Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Kable zapłonowe firmy Janmor HR3 do E36


Rekomendowane odpowiedzi

Hmmm... to zależy jakie kable to są? Ja kiedyś oglądałem Janmory i były z zaciskanmi koncówami (nie da się tego powtórnie zdemontować) i nie było rezystorów w koncówkach tylko cały przewód miał określoną rezystancję. Z tego co wiem nie jest to najlepsze rozwiązanie. Słyszałem jednak o Janmorach które da się rozbierać (z końcówkami oporowymi) i można w warsztacie wstawić przewody BOSCH'a za niedużą sumę i są kable na lata.

Za ok 100,oo PLN to ja chyba kupiłem Championy i są do dupy. Muszę wymienić bo silnik przestał pracować równo. Na tych Janmorach (nota bene polska firma) też pojeździsz, ale nie licz na jakieś cuda. Są w sam raz aby przetrwać zimę i pooszczędzać na coś lepszego. Ja jestem w trakcie kompletowania kabli w serwisie BOSCH'a i jak mi koleś podliczył za ile mi złożą to wyszło około 450,oo PLN (cena szacunkowa, nie powinno wyjść drożej jak 480) tylko takie kable są już na lata no i silnik lepiej pracuje.

PS. Tak mi się jeszcze przypomniało, że przewody muszą mieć miedziany rdzeń. Żadnych węglowo cośtamowych kombinowanych jak moje nieszczęsne Championy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też się zastanawiałem nad Jammor'ami bo mi dziwnie odpalał na zimno i czasem nie odpalał na ciepło -- i najczęściej podczas dużej wilgotnosci --> więc pierwsze podejrzenia padły na kable -- ale okazało się że to wina palca i kopułki - do tego doszedł kolega z Boscha (ale każdy inny mechanik od razu kazał przyjechac z kablami na wymianę).

W każdym razie dowiedziałem się od znajomych (posiadaczy BMW) że trzeba tam jakiś czujnik przełożyć z oryg/starych kabli, ale i tak kiepsko chodzi -- ale cena faktycznie zachęcająca w porównaniu do Boscha czy Beru.

Ja jestem w trakcie kompletowania kabli w serwisie BOSCH'a i jak mi koleś podliczył za ile mi złożą to wyszło około 450,oo PLN (cena szacunkowa, nie powinno wyjść drożej jak 480) tylko takie kable są już na lata no i silnik lepiej pracuje.

Wytłumacz mi to -- bo mam znajomych w serwisie Boscha i może zrobiłbym podobnie,

oni mają za niecałe 850zł kable Beru (Jammora z hurtowni mogę mieć - ale nie chce - za 250zł) a tyle kasy to dla mnie duży wydatek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem w trakcie kompletowania kabli w serwisie BOSCH'a i jak mi koleś podliczył za ile mi złożą to wyszło około 450,oo PLN (cena szacunkowa, nie powinno wyjść drożej jak 480) tylko takie kable są już na lata no i silnik lepiej pracuje.

Wytłumacz mi to -- bo mam znajomych w serwisie Boscha i może zrobiłbym podobnie,

oni mają za niecałe 850zł kable Beru (Jammora z hurtowni mogę mieć - ale nie chce - za 250zł) a tyle kasy to dla mnie duży wydatek.

Ja pojechałem do sklepu który zajmuje się sprzedażą akumulatorów i do tego jest serwisem BOSCH'a. To wszystko było liczone jakbym składał te kable z pojedynczych części (fajki osobno i przewody osobno) i to po sporych zniżkach. Normalnie kosztowałyby ponad 600PLN. Przewody Beru spotkałem na pierwszym montażu i w jednym ze sklepów usłyszałem coś około 800 za nie, więc Twój serwis nie jest taki drogi. Ja oryginalnie miałem Bremi, ale wymieniłem je po tym jak je zmierzyłem (chyba tylko jeden trzymał rezystancję a reszta miała odchylenie rzędu 80-150% a niektóre były złamane). Pomimo nowych kabli silnik zapala lepiej, ale chodzi mniej równo. :lol: Wiem, że dziwne ale tak jest. Chyba przez te "Championy". :roll:

PS. Słyszałem jeszcze o przewodach firmy Magnecor (ze sportowym rodowodem :roll: ). Komplet do mnie (6 cylindrów, bez czujnika) kosztuje ok 680PLN a ten z czujnikiem jest droższy i chyba ponad 800PLN. :shock: Nie wiem skąd ta rozbiezność.

PS.2. Co do czujnika to jest to właśnie czujnik którym komputer weryfikuje chyba liczbe obrotów, ale na kilku forach były robione "testy" i nikt nie zauważył różnicy z czujnikiem czy bez czujnika.

PS.3. Tak jak pisałem można spróbować zamówić te Janmory z fajkami zintegorowanymi z rezystorem i włożyć przewody BOSCH'a w serwisie. Tak mi kiedys jeden z mechaników mówił, ale ile w tym prawdy nie wiem (czy są takie Janmory z fajkami z rezystorami i czy są rozbieralne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj gazownik odradza mi inne kable niz ngk lub bosh,a mam klopot bo mi szarpie na gazie i nierowno pracuje,wiecej pali niz zwykle(instalacja sekwencyjna),nie wiecie ile moga kosztowac kable ngk lub bosh do M40??pozdro

jezdze na janmorach od dwoch lat na gazie i strzelil mi raz,i to na samym poczatku.tylko ze ja mam najprostsza instalacje bo gazownik wlasnie taka mi polecil do m40 i mial racje.twoj wybor..

mam nadzieje ze na gazownik zaczal od wymiany filtra gazu? bo u mnie sa wlasnie takie objawy gdy filter sie rozpada :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...