Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wracajac wczoraj z nad morza przez cala droge 200km padal deszcz, tzn lał a woda na calym odcinku do okolo kostek. Widac na max 10metrow. Duzo aut stalo na poboczu i niestety juz tam zostawaly...

Ale juz 20km przed Gorzowem, gdy zaczely mi parowac szyby, wiec wlączylem tylna szybe, oraz wlaczylem swiatla drogowe delikatnie zaczela swiecic kontrolka od ladowania. Bylem przekonany, ze poprostu zalalo troszke alternator i wyschnie i bedzie ok. Wiec dzis wieczorem sprawdzilem i nadal delikatnie swieci, ale co ciekawe dopiero po wlaczeniu wszystkich odbiornikow oraz po dodaniu gazu, na wolnych obrotach nie swieci.

Zreszta to nawet swieceniem nie mozna nazwac, ale jednak cos jest nie tak....

201108283292.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Dodam tylko, ze alternator jest po regeneracji tzn. rozebralem go wyczyscilem zalozylem nowe lozyska, zalozylem nowe szczotki plus regulator, pozakladalem nowe przewody, przeczyscilem wszystkie styki oraz skrecilem na nowe srobki.

Naciagnelem pozadnie pasek.

Pierscienie wygladaly ok wiec zostawilem.

Robilem to 2lata temu, wiec okolo 40 000 - 50 000km temu, od tamtego czasu tam nie zagladalem.

Objaw jest zupelnie inny jak przy konczeniu sie szczotek bo zapala sie delikatnie przy dodaniu gazu....

Mi na mysl przychodzi regulator oraz diody ?? ??

W sumie wszystko dziala, nic na desce nie przygasa, obciazenie silnika nie zmniejszylo sie bo obroty ma takie same... (jak wiadomo m10 nie umie korygowac obrotow samodzielnie w gore....)

Potrzebuje autko jednak dosc czesto wczoraj wracalem z nad morza za 1-2 tygodnie lece do Holadni, niechcialbym stanac gdzies na autobanie...

Jest mozliwe zalanie alternatora ??

P.S. Trzeba bardzo dokladnie sie przyjrzec zeby dostrzec ta lampke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomierzylem i na wolnych

bez obciazenia napiecie 13,7V

Standardowe obciazenie (swiatla, radio, nawiew) 13,1V

Maksymalne obiazenie (wlaczenie wszystkich odbiornikow) 12,3V.....:sad::sad:

Wyciagnelem altka i obadalem, oczywiscie pasek luzny.... Szczotek ok polowa zostala. Wymienilem szczotki wraz z regulatorem i ponowny pomial:

1) 14,1V

2) 14V

3)13,6V

Wiec chyba regulator polecial...

Przy okazji poczyscilem styki oraz samego altka....

Przy montazu rozwinalem wkoncu izolacje na przewodzie do alternatora okazalo sie ze ktos dorabial koncowke i zrobil to na skretke.... MASAKRA !! !! Bylem przekonany ze juz wszystkie prowizory usunalem ze swojego auta.....

PAJAC !! !!

Oczywiscie polutowalem to porzadnie...

Wieczorem obadam czy kontrolka zgasla, ale w sumie powinna... <bmw><bmw>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. i tak zastanawialem sie nad wymiana Alternatora na wiecej Amper bo ciagle cos dokladam, teraz jeszcze dojda halogeny, ale okazalo sie ze mam 80Amper, a bylem przekonany ze jest 65Amper.

Wiec powinien starczyc ?? ?? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomaszek spróbuj jeszcze to powoli zaczyna tracic głowe:

- mocowanie przewodów dochodzących do alternatora (czy nie są skorodowane)

- przewód masowy i plusowy od akumulatora - mocowanie do karoserii (klemy również)

- przewody do rozrusznika również możesz sprawdzić (czy nie są skorodowane)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomaszek spróbuj jeszcze to powoli zaczyna tracic głowe:

- mocowanie przewodów dochodzących do alternatora (czy nie są skorodowane)

- przewód masowy i plusowy od akumulatora - mocowanie do karoserii (klemy również)

- przewody do rozrusznika również możesz sprawdzić (czy nie są skorodowane)

1) przeczyscilem juz...

2)czyscilem rok temu przed zima, (zreszta wygladaja bardzo dobrze)

3)Rozrusznik rok temu wymieniony, wiec wszystko przeczyszczone...

Jedyne czego nie ruszalem to masowy silnika....

Hmm.... Moze sie poprostu alternator juz wydymal ze starosci ?? ??

Ale z drugiej strony ladowanie jest teraz ok.. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem luzna kleme od - bylem przekonany ze to to, ale jednak nadal jest tak samo....

Przychodzi mi tylko na mysl teoria spiskowa, ze po wymianie zegarow cos jest nie tak z tymi, lub bylo nie tak z tamtymi starymi....

Jak juz dojde do ladu z halogenami, to i tak musze wyciagac zegary, to szybko podmienie i zobacze... :-P:-P:-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przychodzi mi tylko na mysl teoria spiskowa, ze po wymianie zegarow cos jest nie tak z tymi, lub bylo nie tak z tamtymi starymi....

A podmieniałeś kości kodujące zegarów przy ich wymianie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta kostka, jeśli mnie pamięć nie myli ;)

[ATTACH=CONFIG]16039[/ATTACH]

Edit: choć ta kość chyba nie ma nic do kontrolek. Na pewno ma coś wspólnego ze wskazaniami obrotomierza (inne dla wersji 4 i 6 cylindrowej).

Edytowane przez czapla56
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko nie bardzo rozumiem co ta kostka ma wspolnego z ladowaniem alternatora... ??

Bo zegary srednio zmieniam co 2lata bo taka maja swoja przydatnosc zeby w 100% dzialaly na takim poziomie jak mi to odpowiada... :P:p:p

Kiedys wyciagnelem ta kostke i chyba nawet wszystko dzialalo.. :P

Ale moze czegos jeszcze nie wiem... :P:p:p Oby :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam, żeby jakaś inna kość w zegarach była, więc pewnie Lijo mówi o tej ;). Ale jak wspomniałem - z tego co się orientuję, to ma ona związek tylko z prawidłowym wskazaniem obrotów w przypadku zmiany ilości garów pod maską :D

Edit: najszybciej będzie podmienić na inne. Może tym razem nie będziesz miał pecha i po włożeniu z powrotem będą sprawne ;).

Edytowane przez czapla56
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam może się zdziwicie co napiszę, otóż kiedyś byłem właścicielem Seata Cordoby z 1994 roku. Z czystej ciekawości i zainteresowania czytałem o alternatorze w znanej książce WKŁ "sam naprawiam". Pisało tam o usterkach w przypadku palenia się kontrolki ładowania, ku mojemu zdziwieniu nie było tam wzmianki o ewentualnych niedomaganiach tylko żeby skontrolować naciąg paska klinowego oraz połączenie elektryczne przewodu od kontrolki. Nie żeby regenerować czy wymieniać cały alternator i na ch.... stawać.

Link: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2010346.html

Inny wóz na dodatek z jakimś inteligentnym ładowaniem ;) kolo wymienił całośc i ****. Luknij tu Toamszek, może coś znajdziesz. Teraz nie mam czasu tego czytać ponieważ na gwałt muszę wyjść.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobilem ok 40km i jak wrocilem ladowanie 14V, oczywiscie kontrolka delikatnie sie zarzy wiec w dzien nie widac zeby sie swiecila....

Jeden pomysl byl ok wezme przewod i polacze go z minusem na aku i obudowa alternatora.... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co mi jeszcze na mysl przychodzi to poprostu starosc, ze ogolnie wydajnosc mojego altka z powodu 23lat spadla i przy wlaczeniu wszystkich odbiornikow brakuje mu mocy i dlatego delikatnie sie zarzy kontrolka ?? ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha !! !! Problem rozwiazany... tzn dzis troche przegonilem swoja E30, pracowala jak zwykle ciagala odpalala inne auta i wyzdrowiala...

Przed chwila poszedlem zeby sprawdzic co z kontrolka bo chcialem podlaczyc przewodem minusa do alternatora na krotko odpalam wlaczam odbiorniki a tu nic nie swieci..... <bmw_1><bmw_1><bmw_1>

Widze pare rozwiazan:

1)Zalalo jednak alternator, nie jezdzilem to niemial jak wyschnac, dzis dostala wycisk i wyschlo i zaczelo dzialac.. :P

2)Jednak tamten regulator byl padniety i po wlozeniu nowego regulatora i szczotek, szczotki musialy sie dotrzec..... Wiec dzisiaj to zrobily.... happy_bmwhappy_bmw

P.S. a ja chcialem ją do garazu stawiac zeby odpoczywala na starosc.... A ona poprostu chce ciezko pracowac..... lolollolollolollolol

Naprawa alternatora w E30 but w podloge przez 50KM a halogenow zalozenie odpowiednich przekaznikow... :4::4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha !! !! Problem rozwiazany... tzn dzis troche przegonilem swoja E30, pracowala jak zwykle ciagala odpalala inne auta i wyzdrowiala...

Naprawa alternatora w E30 but w podloge przez 50KM a halogenow zalozenie odpowiednich przekaznikow... :4::4:

Urok e30, jak się zepsuje, to zazwyczaj sama się naprawia... :D

O jaki przekaźnik chodzi? Ten w skrzynce bezpieczników? Aktualnie mam trochę roboty w garażu, ale chyba gdzieś tam leży sobie taki drugi zakopany... (Dobrze czasem pokupować takich pierdół na zapas ;] )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam,zachcialo mi sie umycia silnika,polecialo troche wody na alternator i kicha,raz swieci kontrolka raz mruga,w kazdym razie ladowania nima bo aku wkoncu kleknal,

macie jakis pomysl co siadlo?czy regulator czy alternator do wymiany?

dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...