Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witamuklon_bmw Silnik 2.8 M52 podwójny Vanos

Potrzebuje kogoś kto mógłby użyczyć na chwilową podmiankę przeplywomierz.

Sytuacja jest taka że po diagnozie na komputerze pojawiaja sie błedy "czujnik położenia wałka rozrządu wydechowego" oraz "przepływomierz".Błedy zostały wykasowane czujnik wałka wymieniony na oryginalny i dalej jest sytuacja ze oba błędy wracaja:( podejrzewam że wina leży po stronie przepływki, ale przed zakupem nowej chciałbym się upewnić czy to ona jest przyczyna.

(Załączam zdjęcia z błędami i przepływką,wtyczka na 3 piny).[ATTACH=CONFIG]16590[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]16591[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]16592[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]16593[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]16594[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]16595[/ATTACH]

Proszę o pomocuklon_bmwuklon_bmwuklon_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie zadziała - Krystian u Ciebie jest już chyba elektoniczna przepustnica a u Dyzia konwencjonalna.

No chyba tak:( on ma chyba podłączenie nawet jak moj braciak takie okrągłe:(

Kozin a tak swoją drogą to mi zabiłeś na Skarbim ćwieka:D ale chwała ci za to:) może wkoncu będzie jezdziła jak na 2.8 przystało:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lijo ma taki silnik w e30a więc trza się uśmiechnąć do niego

No i się uśmiechnąłem:) tylko musze sie jeszcze z nim ustawić.

Dzisiaj podmieniłem przepływkę u takiego mojego znajomego i auto odpalilo do 1tyś/obr i zdechło:( po odpaleniu na odlaczonej przeplywce chodzilo ale w momencie podpiecia jej automatycznie gasło i pozostawal tylko błąd wałka rozrządu.Więc włożyliśmy stara i odpalila normalnie ale z mocą nadal kiepsko:( tylko nikt nie wie czy ona była sprawna na 100%:(

więc pozostaje mi jeszcze Lijo a jak on nie pomoże to zagłebimy sie w instalacje elektryczna z elektrykiem ode mnie z firmy:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i przeglądnąłem z elektrykiem z mercedesa cała instalacje do wszystkich czujników do przepływomierza i wszystko jest OK. ale wyszła ciekawa sprawa bo przepływomierz podaje takie same wartości na włączonym zapłonie i takie same na odpalonym silniku. nie zależnie od obrotów.wniosek jeden:) na 99% padł przepływomierz ale dla pewności jeszcze podmienimy z Lijo i będzie wiadomo na 100% :D i może wkońcu wróci moc w całym zakresie obrotów:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam czekam na znak 2 opaski zębate, wtyczka i jedziemy Po 15 min będzie wiadomo. Wezmę tez interfejs tak profilaktycznie to pokasuje się błędy i zobaczymy.

oki:) myslę ze w przyszlym tygodniu oki??:) dam znac wczesniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krystian jeśli sprawdzaliście z elektrykiem,miernikiem,napięcia na poszczególnych pinach i zero jakiejkolwiek reakcji w V to nie ma co kombinować.

Tylko trzeba sprawdzić wszystkie piny bo np.ja w swojej przepływce na jednym pinie miałem 12V na innym 5V stałe i niezmienne a na jednym miałem od 1,8V do prawie 4,2V w zależności od położenia przepustnicy(sprawdzane na odpalonym silniku)

Jeśli sygnał V sprawdzany przy samym przepływomierzu jest generowany to jeszcze trzeba sprawdzić czy sygnał dociera do DME(M52 juz na siemensie szły)Trzeba zdjąć osłonę konektora DME i zlokalizować pin od przepływki.

Podglądnąć czy V tak samo się zachowuje jak przy przepływce ew sprawdzić ciągłość przewodu sygnałowego.

Przepływkę padniętą elektronicznie źadko pokaże komp-jeśli + i - będą zapięte to bez względu na budowany sygnał dla kompa diagnostycznego będzie ok.Trzeba albo te napięcia pomierzyć albo analizowac dane na żywo w kompie diagnostycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i problem pozostaje nadal:( przepływomierz wymieniony a auto nadal nie ma mocy:( i raz pracuje w trybie awaryjnym (świeci sie kontrolka od trakcji i EML)a raz jest dobrze.Stąd pytanie czy konieczne jest skasowanie błędów po wymianie przepływki???ewentualnie co szukac dalej??:(:( ręce mi powoli opadają:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tym rys.to część nr.6,są tam takie klapki,które potrafią sie połamać,zablokować

hmm. sam nie wiem czy to by az tak wplywalo na te blędy i tryb awaryjny:( kiedys mialem taka sytuacje z modułem silnika który dosłownie utopił się i tak zastanawiam się czy nic się z nim znów nie dzieje:( zagładałem do puszki w której jest zamocowany ale tam sucho.po poprzedniej naprawie zrobilem okolo 40tyś km a wczesniej były takie same objawy jak są teraz:( więc sam już nie wiem chyba czas zawieść auo do jakiegoś magika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...