grzesiek2304 Opublikowano 17 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 Witam, zbudowałem tanim kosztem interfej do diagnostyki BMW za pomocą programu BMW Scanner 1.0.1. Koszt wszystkich części elektronicznych to ok 25zł (u mnie w mieście jest tylko jeden sklep z elektroniką, więc ceny troche zawyżone) + jakaś płytka do montażu i zabawa lutownicą. Fejs jest podłączany za pomocą gniazda com rs232. bez problemu zdiagnozował mi silnik w e36 325i z 91roku, ale na tym koniec bo: program BMW Scanner 1.0.1 jest w wersji free i nie mam do niego wszystkich skryptów czy jak to sie tam nazywa... mam tylko skrypty do diagnozy: DME 1.1, DME 3.1, DME 3.3, DME 4.0, DME 4.1, DDE 1, DDE 2, EGS 1, EGS 2, EGS 3, EGS 4. nie wiem skąd zdobyć pozostałe pliki. jeśli ktoś jest zainteresowany zbudowaniem takiego interfejsu to udostępnie schemat, liste komponentów oraz opis co i jak zrobić... krótki film z diagnostyki, sorki za jakość: po tym sukcesie biore sie niedługo za budowe interfejsu pod inpe ( Dis też powinien na nim chulać) kolejny fejs też będzie na rs232 więc będzie obsługiwał też starsze modele Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 17 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 no i super,ja mam chyba PaSofta 1.3.5,ale nie mam kabla(to ile chcesz i czemu tak drogo?:-)))) z tym,że ja bym potrzebował na USB(da się?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 17 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 Rs232?? WOW. A skąd takie komputery wziąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 17 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 sa przejsciowki na pcmcia emulujace 2x rs232 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 17 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 Kosa,nie wiem jak w scannerze,ale w inpie,jedyne pewne,to Argosy i to pojedyńcza,ta podwójna też sie buntuje(inne mogą pójść,ale nie na pewno) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beaver79 Opublikowano 17 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 dobra przejściówka na odpowiednim UART to koszt ponad 200pln. Mojego obecnego lapta Della kupiłem na Alle za 100pln (brak zasiłki i HDD, ale to zostało ze starego) Kupując przejściówkę musisz czasem nagrzebać w biosie a i tak nieraz jest totolotek czy pójdzie. Ople np. komunikują się tylko z mostkami bodajże Intela - naprawdę lepiej kupić jakąś padline 300-600 MHz 128MB RAM niż męczyć się i bawić z modułami w chowanego. VAG wciągają wszystko praktycznie na USB z kolei. Szczerze to nie ma jak stary Dell - nie do zajechania (z wyjątkiem zalania), baterie dają radę, a COM jest naprawdę PEŁNOPRAWNY na odpowiednich przerwaniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrT Opublikowano 17 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 po tym sukcesie biore sie niedługo za budowe interfejsu pod inpe ( Dis też powinien na nim chulać) kolejny fejs też będzie na rs232 więc będzie obsługiwał też starsze modele Interfejs na RS232 będzie miał mozliwość obsługi starszych modeli pod warunkiem ,ze jego konstrukcja wykorzystuje dwie linie diagnostyczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 17 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 Poza tym mam starego optimusa z rs232 ktos chce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 18 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Pawelo szukał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 18 Października 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 no i super,ja mam chyba PaSofta 1.3.5,ale nie mam kabla(to ile chcesz i czemu tak drogo?:-)))) z tym,że ja bym potrzebował na USB(da się?) pod coma moge dać ci za friko schematy do budowy fejsu. co do usb to gra nie warta świeczki bo wystarczy kupić taki fejs http://moto.allegro.pl/bmw-interfejs-usb-inpa-pl-e46-e39-e60-e90-e36-e39-i1858265326.html i do e39 ci wystarczy, a można jeszcze taniej kupując zwykłego VAGa jak ten za 19zł http://moto.allegro.pl/vag-com-kabel-diagnostyczny-obd2-usb-program-pl-i1831625119.html dolutować tranzystor i opornik + kawałek druciku (koszt ok 3zł) i masz to samo co w pierwszym linku z rozpoznawaniem zapłonu w inpie, ale używając adaptera na okrągłe gniazdo trzeba wyprowadzić dodatkowy kabel do okrągłego złącza bo obdII tego nie posiada. Interfejs na RS232 będzie miał mozliwość obsługi starszych modeli pod warunkiem ,ze jego konstrukcja wykorzystuje dwie linie diagnostyczne. ten który teraz zrobiłem ma dwie linie k i l. następny projekt to ADS ale na innym schemacie niż ten które sprzedaje nerwus Rs232?? WOW. A skąd takie komputery wziąć? tak jak koledzy piszą najlepiej starego lapka z allegro kupić, a jak ktoś ma prąd w garażu to pc-ta za 50zł z byle jakim monitorem za 30zł i też będzie git Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 18 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 ale mi chodzi o kabel do scannera,a tam ten od inpy,z tego co się orientuje ,nie podejdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beaver79 Opublikowano 18 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Takie PC przywożą z wystawek za grosze. U mnie rekord dla programów diagnostycznych to 200 MHz MMX i 64MB RAM. Garaż (z prądem) to piękna sprawa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 18 Października 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 ale mi chodzi o kabel do scannera,a tam ten od inpy,z tego co się orientuje ,nie podejdzie no tak tamten nie podejdzie i ten co zrobiłem też nie bo on gada tylko przez BMW Scanner 1.0.1 a PaSoft Scanner 1.3.5 to co innego, ale przeszukam swoje zbiory i dam ci znać czy dam rade coś do niego zrobić bo faktycznie ma on sporo możliwości... nawet można nim zmienić przebieg, ale z tego co wiem to użytkownicy tego programu mieli problemy z kodami bo nie wyświetla opisu usterki tylko sam kod. Takie PC przywożą z wystawek za grosze. U mnie rekord dla programów diagnostycznych to 200 MHz MMX i 64MB RAM. tak jak piszesz wystarczy stary byle jaki sprzęt wyrzucany z biur czy przywożony z wystawek, ale chcąc instalować inpe czy disa trzeba szukać większego dysku co też zresztą nie jest problemem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 18 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 no właśnie,grzesiek,przydałby sie taki kabelek,do zmiany vinu,przebiegu np.w module świateł czy liczniku(nie,nie jestem handlarzem aut:-))))),sporo ludzi ma problemy z niezgodnościami przebiegu w modułach,kropa na liczniku,kłopoty w kodowaniu np.dziennych,brak łączności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrT Opublikowano 22 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 Do INPY rzeczywiście wystarczy w sumie jakikolwiek procek ale DIS już ma znacznie większe wymagania, ponieważ wymga postawienia wirtualnej maszyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 1 Listopada 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2011 Ogarnąłem swój interfejs w opakowanie i wygląda to tak [ATTACH=CONFIG]16969[/ATTACH] troche potestowałem sprzęt i pogrzebałem po necie. fejs działa z programami: - BMW Scanner 1.0.1 - BMW Car Scanner 4.0.7 - Carsoft 3.4 Z dwoma pierwszymi jest taki problem że mam wersje demo i diagnozują tylko silnik, nigdzie nie moge znaleźć wersji full, i tu prośba do was - jak by ktoś miał czas i znalazł by to by było super. Natomiast Carsoft 3.4 wymaga dwóch portów com a ja mam tylko jeden w laptopie, dodatkowo działa on w DOSie. Szperając po necie natknełem sie na zagraniczne forum na którym gość ma taki sam fejs jak mój i ten sam problem z pełną wersją scannera jak ja, pisał że po wielu próbach z różnymi programami udało mu sie znaleść taki który diagnozuje wszystko i jest to INPA... Hmmm zastanawia mnie tylko czy inpa zadziała nawet jeśli nie wykryje zapłonu??? choć to moge w bardzo prosty sposób dodać do swojego interfejsu, jakie posiadacie wersje inpy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 1 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2011 tak,inpa będzie działać bez linii zapłonu,zresztą,większość kabli z alle,nie ma tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 1 Listopada 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2011 to dobrze, jeśli uda mi sie połączyć z inpą i bedzie działać to dopiero dołącze do niego wykrywanie zapłonu, jeśli to prawda i faktycznie połączy sie z inpą to nie wiem czy będzie sens budować ADSa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 8 Listopada 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 projekt tego fejsu został zakończony, działa z BMW Scanner 1.0.1 oraz 4.0.7 i 4.1.1 oraz ponoć z Carsoft 3.4 oraz TachPro, ale tych dwóch ostatnich nie testowałem bo one wymagają dwóch portów com których nie mam... Dziś kupiłem wszystkie części do budowy interfejsu ADS, a na balkonie właśnie sie wytrawia płytka pcb do zabudowy, resztą zajme sie jutro bo zaraz do pracy trza uciekać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 9 Listopada 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2011 SUKCES mój nowy ADS działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beaver79 Opublikowano 9 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2011 (edytowane) Hejo wpinany w OBD w kabinie? podeślesz schemat jakby co? mój mnie zaczyna denerwować.... PS. temat wartałoby przenieść do działu diagnostyka Edytowane 11 Listopada 2011 przez beaver79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 11 Listopada 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 ok. do jutra zrobie jeszcze jeden fejs według innego schematu, wybiore jeden i złoże kilka zestawów które przeznacze na sprzedaż, jeżeli ktoś będzie zainteresowany to prosze pisać 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beaver79 Opublikowano 11 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 jeżeli będzie hulało to mogę chętnym pomóc w instalacji, konfiguracji i pokazać podstawy posługiwania się softem Oczywiście tylko bywalcom forum :-P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 11 Listopada 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 beaver79 musimy kiedyś sie zgadać z kompem przy aucie, ja narazie jestem troche zielony z Inpa i NCSem, dopiero to rozkminiam a chce sie wszystkiego nauczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beaver79 Opublikowano 23 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Fejs lata z INPą , NCS jak wściekły - naprawdę polecam - solidna robota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.