Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Wczoraj po troszke ostrej jezdzie, gdy zaparkowałem auto nagle pojawił sie dym z pod maski. Otworzyłem ją i okazało się ze plyn w chłodnicy sie zagotowal i wyciekł pod samochód. Prosze o podpowiedz co moglo byc przyczyna wystapienia takiej sytuacji i co moglo sie uszkodzic...chłodnica do wymiany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest kilka podstawowych przyczyn gotowania wody-awaria termostatu,zbyt mała ilość płynu w chłodnicy,pompa wody,awaria wentylatora-teraz raczej martwiłbym się,czy nic sie nie stało,po takiej przygodzie.Zalej,odpowietrz odpowiednio,i szukaj przyczyny,ja stawiam termostat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Wczoraj po troszke ostrej jezdzie, gdy zaparkowałem auto nagle pojawił sie dym z pod maski. Otworzyłem ją i okazało się ze plyn w chłodnicy sie zagotowal i wyciekł pod samochód. Prosze o podpowiedz co moglo byc przyczyna wystapienia takiej sytuacji i co moglo sie uszkodzic...chłodnica do wymiany ?

Hmm trochę enigmatycznie to brzmi co napisałeś .... doprecyzuj ZAGOTOWAŁ .... na zegarach miałeś czerwone pole ??

Może po prostu korek od chłodnicy upuścił nadmiar ciśnienia i stąd ta biała chmurka ??

Tak jak Piotrek napisał zacznij od zlokalizowania wycieku zanim wymienisz pół silnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzałem dzis do auta i okazuje sie ze zbiornik wyrównawczy pękł z góry do dołu prawie na calej dlugosci....

Ciekaw jestem czy mozna go wymienic oddzielnie bez wymiany chlodnicy...mam nadzieje ze tylko to. Odpalilem auto i wiatrak sie kreci wiec sterownik jest okej..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzałem dzis do auta i okazuje sie ze zbiornik wyrównawczy pękł z góry do dołu prawie na calej dlugosci....

Ciekaw jestem czy mozna go wymienic oddzielnie bez wymiany chlodnicy...mam nadzieje ze tylko to. Odpalilem auto i wiatrak sie kreci wiec sterownik jest okej..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem Jak jest w dizlu ale ogólnie BMW ma słabe głowice.

Jeśi po wymianie termostatu nie będzie można go właściwie odpowietrzyć i będzie wywalać albo ubywać płyn może być do wymiany głowica.

Choć tego tobie nie życzę

niestety mnie to czeka ale taniej mnie chya wyniesie kupno 2 silnika dlatego ten dojadę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pekl mi tak samo w e36,probowalem go kleic ale to pomoglo na 5 minut.Nie mozna go wymienic wiec kupilem uzywana chlodnice.Moze byc podobnie w e46.Mialem gdzies wyciek i jak sie plyn skonczyl to ten zbiornik sie nadymal i pekl podczas stania w korku.Dym i spuszczona glowa zjezdzajac na pobocze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak sprawdzic po wymianie zbiornika czy glowica jest cala....

jak z nią będzie coś nie tak,napewno to zobaczysz,problem może się pojawić już przy odpowietrzaniu

ale to taki czarny scenariusz,nic nie musiało się stać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WitAM!

Wymieniłem zbiorniczek i podjąłem próbe odpowietrzenia, ale nie wiem czy sie udało...

Wskaznik tempertury silnika osiągnął pion gdy temperatura na podstawie testu 7 osiągneła 79 stopni. Nie wiem czy to dobrze czy źle wiec prosze o podpowiedz . W czasie jazdy okolo 20 minut temperatura osiągneała ok 85 stopni. Dłuzszy czas nie mogłem podniesc temperatury. Nastepnie po ok 10 minutach jazdy temperatura przekroczyła 90 stopni. Zauwazylem ze w czasie jazdy temperatura dochodzila nawet do 98 stopni. Gdy zatrzymalem sie na parkingu temperatura spadała, jak zatrzymymwałem sie na skrzyzowaniu to miejscami temperatura wzrastała o jakies 3 moze 4 stopnie...

Wrzucilem filmik prosze o ocene czy visco dziala okej. Temperatura silnika 94 stopnie i w momencie wylaczenia silnika widac jak wiatrak sie zatrzymuje z niewielkim ruchem .

http://mirasextra.wrzuta.pl/film/3kLldBxzHSO/video1_-_visko_temp_94_stopnie

Poniżej wrzucam filmik jak tem. nie osiagnela 90 stopni bylo okolo 86. Jak widac zdazylem wylaczyc silnik i nagrac jak zatrzymuje sie wiatrak

http://mirasextra.wrzuta.pl/film/6FIeORFa5wm/video02_visko_temp_ponad_80_stopni_ale_nie_90

W momencie gdy mialem odkrecony korek nie widzialem w nim strumienia cieczy chlodzącej tryskajacej pod cisnieniem... Pompa wody wymieniona jakis rok temu ...

A jaka jest maksymalna temperatura pracy silnika, bo nie wiem przy jakiej temperaturze mam uwazac na silnik i kiedy np wyłączyc itd. Bede obserwował przez jakis czas temp. w tescie 7

Edytowane przez mirasextra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za wiele nie widac ;)

Chcesz miec pewnośc czy jest dobrze odpowietrzony sprawdź:

- czy ze wszystkich kratek leci ciepłe powietrze.

- czy po osiągnięciu temp przy której załącza sie wiatrak dolny wąż i chłodnica jest gorąca.

- na wolnych obrotach po odkreceniu odpowietrznika nie powinno tryskać ani "pluć" a po dodaniu gazu powinno wywalić sam płyn - znakiem tego ze pompa ok.

Co do temp - napewno może sie wachać od 80 np w zimie w trasie do nawet 110 st w korku w upał. Wskażnik analogowy, ten na desce jest w pionie nawet w tym zakresie temperatur by nie w***ać kierowcy, ale wszystko tak naprawde ok. Jesli auto Ci sie nie grzeje, wiatrak się załącza to jeździj i obserwuj przez przez jakiś czas temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...