mirasextra Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Witam! Wczoraj po troszke ostrej jezdzie, gdy zaparkowałem auto nagle pojawił sie dym z pod maski. Otworzyłem ją i okazało się ze plyn w chłodnicy sie zagotowal i wyciekł pod samochód. Prosze o podpowiedz co moglo byc przyczyna wystapienia takiej sytuacji i co moglo sie uszkodzic...chłodnica do wymiany ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 jakie auto?może chłodnica do wymiany,może termostae a może głowica,blok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 (edytowane) A może pompa wody. Edytowane 28 Sierpnia 2011 przez Grzechu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasextra Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 e46 330d. Pompa wody była wymieniana poł roku temu wiec mysle ze jest sprawna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 jest kilka podstawowych przyczyn gotowania wody-awaria termostatu,zbyt mała ilość płynu w chłodnicy,pompa wody,awaria wentylatora-teraz raczej martwiłbym się,czy nic sie nie stało,po takiej przygodzie.Zalej,odpowietrz odpowiednio,i szukaj przyczyny,ja stawiam termostat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Dokładne tak jak mów dirty sprawdz termostat i czy załancza Ci wentylator chłodnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasextra Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 A jak mam sprawdzic termostat... Z tego co sie orientuje to sa dwa temostaty... Jeden przy pompie a drugi przy zaworze ERG... nie wiem czy dobrze mysle... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Podstawowe pytanie, którędy uciekł płyn? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eLJot Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Ten termostat przy EGR możesz sobie darować. On tylko służy do schładzania spalin. Ja też bym stawiał na termostat główny. Poziom płynu chłodniczego kiedy ostatnio sprawdzałeś i czy był ok przed awarią ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Witam! Wczoraj po troszke ostrej jezdzie, gdy zaparkowałem auto nagle pojawił sie dym z pod maski. Otworzyłem ją i okazało się ze plyn w chłodnicy sie zagotowal i wyciekł pod samochód. Prosze o podpowiedz co moglo byc przyczyna wystapienia takiej sytuacji i co moglo sie uszkodzic...chłodnica do wymiany ? Hmm trochę enigmatycznie to brzmi co napisałeś .... doprecyzuj ZAGOTOWAŁ .... na zegarach miałeś czerwone pole ?? Może po prostu korek od chłodnicy upuścił nadmiar ciśnienia i stąd ta biała chmurka ?? Tak jak Piotrek napisał zacznij od zlokalizowania wycieku zanim wymienisz pół silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasextra Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Zajrzałem dzis do auta i okazuje sie ze zbiornik wyrównawczy pękł z góry do dołu prawie na calej dlugosci.... Ciekaw jestem czy mozna go wymienic oddzielnie bez wymiany chlodnicy...mam nadzieje ze tylko to. Odpalilem auto i wiatrak sie kreci wiec sterownik jest okej.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 http://moto.allegro.pl/zbiornik-wyrownawczy-bmw-e46-e53-x5-1-8d-2-0d-3-0d-i1772703771.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasextra Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Zajrzałem dzis do auta i okazuje sie ze zbiornik wyrównawczy pękł z góry do dołu prawie na calej dlugosci.... Ciekaw jestem czy mozna go wymienic oddzielnie bez wymiany chlodnicy...mam nadzieje ze tylko to. Odpalilem auto i wiatrak sie kreci wiec sterownik jest okej.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Nie pij tyle przez ten zbiornik lolol Podwójna odpowiedz :4: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasextra Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Przepraszam....po prostu mój idealny samochód ma jednak wady...rozczarowałem sie troszke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość e34t Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Nie wiem Jak jest w dizlu ale ogólnie BMW ma słabe głowice. Jeśi po wymianie termostatu nie będzie można go właściwie odpowietrzyć i będzie wywalać albo ubywać płyn może być do wymiany głowica. Choć tego tobie nie życzę niestety mnie to czeka ale taniej mnie chya wyniesie kupno 2 silnika dlatego ten dojadę. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomski Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Pekl mi tak samo w e36,probowalem go kleic ale to pomoglo na 5 minut.Nie mozna go wymienic wiec kupilem uzywana chlodnice.Moze byc podobnie w e46.Mialem gdzies wyciek i jak sie plyn skonczyl to ten zbiornik sie nadymal i pekl podczas stania w korku.Dym i spuszczona glowa zjezdzajac na pobocze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 właśnie o to chodzi,sam zbiornik wyrównawczy to pikuś(chyba da się wymienić bez chłodnicy),tylko czy głowica nie dostała,pękła,odkształciła się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 A jaka miales temperature na wskazowce tzn w ktorym miejscu ona byla, bo czasem zbiornik jest oslabiony i peka nawet przy powiedzmy 100C.... ?? ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasextra Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 A jak sprawdzic po wymianie zbiornika czy glowica jest cala.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasextra Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 nie wiem jaka byla temperatura..po prostu nie spojrzalem na zegar... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 A jak sprawdzic po wymianie zbiornika czy glowica jest cala.... jak z nią będzie coś nie tak,napewno to zobaczysz,problem może się pojawić już przy odpowietrzaniu ale to taki czarny scenariusz,nic nie musiało się stać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasextra Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 (edytowane) Wyjąłem zbiornik...nie bylo łatwo... widac peknięcie... Uploaded with ImageShack.us Edytowane 30 Sierpnia 2011 przez mirasextra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasextra Opublikowano 2 Września 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 (edytowane) WitAM! Wymieniłem zbiorniczek i podjąłem próbe odpowietrzenia, ale nie wiem czy sie udało... Wskaznik tempertury silnika osiągnął pion gdy temperatura na podstawie testu 7 osiągneła 79 stopni. Nie wiem czy to dobrze czy źle wiec prosze o podpowiedz . W czasie jazdy okolo 20 minut temperatura osiągneała ok 85 stopni. Dłuzszy czas nie mogłem podniesc temperatury. Nastepnie po ok 10 minutach jazdy temperatura przekroczyła 90 stopni. Zauwazylem ze w czasie jazdy temperatura dochodzila nawet do 98 stopni. Gdy zatrzymalem sie na parkingu temperatura spadała, jak zatrzymymwałem sie na skrzyzowaniu to miejscami temperatura wzrastała o jakies 3 moze 4 stopnie... Wrzucilem filmik prosze o ocene czy visco dziala okej. Temperatura silnika 94 stopnie i w momencie wylaczenia silnika widac jak wiatrak sie zatrzymuje z niewielkim ruchem . http://mirasextra.wrzuta.pl/film/3kLldBxzHSO/video1_-_visko_temp_94_stopnie Poniżej wrzucam filmik jak tem. nie osiagnela 90 stopni bylo okolo 86. Jak widac zdazylem wylaczyc silnik i nagrac jak zatrzymuje sie wiatrak http://mirasextra.wrzuta.pl/film/6FIeORFa5wm/video02_visko_temp_ponad_80_stopni_ale_nie_90 W momencie gdy mialem odkrecony korek nie widzialem w nim strumienia cieczy chlodzącej tryskajacej pod cisnieniem... Pompa wody wymieniona jakis rok temu ... A jaka jest maksymalna temperatura pracy silnika, bo nie wiem przy jakiej temperaturze mam uwazac na silnik i kiedy np wyłączyc itd. Bede obserwował przez jakis czas temp. w tescie 7 Edytowane 2 Września 2011 przez mirasextra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 2 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 Za wiele nie widac Chcesz miec pewnośc czy jest dobrze odpowietrzony sprawdź: - czy ze wszystkich kratek leci ciepłe powietrze. - czy po osiągnięciu temp przy której załącza sie wiatrak dolny wąż i chłodnica jest gorąca. - na wolnych obrotach po odkreceniu odpowietrznika nie powinno tryskać ani "pluć" a po dodaniu gazu powinno wywalić sam płyn - znakiem tego ze pompa ok. Co do temp - napewno może sie wachać od 80 np w zimie w trasie do nawet 110 st w korku w upał. Wskażnik analogowy, ten na desce jest w pionie nawet w tym zakresie temperatur by nie w***ać kierowcy, ale wszystko tak naprawde ok. Jesli auto Ci sie nie grzeje, wiatrak się załącza to jeździj i obserwuj przez przez jakiś czas temp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.