Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was Wszystkich;) Jestem tu nowy, więc bardzo proszę o łaskawe podejście do mojego tematu.... Jakieś dwa tygodnie temu kupiłem BMW 316i, (proszę nie komentować silnika:D), i od razu pojawiły się problemy... Pierwszy z nich to obroty... Gdy jest zimny obroty są w granicach 400-600. Nie ważne czy na benzynie czy na gazie.... po rozgrzaniu obroty wracają do normy. Zauważyłem, że na biegu jałowym obroty falują w granicach 900-1100 (słychać oraz widać na zegarach). Drugi problem to bieg wsteczny. Wchodzi bardzo ciężko, i trzeba się nasiłować aby wszedł. Trzeci to spalanie... Na butli (40l) zrobiłem 240km! czyli wyszło coś ok. 18l gazu.... Z ważniejszych spraw to chyba tyle;) Poza tym że wymieniłem już maglownicę... Bardzo proszę o nie usuwanie tego posta, gdyż odpowiedzi są dla mnie bardzo ważne.... Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź sondę lambda bo falowanie obrotów i spore spalanie wskazuje, że może byc z nią coś nie tak. co do biegu wstecznego i jego ciężkiej pracy sprawdź olej w skrzyni czy w ogóle jest a jeżeli tak to czy nie jest gęsty i stary. tyle z mojej strony.

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty to moze byc problem lambydy/silnika krokowego. Masz z nimi problem na lpg czy Pb ? Zajzyj do swiec jak one wygladaja.

Z tym wstecznym ciezko wchodzi tzn jak ? Duzy opor na gale zmiany biegow czy wchodzi ze zgrzytami ? Wyskakuje czy jak juz wbijesz to jest ok ?

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz nieszczelny dolot i dlatego ci obroty spadaja na zimnym. Wlasnie u siebie wymienilem gume przeplywomierza i jak reka odjol, silniczek trzyma rowno obroty czy to zimny czy cieply. Co do wstecznego to wbijasz go jednym ruchem nie , ze dajesz w bok i jak poczujesz opor to wbijasz, ja wlasnie jak pierwszy raz wsiadlem do brata starej bety to tez sie silowalem :D Co do spalania to wymien filtr powietrza , filtry od gazu , olej itp i wtedy zobacz jak spalanie . Jesli spalanie bedzie bez zmian to podjedz do jakiegos gazownika zeby ci ustawil wszystko. Nieszczelny dolot tez podowuje znaczny wzrost spalania ;) Zapomnialem dodac , ze mozesz przeczyscic przeplywke . u mnie to dalo taki skutek , ze na wolnych obrotach jest silniesza i silnik lepiej pracuje no i najwazniejsze mozna zejsc ze spalaniem.

Pozdro

Edytowane przez Reeper
  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do obrotow, to napewo bym wyczyscil silniczek krokowy, na zimnym pewnie odpowiada jakis czujnik temperatury. Raczej malo kosztowne rzeczy.

Z gazem bym pojechal do gazownika na ustawianie bo pewnie zwykly gaz ??

Jakby to nie pomoglo to bym podlaczyl do kompa... :P

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do spalania gazu to proponuje jechać do gazownika na ustawienie jeżeli to nic nie da to raczej mi sie wydaję ze będzie parownik do wymiany.

Ja w swoim innym aucie też tak miałem w miescie potrafiła mi spalić 20l lpg a silnik 1,5.

Wymieniłem parownik i wszystko było już OK.

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak. Mam zwykły gaz, a niskie obroty na zimnym silniku są zarówno na gazie, jak i na benzynie.... Czyli obstawiacie silniczek krokowy? co do dużego spalania, najpierw wolał bym uszczelnić dolot, ponieważ nie mam zbyt funduszy na nowy parownik... Do najbliższego gazownika mam 30km, więc to by było w drugiej kolejności;) Mam pytanie odnośnie filtra powietrza. Zastanawiają mnie filtry stożkowe, czy będzie jakaś różnica jeśli wymienił bym zwykły filtr na stożek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi;) dziś mam zamiar wziąć się za uszczelnienie dolotu, będę to robił sam, więc mam pytanie: jak wyłapać wszystkie nieszczelności? od którego miejsca zacząć, a na którym skończyć? Będę to robił pierwszy raz, jednak z doświadczenia wiem że szybko się uczę, więc nie ma sensu jeździć z byle pierdółką do mechanika....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slyszalem o metodzie pryskania atuostartem w oklolice dolotu i jak zwieksza sie obroty tzn, ze jest nie szczelny dolot.

Co do obrotow to przydaloby sie zrobic to przed zima, bo mozesz miec spory problem gdy temperatura bedzie ponizej 0.

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, odkręciłem to gumowe kolano które idzie z filtra powietrza do... (silnika?) sprawdziłem wszystko i jest szczelne, nie ma żadnych prześwitów. Wymieniłem również wszystkie opaski zaciskowe w dolocie. W sobotę mam zamiar czyścić silniczek krokowy. Mam jeszcze jedno pytanie: Czy za spadek obrotów na zimnym silniku może odpowiadać czujnik temperatury płyny chłodzącego (chyba tak to się nazywa), lub mała ilość płynu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...