Dyziu Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 witojcie<bmw_2> wczoraj zauważyłem problem. Rano wyjeżdżając z podwórka jak auto zimne to pedał w podłoge i auto bardzo słabo przyśpiesza!!!:cry: szwagier ma taki problem w a6 2.5 tdi v6 !!! na pewno jest to wina automatu!!! myśle że jak zimny olej to przez zapchany filtr ciężko leci a jak się zagrzeje to jest rzadszy i przelatuje bez problemu!!! nie robił bym halo jak by to się raz zdarzyło, ale dziś już 2 razy tak miałem!!:bag:myślę że wymiana oleju w skrzyni wraz z filtrem i uszczelką załatwiła by sprawę!! pewnie nie był wymieniany ani razu!!!ale chciałbym znać jeszcze wasze opinie!! :drunk: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neophyte Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Dyziu ja zawsze czekam jak jest zimny olej w skrzyni. odpalam autko i pale fajeczke. po rozgrzaniu przerzuca biegi w przedziale 1500 - 2000 obr/min. gdzieś czytałem że tak jest dobrze dla skrzyni. czy wymiana pomoże? być może tak. warto spróbować bo krzywdy skrzyni nie zrobisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 tez mi sie wydaje ze warto sprobowac. skrzyni nie zaszkodzisz a koszt w sumie niewielki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stein Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 skrzyni nie zaszkodzisz a koszt w sumie niewielki... bylem we wrocku gościu się mnie pyta kiedy było wymieniane a ja mowie nie wiem wiem tylko tyle ze przy 200 tys niemiec sobie wymienił skrzynie na nową. a w tej chwili mam 345 tys. to mi powiedział ze jak jak chodzi dobrze to lepiej nie ruszać bo nowy olej może tez narobić biedy wiec dałem sobie spokój a u ciebie to faktycznie może być zabity filtr. A co do rozgrzania to ja też chwilkę czekam odpalam idę zamknąć dom otworzyć bramę i dopiero pomału jadę właściwie spokojnie zawsze z gazem do puki wskazówka nie przekroczy niebieskiego pola temperatury:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beaver79 Opublikowano 1 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 wg tego co praktykuję we wszystkich autach do tej pory (co prawda to były manuale) to lepiej odpalić i od razu delikatnie wystartować niż stać na postoju. delikatnie obciążony silnik szybciej osiąga temperaturę pracy, ze skrzynią jest podobnie. ?U mnie pierwsze wbicie biegu rano z P na R lub D delikatnie szarpie autem, po kilometrze, dwóch zmiana biegów idealna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wilkov Opublikowano 1 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 zgadzam się,że lepiej jechac delikatnie niz czekać...ponoć nawet spece tak twierdza wymień olej i filtr natychmiast!jak można nie wiedząc kiedy był wymieniany nie zrobić tego od razu? Stein-idąc tym tokiem rozumowania po swpaie silnika oleju nie trzeba wymieniać,bo zaszkodzisz silnikowi...ludzie-olej i filtr w skrzyni biegów jest takim samym materiałem eksploatacyjnym jak klocki hamulcowe,olej silnikowy,filtr powietrza i tak dalej...to,że jego żywotność jest nieco dłuższa niż ww nie oznacza,że można to lekceważyć. Później chodzi jeden miś z drugim wqr...,bo mu automat padł,koszt napraw kilka tys. i marudzi,że bmw albo automaty są ch....a to w 80%wina zaniedbań i nie szanowania auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 1 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Tak, odrazu jechac ale lepiej te 15-30sekund odczekac zeby chodz olej wszedzie doszedl... :p:p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 1 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 A olej wymieniac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stein Opublikowano 1 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Stein-idąc tym tokiem rozumowania po swpaie silnika oleju nie trzeba wymieniać,bo zaszkodzisz silnikowi...ludzie-olej i filtr w skrzyni biegów jest takim samym materiałem eksploatacyjnym jak klocki hamulcowe,olej silnikowy,filtr powietrza i tak dalej...to,że jego żywotność jest nieco dłuższa niż ww nie oznacza,że można to lekceważyć. Później chodzi jeden miś z drugim wqr...,bo mu automat padł,koszt napraw kilka tys. i marudzi,że bmw albo automaty są ch....a to w 80%wina zaniedbań i nie szanowania auta. zgadza sie ja tylko napisałem co mi przekazali w SERWISIE BMW i w stacji gdzie tylko naprawiają automaty. sam będę wymieniał przy następnej opsłudze:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wilkov Opublikowano 1 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 mhmm...to ciekawe,e serwis tak powiedział.Możliwe,że moje zdroworoumowe podejście zawodzi,chciałbym w takim razie usłyszeć uzasadnienie,jeżeli ktoś wie....chyba,ze kolejny przypadek,kiedy w serwisie pracują niekompetentni ludzie;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daro1091 Opublikowano 2 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 gościu we wrocławiu w serwisie miał rację jeżeli nie był nigdy wymieniany to lepiej nie wymieniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wilkov Opublikowano 2 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 gościu we wrocławiu w serwisie miał rację jeżeli nie był nigdy wymieniany to lepiej nie wymieniać. argument? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daro1091 Opublikowano 3 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 argument? nie chciało mi się rozpisywać na ten temat ponieważ był już poruszany na innych forach bmw ale powiem jeszcze raz . serwis bmw mówi że skrzynia 5l40 GM ta która jest montowana w bmw 530D ma przejechać od160 do 200 tys km i jest do wymiany nie uwzględnia naprawy,dlatego też nie ma wymiany oleju.Jeżeli chcemy przedłużyć życie skrzyni to musimy wymieniać olej co 40- 50 tys km wtedy może dolata do 300. ale musimy wymieniać od samego początku . natomiast jeżeli olej nie był wymieniany a my go wymienimy po 160 - 200 tys km to mamy pewne jak w banku że skrzynia jest do remontu (kolega który pracował w serwisie bmw sprawdził to na kilkudziesięciu skrzyniach z tym samym skutkiem) dzieje się tak dlatego że nowy olej rozpuszcza syf który się nagromadził w skrzyni ,ten rozpuszczony syf dostaje się później do zaworków sterujących pracą skrzyni .blokuje je i mamy problem skrzynia do remontu. wymieniamy wtedy cały środek skrzyni najlepiej w dobrym warsztacie zalewamy nowym olejem i wtedy wymieniamy regularnie co 40-50 tys km albo znów jezdzimy do 200 tys km i znów remont .pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziu Opublikowano 4 Września 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 panowie i panie ja posiadam skrzynke A5S 310Z:) zaczęło się wszystko po nysie (2) jak na kable odpalali mnie!!! odrazu zaczęło się cięższe palenie z ranka!! tzn trzeba kręcić o jakieś 2sek dłużej!!:(i ma lekkie zachwianie po odpaleniu do 300rpm/m i zaraz ok:) spróbuje zaraz odłączyć aku i zresetować kompa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eLJot Opublikowano 4 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 Panowie, układ smarowany działa lepiej, a układ dobrze smarowany lepszym smarowidłem działa jeszcze lepiej. Nie przemawia do mnie argument że po 200 tyś nie wymienia się oleju bo się zaszkodzi. Lepiej wymieniać częściej jak się nie wymieniało to wymienić czym prędzej. Olej zastosowany w skrzyniach ma inną lepkość i inną gęstość. Dlatego może długo w skrzyni funkcjonować i wcale go nie trzeba wymieniać co 50 tyś tylko można co 100 tyś. Brudy i syfy które się gromadzą w skrzyni są odfiltrowywane poprzez filtr i magnes który się znajduje w misce olejowej skrzyni. Gdzie indziej nie powinien syf się tworzyć gdyż jest tam wysokie ciśnienie. Wymiana dynamiczna oleju zapewni wylanie starego oleju i zaciągniecie nowego. Ja u siebie wymieniłem i weszło mi 9 litrów oleju, więc pewnie i tak nie wszystko ale stosunek starego oleju do nowego jest duży. Co do serwisu ASO, żaden serwis niema specjalistów od skrzyni bo łatwiej powiedzieć klientowi ze żywotność skrzyni automatycznej to 150 tyś a potem trzeba wymienić. Serwis zarobi a i nie napracuje się z wożeniem skrzyni do specjalisty. Poza tym nie mam dobrego zdania o ASO bo naciągają klientów i nie robią dokładnej diagnostyki. Dyziu : zrób adaptację skrzyni i po adaptacji jeździj spokojnie, jak nie masz kompa aby zrobić adaptację to odezwij się do mnie na PW wyślę ci instrukcję jak to zrobić samemu. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukax21 Opublikowano 13 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 Witam podłącze się do tematu Właśnie niedawno kupiłem e 39 530 DA dokładnie wczoraj i od razu umówiłem się na zmianę oleju w skrzyni(u Majewskiego) bo nie ma na co czekać im prędzej nastąpi wymiana tym lepiej (moim zdaniem) Znam auta( BMW e 39 ) które przejeździły 350 tyś i tylko z jedną zmianą i to po 200 tys i jeżdżą nadal czy mają tylko szczęście ? Nie wydaje mi się Gdyby BMW wsadzało do swoich aut skrzynie tylko na 200 tyśi i kaput i to jeszcze do silników diesla to było by śmieszne Ja na chwile obecną mam 222 tyś i jak pisałem w piątek lub w czwartek jadę na wymianę pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sagui Opublikowano 13 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 Ja od zakupu auta już dwa razy wymieniałem olej w skrzyni. Za każdym razem znalazł się ktoś, kto próbował mnie odwieść od tego pomysłu. Auto ma już przejechane prawie 400 000 i jeździ, a biegi przełącza bardzo płynnie. Także ja też uważam, że wymiana oleju w skrzyni nie zaszkodzi. W BMW najpierw powiedzieli mi, że oleju w skrzyni się nie wymienia. Potem dopiero sprawdzili, że są skrzynie z zieloną i czarną naklejką. "Jak ma pan zieloną naklejkę to się oleju nie wymienia, a jak czarną to wtedy można. Ale lepiej nie ruszać." Ja mam czarną naklejkę, więc powinienem wymieniać, ale tak czy inaczej uważam, że nie ma rzeczy wiecznych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.