kamilsuchy Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Witam. Mam pewien problem z samochodem, otóż przy odpaleniu jeszce na zimnym silniku zaczyna delikatnie kołysać go na boki. Ale zaraz po tym jak się rozgrzeje przestaje nia bujać ale czasami sie to pojawia znowu(bujanie ale bardzo krótkie) Czy to jest normalne?? wg mnie chyba raczej nie. "Mechanicy" poleciły mi sprawdzenie świec. Sprawdziłem, przeczyściłem. Rozważam ew wymianę świec na nowe. Sprawdziłem cewki. Po odpinaniu po kolei każdej silnik zaczyna pracować nierówno, czyli cewki raczej sa sprawne. Potem powiedzieli żeby sprawdzic przepływkę i ew wszystkie doloty, gdyż moze dostawać gdzieś lewego powietrza(jak to sprawdzić najprościej?). A dodam jeszcze że czasem przy rozgrzanym silniku po przejechaniu kilkunastu, kilkudziesięciu kmów jak wrzucę na luz mryga kontrorlka smarowania(nie zawsze ale mryga). Chciałbym zasięgnąć fachowej porady czy sprawdzić coś jeszcze samemu, zanim odstawię samochód do przysłowiowych "mechaników" i zaczną mi wymieniac wszystko po kolei zanim dojdą do sedna sprawy. Czy poleciłby ktoś jakiegoś dobrego mechanika od bmek w okolicach Szczytna i Olsztyna(oczywiście niedrogiego:P) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Kontrolka oleju bo bardzo niedobry znak (czyzby silnik tracił cisnienie). Skoro jestes pewny ze swiece i kable są OK trzeba sprawdzic tak jak mówisz przepływke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilsuchy Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 No dzisiaj po pracy będe sprawdzał. A od czego jeszcze może ta kontrolna mrugać? zwrócić uwagę na coś jeszcze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Kontrolka zapala sie gdy: -brak oleju -zbyt male cisnienie -jak jest bardzo rozgrzany olej, lecz w tym przypadku powinna zgasnac przy podwyzszeniu obrotow. Male cisnien moze byc spowodowane roznymi przyczynami jedna z nich to pompa olejowa. Wymien olej jesli masz stary 8-10 tys km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 podjedz gdzieś sprawdź pompe oleju jakie daje ciśnienie na wolnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilsuchy Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Świece wymienione na nowe. Przepływomierz sprawdzony, wszystkie rurki łączenia nie maja żadnych dziur ani prześwitów. olej wymieniany był 2,5 tyś km temu. Więc jest. To pozistaje jak na razie udac sie na jakiś warsztat i sprawdzic pompe oleju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Może jakiś problem z elekroniką i dlatego też mruga czasem kontrolka oleju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 na poczatek bym wymienil na nowy czujnik oleju... Co do bujania, to jak nie buja z powodu nie palenia na jeden cylinder (co czuc) to Wyczyscil krokowca, sprawdzil poduchy silnika, skrzyni. Nastepnie podlaczyl pod kompa i sprawdzil jaki jest przebieg bo to moze duzo poiwedziec... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GleN Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 U mnie buja silnikiem, bo obroty ma obrobinę za niskie na biegu jałowym. Też muszę się wziąć za to... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Jeśli chodzi o czyszczenie silnika krokowego to jestem na świeżo. 1. Odkręcasz gumowe przewody od przepływomierza do przepustnicy (nr. 3 i 5) http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD51&mospid=47544&btnr=13_0643&hg=13&fg=15 2. Odkręcasz moduł sterujący (nr. 6) przykręcony bodajże śrubami z łbem TORX 30. Potem musisz ściągnąć linkę od przepustnicy zaczepionej na części nr. 9, która tez warto odkręcić żeby mieć dostęp. Wyciągasz krokowca i czyścisz. Potem wszystko poskładać do kupy w odwrotnej kolejności. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD51&mospid=47544&btnr=11_2195&hg=11&fg=40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilsuchy Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Czujnik oleju już zamówiony. Jutro jade do elektryka i bedzie zaglądał. A krokowy to dzisiaj sprawdze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilsuchy Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Podpiąłem pod kompa i wyskoczyło parę błędów: 202 - Mieszanka paliwa Bank 1 przekroczony dopuszczalny zakres 203 - Limit kontrolny Sondy Lambda Bank 2 Czy ktos może wie o co kaman z tymi błędami. Dodam jeszcze , że jak testowane były sondy pod kompem ( przy właczonym silniku) to napięcie na obydwu wynosiło około 4,87 V. Nie wiem czy to dobre czy złe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.