Krzysinio Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Witam. Niektórzy pewnie już wiedzą że jestem na etapie kupna samochodu. Żeby się nie rozpisywać to jeździmy z pożyczonym profesjonalnym miernikiem lakieru ( gość dał kiedyś za niego dużo pieniędzy). Zna ktoś może w jakich granicach oscyluje oryginalna grubość lakieru w e46. Byłbym wdzięczny jak by ktoś napisał jaka jest grubość po nałożeniu drugiej warstwy lakieru po powiedzmy małym przytarciu ( ale bez użycia szpachli). Różni ludzie mówią różne grubości lakieru niektórzy mówią że do 120 oryginał a do 170 sama druga warstwa lakieru. Inni że do 170 oryginał bo w BMW są jakieś 22 mikrowarstwy. Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eLJot Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Wszystko zależy od tego jakie auto chcesz kupić. Podejrzewam że E46. U mnie karoseria ma od 80 do 100 mikro metrów powłoki lakierniczej. Maska była drugi raz malowana i ma poniżej 200. Wszystko zależy jak dokładnie chcesz sprawdzić. Poprostu tam gdzie grubość lakieru jest większa niż 100 to znaczy że było coś robione. Co nie znaczy że była tragedia. U mnie maska była drugi raz malowana bo miała pełno śladów od kamyczków, tak samo zresztą jak szyba. Ale po 220 tkm nie można spodziewać się czegoś innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość staszek Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 maksymalna grubość lakieru powinna wynosić od 80 do 130 mikronów wtedy masz pewność ze auto nie było bite po wyżej z autem na pewno będzie coś nie tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eLJot Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 maksymalna grubość lakieru powinna wynosić od 80 do 130 mikronów wtedy masz pewność ze auto nie było bite po wyżej z autem na pewno będzie coś nie tak Nie zgodzę się z tobą nie bite lecz malowane. Zawsze można zmierzyć grubość lakieru od wewnętrznej strony ( komora silnika, bagażnik, słupki) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość staszek Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 dla lakier€w akrylowych norma jest od 80 do120 um każde 50 um to powtórna warstwa lakieru a dla lakierów metalicznych jest o 20 30um większa jeśli masz 190 210 to oznacza to ze auto mogło być przelakierowane grubość lakieru nie jest identyczna każdy element ma inną grubość nie ma takiego auta który ma na każdym detalu identyczną grubość lakieru błotnik morze mieć120 a na drzwiach 110 tak po prostu wychodzi z fabryki od kiedy grubość lakieru mierzy się od wewnętrznej stronypytanie_bmw;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eLJot Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 To że grubość lakieru jest wieksza nie oznacza ze auto było bite, tylko mogło byś drugi raz lakierowane nie tylko z przyczyny uderzenia. Pisząc od wewnetrznej strony miałem na myśli komorę silnika i tam grubość powłoki lakierniczej. Poza tym jak auto jest dobrze robione to farba jest zmywana przed ponownym położeniem. Są przecież zmywacze do lakieru :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość staszek Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 sorki kolego ale jestem lakiernikiem o kilkunastu lat i nigdy się nie spotkałem aby ktoś mierzył grubość lakieru od wewnętrznej strony zwłaszcza ze na wewnętrzną stronę zazwyczaj idzie sama baza bez klaru a co do zmywaczy to chyba chodzi tobie o taki środek jak remlak tylko ze remlak usuwa farbę wraz z podkłademhappy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiccoo Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 grubosc lakieru powinna byc do 140- moje dziewicze e46 ma elementy 80/90/110/60/130 rózne grubości na róznych elementach- po lakierze/ sróbach/ mocowaniach widac że nie było ruszane nic. jaka by nie była marka to do 140 jest oryginał- a poza grubością sa inne możliwości do sprawdzenia czy nie było malowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość staszek Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 grubosc lakieru powinna byc do 140- moje dziewicze e46 ma elementy 80/90/110/60/130 rózne grubości na róznych elementach- po lakierze/ sróbach/ mocowaniach widac że nie było ruszane nic.jaka by nie była marka to do 140 jest oryginał- a poza grubością sa inne możliwości do sprawdzenia czy nie było malowane. dokładnie są inne możliwości sprawdzenia czynie było malowane a każdy element ma inną grubość lakieru jak pisałem po wyżej a dobry lakiernik powinien rozpoznać czy auto<bmw> było malowane czy nie ps malowane nie oznacza koniecznie bite:lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
legozzz Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 ostatnio miałem okazje pooglądać nową e klase mercedesa z zeszłego roku, z racji tego że klientowi nie podobał się lakier to zażyczył sobie jeszcze więcej klaru, w efekcie pod miernikiem wychodziło 210 - 240, a auto nowe. grubość lakieru może zależeć od wypadku, jak i od fanaberii. poza tym póki elementy konstrukcyjne budy nie są ruszone to raczej nie ma się czym martwić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.