mozambiko Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Witam . mam Bmw e36 1.6 gaz sekwencyjny z łańcuchem rozrządu i słuchać takie lekkie klekotanie z silnika . nie ma zadnych problemów z obrotami ani nic tylko słychać właśnie jak tak klekocze wie ktoś co to możne być i czy droga będzie naprawa ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2011 (edytowane) Moga to byc popychacze. O uszkodzeniu popychaczy zaworowych może świadczyć hałas dochodzący z okolic pokrywy zaworów. Jest to wyraźne i metaliczne stukanie, takie jak w przypadku zbyt dużych luzów zaworowych. Jaki masz przebieg i ile ok km zrobionych na gazie ?? Koszt ciezko powiedziec ale nie jest to maly koszt. Ale niech sie jeszcze wypowiedza koledzy moze ktos juz miał podobna sytuacje. Edytowane 21 Sierpnia 2011 przez Grzechu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mozambiko Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2011 właśnie tez myślałem ze to popychacze i patrzyłem na allegro to po 30 zł nowe są . przebiegu mam 250 000 z czego 30 000 na gazie gaz ma 1.5 roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2011 A jakim olejem masz zalany ten silnik i ile tyś na nim zrobiłeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 A jakim olejem masz zalany ten silnik i ile tyś na nim zrobiłeś ? Dokladnie tak jak napisał mord jaki masz olej??? jezeli silnik jest juz troszke zmeczony a Ty masz zalany pełny a nawet i połsyntetyk to moga sie juz odzywac. Sprobował bym zalas mineralny i zobaczyc co sie dzieje, obecne mineralne oleje sa bardzo dobre gatunkowo wiec nic nie grozi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 a ja osobiscie bym nei zalewl minerala jako lekarstwo na popychacze, moze wyciszyc ale na ktorka mete, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Sprobował bym zalas mineralny i zobaczyc co sie dzieje, obecne mineralne oleje sa bardzo dobre gatunkowo wiec nic nie grozi. Spróbować można tylko po co jak od razu wiadomo że będzie napierdalać jeszcze bardziej Ja kupując 7 miałem zalany przez poprzedniego właściciela gówniany półsyntetyk z Castrola 10w40 (niby taki zalecany przez BMW) no i po zakupie wymieniłem na pół syntetyka z Valvoline , przepłukałem silnik i po 5tyś zalałem pełnego syntetyka również z Valvoline a nakulane mam wg licznika 338tyś chociaż w rzeczywistości myślę że równie dobrze może tam być już i pół miliona , dlatego nie ma sensu przechodzić na gorszej jakości olej no chyba że celowo chce ktoś dobić hydropopychacze Przyczyn klepania może być co najmniej kilka dlatego warto : -zrobić rachunek sumienia i sprawdzić kiedy był wymieniany i jaki olej został zalany -zdjąć dekiel od zaworów i pooglądać jak wygląda wałek -zmierzyć ciśnienie oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Wydaje mi się, że po zalaniu mineralnego powinno stukanie ucichnąc oczywiście nie jest to dobry manewr na dlużej. Na pewno warto sprawdzic wałek rozrządu. Patrze na Allegro i takie popychacze nie sa wcale takie drogie tylko rodzi sie nastepne pytanie czy oby nie zawory i wałek pytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Dokladnie tak jak napisał mord jaki masz olej??? jezeli silnik jest juz troszke zmeczony a Ty masz zalany pełny a nawet i połsyntetyk to moga sie juz odzywac. Sprobował bym zalas mineralny i zobaczyc co sie dzieje, obecne mineralne oleje sa bardzo dobre gatunkowo wiec nic nie grozi. Hehe, zalewac olej mineralny do popychaczy na zime... Niezle...:lol::lol::lol: Fakt nowy gesty olej uciszylby te popychacze, ale takie sztuczki robi sie przy sprzedazy auta. Bo po zimie remont jak w banku...:4::4: Pewnie jest w tym silniku stary olej i po wlaniu dobrej jakosci polsyntetyka ucisza sie troche i silnik pojezdzi jeszcze pare sezonow...happy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 (edytowane) Oleje mineralne sa teraz bardzo dobrej jakosci a nie ukrywajny ze E36 do najnowszych aut sie nie zalicza. Zakładam sie ze po wlaniu polsyntetyka to dopiero bedzie festiwal ludwiga van beethovena niemowiac juz nic o wyciekach. Kolego na jakim oleju obecie jezdzisz ??? Troche odeszlismy od tematu bo najprawdopodobniej masz popychacze do wymiany a cudowanie z olejem to u Wieśka w garażu/ Edytowane 22 Sierpnia 2011 przez Grzechu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Zakładam sie ze po wlaniu polsyntetyka to dopiero bedzie festiwal ludwiga van beethovena niemowiac juz nic o wyciekach. Jest zupełnie odwrotnie niż piszesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Ok poddaje sie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Ok poddaje sie. Nie bierz tego do siebie , nie czepiam się Ale poważnie tak jest jak napisałem kilka konkretów : -wycieki to naturalna sprawa , jak zacznie cieknąć to nie ma znaczenia na czym jeździsz -przesiadka z minerała na syntetyka również jak najbardziej możliwa tylko dla starszych silników wybiera się oleje z jak najmniejsza ilością dodatków myjących np. LongLife / MaxLife itd itp -tak jak Tomaszek napisał minerał w lecie to może nie pogorszy klepania , natomiast w zimie to będzie istny ursus C-360 przy starcie klepanie gwarantowane -syntetyk czy tam nawet pół-syntetyk lepiej zachowuje się w niskich temperaturach niż minerał który w zimie bardzo gęstnieje .... klimat jaki mamy każdy widzi w lecie +30 w zimie nawet -30 więc pół-syntetyk albo nawet pełnysyntetyk jest najlepszym rozwiązaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Do mnie to Mord nie przemawia tym bardziej przy przebiegach powyzej 200tys. No ale z tą zima to mozecie miec racje :bag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Do mnie to Mord nie przemawia tym bardziej przy przebiegach powyzej 200tys. No ale z tą zima to mozecie miec racje :bag: To co napisałem to wszystko poparte jest praktyką i doświadczeniami ludzi z forum , tak jak napisałem mam przeszło 300tyś i przeszedłem na syntetyka i jeżdżę już 4 zmianę oleju na nim i nic mi nie wyciekło .... to może tak z innej strony , chcesz mi powiedzieć że jak będziesz miał nakulane w swoim aucie 200tyś (może już masz) to zalejesz go minerałem ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 .. to może tak z innej strony , chcesz mi powiedzieć że jak będziesz miał nakulane w swoim aucie 200tyś (może już masz) to zalejesz go minerałem ??? Wiedziałem ze zadasz to pytanie ja mam w swoim 235 i mam zalany pełnym syntetykiem ale u mnie nic nie stuka i nie puka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Wiedziałem ze zadasz to pytanie ja mam w swoim 235 i mam zalany pełnym syntetykiem ale u mnie nic nie stuka i nie puka No i wracamy do mojego pierwszego posta w tym temacie czyli , prawdopodobnie niewłaściwej eksploatacji : -stary olej , długo nie wymieniany -lub wersja bardziej hardcorowa minerał/półsyntetyk kiepskiej jakości na którym ktoś przelatał np 20tyś Więc poczekajmy na odpowiedź samego zainteresowanego bo niewiele wiemy na chwilę obecną ponad to że coś zaczęło stukać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Czekamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 ja niedawno zalałem pełny syntetyk z grupy 5W40 (maxlife). Poprzednio przez 6 lat półsyntetyki 10W40 . 6lat temu 15W40 na którym jeździłem 1,5miesiąca. Można uznać że jestem przykładem odwotnym dla ogólnej,niewiadomo po co ,przyjętej normy postępowania dla zmian grup oleju wraz z postępującym przebiegiem. 220000 do 222000 15w40 222000 do 345000 10w40 345000 teraz 350000 5w40 Wprawdzie w M50 nie uraczysz takich dźwięków jak w M40 ale za odniesienie można przyjąć czas w jakim klepią "szklanki" zaraz po uruchomieniu silnika po całonocnym postoju. Przepieg rośnie-a szklanki coraz krócej klepią-to do mnie przemawia. Pomijam kilka innych pozytywnych aspektów takiej zmiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mozambiko Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 nie mam pojęcia jaki olej jest wlany ja go nie wlewałem ale dziś sprawdzałem na wskaźnik oleju to widać ze jest nowy olej bo nie jest przepalony ani nic i stan oleju jest optymalny . to w końcu jaki olej zaląc najlepiej bo już nie wiem bo jedni piszą tak a inni tak , ja słyszałem ze najlepiej syntetyka zalać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Mord i co teraz jeżeli auto jeździło na mineralnym czy nie rozszczelni to silnika i czy nie zacznie brać oleju jak syntetyk wypłuka ten cału syf ??? Ja juz mam mętlik w głowie co z tym fantem zrobic i czy polecac koledze spróbowac z tym olejem czy popychacze do wymiany ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Jak nie wiadomo co to jest to ja tym bardziej bym to wymienił : zalej Valvoline MaxLife i niczego Ci nie wypłucze a hydropopychacze powinny się uspokoić : http://allegro.pl/valvoline-maxlife-10w40-5l-najlepsza-cena-kurier-i1764071475.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Valvoline MaxLife Dużo osób co miało problem z orkiestra w silniku poleca ten olej i mówia że wszytsko wraca do normy wiec coś musi w tym być. Spróbuj i daj znac jak cos pomoże jak nie to tez daj znac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Zalalem 22-letni silnik Pol-syntetykiem i zaczal ciszej pracowac... Wczesniej bardzo dlugo byl wlewany mineralny. Nic nie cieknie, a jak zaczelo to dociagnelem sroby i jest suchu... lolollolol P.S. Kurde Valvoline potanial... <bmw_1><bmw_1><bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Jak mistrzu, bedziesz wlewac nowy olej to tez wymien filtr oleju. P.S. Ten pol-syntetyk co wlalem to wlasnie taki Valvoline.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.