Tomaszeks_88 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Witam, wracajac wczoraj z nad morza przez cala droge 200km padal deszcz, tzn lał a woda na calym odcinku do okolo kostek. Widac na max 10metrow. Duzo aut stalo na poboczu i niestety juz tam zostawaly... Ale juz 20km przed Gorzowem, gdy zaczely mi parowac szyby, wiec wlączylem tylna szybe, oraz wlaczylem swiatla drogowe delikatnie zaczela swiecic kontrolka od ladowania. Bylem przekonany, ze poprostu zalalo troszke alternator i wyschnie i bedzie ok. Wiec dzis wieczorem sprawdzilem i nadal delikatnie swieci, ale co ciekawe dopiero po wlaczeniu wszystkich odbiornikow oraz po dodaniu gazu, na wolnych obrotach nie swieci. Zreszta to nawet swieceniem nie mozna nazwac, ale jednak cos jest nie tak.... Uploaded with ImageShack.us Dodam tylko, ze alternator jest po regeneracji tzn. rozebralem go wyczyscilem zalozylem nowe lozyska, zalozylem nowe szczotki plus regulator, pozakladalem nowe przewody, przeczyscilem wszystkie styki oraz skrecilem na nowe srobki. Naciagnelem pozadnie pasek. Pierscienie wygladaly ok wiec zostawilem. Robilem to 2lata temu, wiec okolo 40 000 - 50 000km temu, od tamtego czasu tam nie zagladalem. Objaw jest zupelnie inny jak przy konczeniu sie szczotek bo zapala sie delikatnie przy dodaniu gazu.... Mi na mysl przychodzi regulator oraz diody ?? ?? W sumie wszystko dziala, nic na desce nie przygasa, obciazenie silnika nie zmniejszylo sie bo obroty ma takie same... (jak wiadomo m10 nie umie korygowac obrotow samodzielnie w gore....) Potrzebuje autko jednak dosc czesto wczoraj wracalem z nad morza za 1-2 tygodnie lece do Holadni, niechcialbym stanac gdzies na autobanie... Jest mozliwe zalanie alternatora ?? P.S. Trzeba bardzo dokladnie sie przyjrzec zeby dostrzec ta lampke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Regulator napiecia :4::4::4::4::4: 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Pomierzylem i na wolnych bez obciazenia napiecie 13,7V Standardowe obciazenie (swiatla, radio, nawiew) 13,1V Maksymalne obiazenie (wlaczenie wszystkich odbiornikow) 12,3V.....:sad::sad: Wyciagnelem altka i obadalem, oczywiscie pasek luzny.... Szczotek ok polowa zostala. Wymienilem szczotki wraz z regulatorem i ponowny pomial: 1) 14,1V 2) 14V 3)13,6V Wiec chyba regulator polecial... Przy okazji poczyscilem styki oraz samego altka.... Przy montazu rozwinalem wkoncu izolacje na przewodzie do alternatora okazalo sie ze ktos dorabial koncowke i zrobil to na skretke.... MASAKRA !! !! Bylem przekonany ze juz wszystkie prowizory usunalem ze swojego auta..... PAJAC !! !! Oczywiscie polutowalem to porzadnie... Wieczorem obadam czy kontrolka zgasla, ale w sumie powinna... <bmw><bmw> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 P.S. i tak zastanawialem sie nad wymiana Alternatora na wiecej Amper bo ciagle cos dokladam, teraz jeszcze dojda halogeny, ale okazalo sie ze mam 80Amper, a bylem przekonany ze jest 65Amper. Wiec powinien starczyc ?? ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Niestety kontrolka nadal delikatnie sie żarzy... :drool::drool: pytanie_bmwpytanie_bmw Jakies inne pomysly ?? Altek bierze mase z silnika ?? Moze przewod masowy laczacy silnik z buda ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Tomaszek spróbuj jeszcze to powoli zaczyna tracic głowe: - mocowanie przewodów dochodzących do alternatora (czy nie są skorodowane) - przewód masowy i plusowy od akumulatora - mocowanie do karoserii (klemy również) - przewody do rozrusznika również możesz sprawdzić (czy nie są skorodowane) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Tomaszek spróbuj jeszcze to powoli zaczyna tracic głowe:- mocowanie przewodów dochodzących do alternatora (czy nie są skorodowane) - przewód masowy i plusowy od akumulatora - mocowanie do karoserii (klemy również) - przewody do rozrusznika również możesz sprawdzić (czy nie są skorodowane) 1) przeczyscilem juz... 2)czyscilem rok temu przed zima, (zreszta wygladaja bardzo dobrze) 3)Rozrusznik rok temu wymieniony, wiec wszystko przeczyszczone... Jedyne czego nie ruszalem to masowy silnika.... Hmm.... Moze sie poprostu alternator juz wydymal ze starosci ?? ?? Ale z drugiej strony ladowanie jest teraz ok.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 No sprawdz jutro jeszcze ta mase ale watpie, że cos pomoże ale kto wie. Masz w tym momencie altek zrobiony na cycus wszystko powinno byc ok. Wydaje mi się, że to woda tak nabruździła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Mialem luzna kleme od - bylem przekonany ze to to, ale jednak nadal jest tak samo.... Przychodzi mi tylko na mysl teoria spiskowa, ze po wymianie zegarow cos jest nie tak z tymi, lub bylo nie tak z tamtymi starymi.... Jak juz dojde do ladu z halogenami, to i tak musze wyciagac zegary, to szybko podmienie i zobacze... :-P:-P:-P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Przychodzi mi tylko na mysl teoria spiskowa, ze po wymianie zegarow cos jest nie tak z tymi, lub bylo nie tak z tamtymi starymi.... A podmieniałeś kości kodujące zegarów przy ich wymianie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Hmm.... nie bardzo wiem co masz na mysli....:p:p pytanie_bmwpytanie_bmwpytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czapla56 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 (edytowane) Ta kostka, jeśli mnie pamięć nie myli [ATTACH=CONFIG]16039[/ATTACH] Edit: choć ta kość chyba nie ma nic do kontrolek. Na pewno ma coś wspólnego ze wskazaniami obrotomierza (inne dla wersji 4 i 6 cylindrowej). Edytowane 31 Sierpnia 2011 przez czapla56 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 tylko nie bardzo rozumiem co ta kostka ma wspolnego z ladowaniem alternatora... ?? Bo zegary srednio zmieniam co 2lata bo taka maja swoja przydatnosc zeby w 100% dzialaly na takim poziomie jak mi to odpowiada... :p:p Kiedys wyciagnelem ta kostke i chyba nawet wszystko dzialalo.. Ale moze czegos jeszcze nie wiem... :p:p Oby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czapla56 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 (edytowane) Nie pamiętam, żeby jakaś inna kość w zegarach była, więc pewnie Lijo mówi o tej . Ale jak wspomniałem - z tego co się orientuję, to ma ona związek tylko z prawidłowym wskazaniem obrotów w przypadku zmiany ilości garów pod maską Edit: najszybciej będzie podmienić na inne. Może tym razem nie będziesz miał pecha i po włożeniu z powrotem będą sprawne . Edytowane 31 Sierpnia 2011 przez czapla56 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 No wlasnie tez mi sie cos o uszy obilo ze to dotyczy ustawien pod dana pojemnosc... W kazdym razie jak dojde do ladu z halogenami to i tak bede musial tam wlozyc kontrolke to podmienie i zobacze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DIEGO E30 Opublikowano 1 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Witam może się zdziwicie co napiszę, otóż kiedyś byłem właścicielem Seata Cordoby z 1994 roku. Z czystej ciekawości i zainteresowania czytałem o alternatorze w znanej książce WKŁ "sam naprawiam". Pisało tam o usterkach w przypadku palenia się kontrolki ładowania, ku mojemu zdziwieniu nie było tam wzmianki o ewentualnych niedomaganiach tylko żeby skontrolować naciąg paska klinowego oraz połączenie elektryczne przewodu od kontrolki. Nie żeby regenerować czy wymieniać cały alternator i na ch.... stawać. Link: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2010346.html Inny wóz na dodatek z jakimś inteligentnym ładowaniem kolo wymienił całośc i ****. Luknij tu Toamszek, może coś znajdziesz. Teraz nie mam czasu tego czytać ponieważ na gwałt muszę wyjść. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 1 Września 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Dzisiaj zrobilem ok 40km i jak wrocilem ladowanie 14V, oczywiscie kontrolka delikatnie sie zarzy wiec w dzien nie widac zeby sie swiecila.... Jeden pomysl byl ok wezme przewod i polacze go z minusem na aku i obudowa alternatora.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 1 Września 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Jedyne co mi jeszcze na mysl przychodzi to poprostu starosc, ze ogolnie wydajnosc mojego altka z powodu 23lat spadla i przy wlaczeniu wszystkich odbiornikow brakuje mu mocy i dlatego delikatnie sie zarzy kontrolka ?? ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 1 Września 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Ha !! !! Problem rozwiazany... tzn dzis troche przegonilem swoja E30, pracowala jak zwykle ciagala odpalala inne auta i wyzdrowiala... Przed chwila poszedlem zeby sprawdzic co z kontrolka bo chcialem podlaczyc przewodem minusa do alternatora na krotko odpalam wlaczam odbiorniki a tu nic nie swieci..... <bmw_1><bmw_1><bmw_1> Widze pare rozwiazan: 1)Zalalo jednak alternator, nie jezdzilem to niemial jak wyschnac, dzis dostala wycisk i wyschlo i zaczelo dzialac.. 2)Jednak tamten regulator byl padniety i po wlozeniu nowego regulatora i szczotek, szczotki musialy sie dotrzec..... Wiec dzisiaj to zrobily.... happy_bmwhappy_bmw P.S. a ja chcialem ją do garazu stawiac zeby odpoczywala na starosc.... A ona poprostu chce ciezko pracowac..... lolollolollolollolol Naprawa alternatora w E30 but w podloge przez 50KM a halogenow zalozenie odpowiednich przekaznikow... :4::4: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 1 Września 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 bmw_beerbmw_beerbmw_beerbmw_beerbmw_beerbmw_beerbmw_beerbmw_beerbmw_beerbmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czapla56 Opublikowano 1 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Ha !! !! Problem rozwiazany... tzn dzis troche przegonilem swoja E30, pracowala jak zwykle ciagala odpalala inne auta i wyzdrowiala...Naprawa alternatora w E30 but w podloge przez 50KM a halogenow zalozenie odpowiednich przekaznikow... :4::4: Urok e30, jak się zepsuje, to zazwyczaj sama się naprawia... O jaki przekaźnik chodzi? Ten w skrzynce bezpieczników? Aktualnie mam trochę roboty w garażu, ale chyba gdzieś tam leży sobie taki drugi zakopany... (Dobrze czasem pokupować takich pierdół na zapas ;] ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 1 Września 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Tak, dokladnie opisalem to w miejscu gdzie poruszalem problem z halogenami... Na jutro jestem umowiony z kolesiem od ktorego dzis dostalem jeden przekaznik za free, moze jutro da mi jeszcze jeden.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro74lubin Opublikowano 20 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 witam,zachcialo mi sie umycia silnika,polecialo troche wody na alternator i kicha,raz swieci kontrolka raz mruga,w kazdym razie ladowania nima bo aku wkoncu kleknal, macie jakis pomysl co siadlo?czy regulator czy alternator do wymiany? dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 21 Września 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2011 Wysusz porzadnie, zmierz napiecie multimetrem. Jak bedzie dalej kicha zmien regulator, moze pomoze... Znaczy mi pomoglo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.