrgreen:

Dlugo na tym nie pojezdzisz :)

Wsadz sobie lepiej M50b25 .... Akurat ecik ma do sprzedania za 1300zl

Wiec w 5 tys sie zmiescisz i masz 190 kucy a mozna zrobic łatwo na 210 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 325 E30 turing na wypasie w wersjii M nie wyprzedziło mnie takie padło jak 318 lub 320.Kup sobie 325 i pokombinuj.Za 6koła kupisz coś.I w to zainwestuj.To ma kopa!!!!!!!!!!
:arrow: padło :evil: pytanie_bmw

hehehe widziałeś !! a o 316 tak nie powiedział :shock: [lol] :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 325 E30 turing na wypasie w wersjii M nie wyprzedziło mnie takie padło jak 318 lub 320.Kup sobie 325 i pokombinuj.Za 6koła kupisz coś.I w to zainwestuj.To ma kopa!!!!!!!!!!

Heh nie musisz pisac tak o mniejszych silnikach nie kazdego stac na utrzymanie 325...

A co do wyprzedzania , przejedz sie w strone krakowa nie zdziw sie jak cie wciagnie 320i lekko porobione :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie moge ... a czy jest ktos kto kiedys jezdzil uturbionym e30 lub cos takiego robil ??? skad wiesz slimak ze np. m10 turbo nie da rady 2.5 turbo? zakladajac turbo mozna zwiekszyc moc o 30 koni lub nawet o 200 lub szlag wie o ile jeszcze .wszystko niestety zalezy od kasy wiec o czym rozmowa .bmw skonstruowalo motor 1.5 o mocy 1500 koni . przyklad .. w polsce firmy przerabiaja za okolo 10 tysi 2.5 turbo i bez problemu podnosza moc o 100 koni . moj kolega w koszalinie sam zalozyl turbo do e24 635 i wyszedl masakryczny zap...lacz bez wiekszych przerobek konstukcyjnych . wiadomo ze im wiekszy motor tym wiekszy potencjal ale i wieksza jego masa (rozklad ciezaru na osie) ktora ma wplyw na wlasciwosci jezdne w ekstremalnych sytuacjach (dlatego m3 e30 mialo 4 cylindry). znajomy z wielunia zakladal do kilku bmw turbo i z wlasnego doswiadczenia stwierdzil iz najlepiej spisuja sie silniki 1.8 m10 oraz 2.3 m20 (sam takie posiada) ... a na pytanie czy warto ---- jesli jest kasa i checi to napewno i nie wierz ze np. m10 turbo jest gorsze od zwyklego 2.5 ktore najlepiej zasuwa przez pierwszy miesiac a jak sie przyzwyczaisz to jest taka sama taczka jak kazde inne - wiem bo mialem takich 3 sztuki i 8 sekund do setki nawet na moim tacie nie zrobilo wrazenia :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 325 E30 turing na wypasie w wersjii M nie wyprzedziło mnie takie padło jak 318 lub 320.Kup sobie 325 i pokombinuj.Za 6koła kupisz coś.I w to zainwestuj.To ma kopa!!!!!!!!!!
:arrow: padło :evil: pytanie_bmw

hehehe widziałeś !! a o 316 tak nie powiedział :shock: [lol] :mrgreen:

wiesz, kiedyś słyszałem może troche pogardliwe ,ale dosyc słuszne stwierdzenie że 316 to BMW bez silnika .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie szkodzi - ja nie kupiłem BMW żeby liczyć ile ma do setki albo żeby jeździć bokiem, a nawet nie dla MOCY. <bmw_1> To jest moje toczydełko i ścigać się nim nie będe.

Jakbym chciał się ścigać to nie kupowałbym sedana <bmw_2>

A opinie pogardliwe mam w pogardzie :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 325 E30 turing na wypasie w wersjii M nie wyprzedziło mnie takie padło jak 318 lub 320.Kup sobie 325 i pokombinuj.Za 6koła kupisz coś.I w to zainwestuj.To ma kopa!!!!!!!!!!
:arrow: padło :evil: pytanie_bmw

hehehe widziałeś !! a o 316 tak nie powiedział :shock: [lol] :mrgreen:

wiesz, kiedyś słyszałem może troche pogardliwe ,ale dosyc słuszne stwierdzenie że 316 to BMW bez silnika .

a ja nawet slyszalem ze E36 to nie BMW :D

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz dojdziemy do stwierdzenia, że tylko niektóre wersje E30 to prawdziwe BMW :D

Myślałem, że to producent auta decyduje, a nie użytkownicy... ale jak już w polityce świrujemy, to czemu by nie tu <bmw_1>

Czy to naprawde ma znaczenie kto jaki ma silnik ?? Czy liczy się to, że kochamy markę ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz, kiedyś słyszałem może troche pogardliwe ,ale dosyc słuszne stwierdzenie że 316 to BMW bez silnika .

..... tak w podłodze sa wyciete dziury i auto jest napedzane siłą ludzkich miesni (czyt nóżek)

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

..... a czas do setki zalezy proporcjonalnie od "przypakowania" kierowcy :lol: :lol: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...