JAWKA Opublikowano 22 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 (edytowane) Cześć. Mam pewien problem,wczoraj w trasie padł mi alternator ,na 310 kilometrze trasy najpierw zapaliło się ładowanie ,a na 370 km całkiem zdechł[udało się auto zacholować naszczęście].Moje pytanie ,czy szukać regulatora napięcia ,czy poprostu kupić uzywany alternator i załozyć ,i czy można te szczotki jakoś zmienić w regulatorze ,czy trzeba cały regulator .Dziękuje wszystkim za podpowiedzi .Dodam że jestem 400 km od domu ,i chcę tylko coś zrobić żeby tylko wrócić do Wrocławia bo jestem na zadupiu.POZDRAWIAM Edytowane 22 Października 2011 przez JAWKA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stulek Opublikowano 22 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 szczerze mówiąc to najlepiej niech zajrzy tam elektryk ponieważ w alternatorze szczotki da się wymienić bez problemów a z regulator to raczej będzie ok przeważnie kończą się szczotki szybka wymiana i jest ok ale (o szczotkach w regulatorze to ja nigdy nie słyszałem )regulator to jest odrębna cześć instalacji odpowiadająca za regulowanie napięcia ładowania z alternatora ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 22 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 Jeśli zapaliła sie kontrolka akumulatora na zegarach to najpewniej skończyły się szczotki. Jesli tak to szczotki kupisz za 8zł,stare wytniesz z szczotkotrzymacza i wlutujesz nowe. Mógł zrąbać się regulator-za 25-50 kupisz regulator razem ze szczotkami. Jeśli padły pierscienie miedziane po których ślizgają się szczotki to kupisz za 20 ale potrzebna jest rozbiórka alternatora na części/rozlutowywanie pierścienia i zdejmowanie 1ego łożyska. Ile czasu będziesz na tym zadupiu?Mają tam sklep z takimi gratami elektrycznymi? W Twojej sytuacji wyciągnąłbym alternator i wyjął regulator ze szczotkami. Ocenił stan szczotek i pierścieni.Jeśli szczotki lipne to kupiłbym je razem z regulatorem i zaryzykował montaż. Natomiast jeśli zobaczysz że pierścienie są wytarte do zera to kupiłbym używany sprawny alternator skoro nie masz czasu na regeneracje u elektryka. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JAWKA Opublikowano 23 Października 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Października 2011 Dzięki koledzy za pomoc,jednak padł regulator ,kupiłem i założyłem i teraz już się ładowanie nie świeci.W starym regulatorze jedna szczotka się tak wytarła że była dużo krótsza od drugiej .Jutro wracam i będe widział jak się autko zachowuje.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 27 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 Czyli z tego co stwierdziłeś to jednak wina szczotek. W Twoim przypadku jak jesteś "w trasie"bez dostępu narzędzi np.lutownicy,wiertarki z małym wiertłem 1,5mm to faktycznie lepiej kupić regulator razem ze szczotkami. Ja z doświadczenia wiem ,że jeśli zużyły się same szczotki to pewnie wymienic je same bo z nowymi regulatorami różnie bywa.Niedawno kupiłem nowy to jaja się z instalacją działy że wróciłem do starego. Zainwestuj potem 15zł w najzwyklejszy miernik(nawet z biedronki:)i zmierz napięcie ładowania na klemach akumulatora. Kontrolka się nie świeci ale trzeba to sprawdzić dla spokoju. 13,6-14,4V jest ok ale jak masz 12,9V to też z tego zadupia wrócisz lecz po powrocie odrazu akcja naprawy. Jeśli masz 12,5V to bym już nie ryzykował powrotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JAWKA Opublikowano 31 Października 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 Cześć. Jest 14,1V także ok,a szczerze mówiąc to przed powrotem nie mierzyłem ładowania ,dopiero po powrocie z trasy ,mogło być różnie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.